
22 березня у Новому театрі на Печерську Goethe-Institut в Україні представить перформативний концерт із творів Маурісіо Каґеля – одного з провідних композиторів ХХ століття, парадоксаліста і радикала, апологета музичного театру й акціонізму
У спільному концерті музикантів Sed Contra Ensemble і акторів Нового театру на Печерську прозвучать твори Маурісіо Каґеля 1960–1970-х років, що демонструють різні грані інструментального театру в творчості цього різнобічного й унікального композитора.
Маурісіо Каґель, німецько-аргентинський композитор, народився у Буенос-Айресі 24 грудня 1931 року в сім’ї єврейсько-німецьких емігрантів. Багатогранність його таланту проявилася ще в дитинстві: він самостійно навчився співу й диригуванню, опанував фортепіано, віолончель та орган.
Попри такий пристрасний інтерес до музики, освіту він здобував не в консерваторії, а в Університеті Буенос-Айреса. Але, паралельно з лекціями філософії і літератури в аргентинського письменника та містика Хорхе Луїса Борхеса, Каґель сумлінно заповнював пробіли у музичних знаннях приватними уроками з Альберто Хінастерою. Національний композитор Аргентини передав Каґелю не тільки академічні знання, а й любов до свободи самовираження. Таким чином, постаті двох великих діячів аргентинської культури остаточно сформували талант Маурісіо Каґеля.
Незабаром композитор переїхав до Кельна. Створений ним Кельнський ансамбль нової музики з успіхом презентував німецькій публіці його творчість. Митець швидко став відомим, почав викладати в університетах, брати участь у курсах нової музики, займатися просвітництвом.
Абсурдизм, містицизм та експериментальність творчості Маурісіо Каґеля поєднуються із високим гуманістичним світобаченням. Інструментальний театр, біля витоків якого стояв аргентинський композитор, якнайповніше відобразив його музичне мислення. Виконавець стає актором, музична сцена – театральною, а музика виходить за межі аудіопростору й починає взаємодіяти зі слухачами.
Каґель розмірковував щодо межі між високим мистецтвом і кітчем, цитував академічні зразки та іронізував над ними, цікавився новими прийомами та неєвропейськими музичними традиціями. Композиторові характерне тонке відчуття гумору, оригінальність і багатогранність мислення.
На пропонованому концерті слухачі зможуть почути твори: «Pas de cinq» для п’яти музикантів, танцюристів або акторів, «Mirum» для туби соло, «Atem» для виконавця на духових і актора, «MM 51» для фортепіано та метронома, «Kontra-Danse» для інструментів й артистів, «Tango Aleman» для голосу, скрипки, бандонеона та фортепіано, “Siegfriedp” для виолончели.
Вхід за запрошеннями.
Онлайн-трансляція проекту – на сторінці: facebook.com/NewTheatrePechersk
Іван МАТЛАЄВ