Назарій Стець у проекті «Контрабас. Дослідження білого»

89
Share Button

17 квітня у приміщенні «Сцени 6» Центру Довженка презентовано проект «Контрабас. Дослідження білого» – концерт українських прем’єр творів для контрабаса соло 1980-х і 1990-х років

Імпреза є першою із серії «Дослідження білого». Її організовано платформою Kyiv Contemporary Music Days у партнерстві з Центром Довженка.

«Дослідження білого» – цикл концертів камерної музики сучасних українських і зарубіжних композиторів, – як тих, чиї опуси десятиліттями звучать у стінах концертних залів Парижа, Берліна і Глазго, так і тих, чиї імена тільки починають відкривати для себе поціновувачі нової музики. Твори звучатимуть у виконанні провідних українських, східно- і західноєвропейських музикантів.

Кожен концерт «Дослідження білого» присвячено вивченню певного музичного феномена.

Для першого концерту серії таким феноменом обрано контрабас – музичний інструмент, котрий почали сприймати як самостійний лише після Другої світової війни. Активний розвиток традицій сольної гри на ньому розпочався у країнах Західної Європи в момент розквіту нових шкіл композиції і виникнення розширених технік гри на музичних інструментах.

Феномен найбільшого і наймолодшого серед струнних інструмента досліджував відомий український контрабасист Назарій Стець. Програму він склав з опусів, що прозвучали в Україні вперше – через 20–30 років після створення.

Леонід Грабовський (Україна), Теппо Хаута-ахо (Фінляндія), Еліот Картер (США), Стефано Скоданіббіо і Сальваторе Шарріно (Італія): виконання музики цих легендарних митців, що написана в період розквіту звернення до контрабаса як сольного інструмента, засвідчило вибух нових авторських ідей у 1980–1990-х роках, радикально різних поглядів на манеру письма, композиторську логіку, ставлення до музичної форми і звука.

«Серію “Дослідження білого” ми бачимо як платформу, на якій сходяться три ключових фактори сучасного музичного життя Києва: українські музиканти, творчість яких упродовж останнього десятиліття досягла надзвичайно високого рівня у такій надскладній, як нова музика, сфері; українські композитори, музика котрих починає викликати дедалі більший інтерес у міжнародної музичної спільноти; і, last but not least, українська аудиторія, яка своєю кількістю, увагою до того, що відбувається на сцені, щоразу приємно дивує як організаторів, так і музикантів – українських і тих, хто приєднується до наших проектів із-за кордону.

Відкритість Центру Довженка до співпраці і факт організації першого концерту нашими командами пліч-о-пліч є вкрай важливими для нас: ми бачимо в цьому прояв тенденцій акторів культурного сектора Києва до об’єднання зусиль заради реалізації проектів», – команда Kyiv Contemporary Music Days.

Назарій Стець – український контрабасист, один із перших поборників розвитку традиції сольної гри на контрабасі в Україні. Працює у жанрах академічної (класичної і сучасної), джазової і популярної музики. Учасник фестивалів сучасної музики в Україні (Porto Franko, Два дні і дві ночі нової музики в Одесі, проекти агенства «Ухо» і платформи Kyiv Contemporary Music Days) і країнах Західної Європи (Manifeste у Франції, «Варшавська осінь» у Польщі), соліст Національного ансамблю солістів «Київська камерата», контрабасист гурту «Правиця».

Національний центр Олександра Довженка (Довженко-Центр) – найбільший кіноархів України, у якому зберігається понад 5000 художніх, документальних, анімаційних українських і закордонних фільмів та тисячі архівних документів з історії українського кіно. Заснований у 1994 році на базі найбільшої за часів СРСР української кінокопіювальної фабрики (існувала з 1948-го), Довженко-Центр сьогодні – одна з найдинамічніших культурних інституцій України з широким міжнародним представництвом у кіногалузі.

Kyiv Contemporary Music Days – заснована у 2015 році освітньо-концертна платформа сучасної академічної музики. Нею організовано 125 подій (концерти оркестрової, камерної, електроакустичної музики, лекції, воркшопи, міжнародні майстер-класи) у рамках п’яти міжнародних фестивалей в Україні (Київ, Львів) і за кордоном (Лісабон, Португалія), участь у яких взяло близько 100 музикантів з 20 країн світу.

За матеріалами прес-релізу

Share Button