Юрій Іздрик: «”Чорнобильдорф” – історія про те, як з уламків знищеного світу утворюється образ нового»

69
Share Button

Український поет Юрій Іздрик зіграє Орфея в оперному проєкті композиторів Романа Григоріва та Іллі Разумейка CHORNOBYLDORF

«Ця історія про те, як із хаосу, утвореного з уламків знищеного світу, культури – утворюється образ нового світу, – ділиться Юрій Іздрик. – Для мене це – чергова щаслива нагода співпрацювати з формацією NOVA OPERA, Романом та Іллею: перебувати в шаленій енергетиці їхнього нового проєкту».

Уже втретє Юрій Іздрик творить новий формат разом із музикантами формації NOVA OPERA. Першим спільним досвідом була опера «Wozzek», потім – «Aerophonia», де було використано літак АН-2 як один із музичних інструментів.

«Це зібрання харизматів, геніальних солістів і вповні зреалізованих особистостей. У перетіканні шалених енергій і народжується ця нова археологічна опера, – продовжує Юрій. – Це постапокаліптика, в якій ідеться про появу нової культури на уламках старої. У наші дні (насправді це і є часи Апокаліпсису) така тематика, – і такий погляд на культуру не так археологічний, як антропологічний, – дуже доречна.

Сьогодні про культуру немає сенсу говорити в категоріях культури. Про неї потрібно говорити в категоріях біології, нейрофізіології, еволюційної зоології, молекулярної біології.

Я бачу тут концепт, ідею і все це мені дуже подобається. Я б навіть сказав – мене “пре” від музичного матеріалу. Неймовірний і дуже відповідальний заявленій темі – постапокаліпсису.

Мій персонаж Орфей говоритиме про минуле й про те, як з ним поводитись. Служити тут і тепер стає особливо актуально сьогодні, коли щось спрогнозувати на завтра вже неможливо. Карантини, пандемії, що завгодно, – привчають нас жити тут і тепер. Це буде мій особистий меседж у загальному інфопросторі “Чорнобильдорфа”».

Прем’єра археологічної опери CHORNOBYLDORF відбудеться 31 жовтня і 1 листопада в Мистецькому Арсеналі.

«Чорнобильдорф» – творча візія можливого майбутнього після Апокаліпсису. Назва – гібридне поєднання знайомого нам топоніму Чорнобиль та австрійського міста Цвентендорф. Їх об’єднує атомна історія. Це міста, де свого часу були побудовані атомні станції. У Чорнобилі сталася масштабна катастрофа, у Цвентендорфі станцію так і не відкрили через протести місцевого населення.

Автори гіпотези про існування Чорнобильдорфа Ілля Разумейко та Роман Григорів після відвідання цих станцій спроєктували бачення – яким може стати світ після загального вибуху, коли врятуються одиниці й люди втратять історичну пам’ять і почнуть заново наділяти сенсом звичні для нас предмети та явища. Таким чином провокують нас замислитись про життя після катастрофи, коли річ після своєї «смерті» отримує нове застосування.

В опері бере участь перформативно-артистична група: Сусанна Карпенко, Олексій Заєць, Марічка Штирбулова, Анна Кірш, Мар’яна Головко, Андрій Кошман, Руслан Кірш, Андрій Надольський, Ігор Завгородній, Христина Слободянюк, Марія Потапенко, Юрій Іздрик, Анн Беннент.

Проєкт здійснюється за підтримки Українського культурного фонду.

Оперну постановку підтримує Європейський Союз за програмою «Дім Європи».

Організатори: PORTO FRANKO, Мистецький Арсенал, агенція INSHI, NOVA OPERA, Musiktheatertage WIEN.

Партнери: Український культурний фонд, House of Europe, Austrian Cultural Forum Kyiv.

Лідія КАРПЕНКО

Фото Насті ТЕЛІКОВОЇ

Share Button