
28 лютого стартує спільний проект Goethe-Institut у Києві та простору Plivka – покази на великому екрані записів та онлайн-трансляцій концертів легендарного оркестру Берлінської філармонії під орудою Саймона Реттла. Першою імпрезою проекту стане спільний концерт оркестру та піаніста Емануеля Акса із програмою французької музики
Проект Digital Concert Hall був започаткований самим оркестром спільно з Goethe-Institut ще 2009 року: навіть найбільший концертний зал Берліна, знаменитий п’ятикутник Берлінської філармонії на 2440 місць, не здатен був вмістити усіх бажаючих потрапити на виступи оркестру. Нині, завдяки співпраці Goethe-Institut у Києві та простору Plivka, така унікальна можливість з’явилася і в київських меломанів.
Берлінський філармонічний оркестр – справжній посол культури Німеччини і музичний Олімп для будь-якого оркестранта світу. Він був заснований у 1882 році групою з 54 музикантів з оркестру Беньяміна Більзе, які відмовилися від поїздки на традиційні для цього оркестру літні гастролі у Варшаву в незручному залізничному вагоні четвертого класу. З 1887 року колектив має нинішню назву. В різний час ним керували Ганс фон Бюлов, Артур Нікіш, Вільгельм Фуртвенглер, Серджіу Челібідаке, Герберт фон Караян і Клаудіо Абадо. З 2002 року головний диригент – англієць Саймон Реттл, а у серпні 2018 року його пост займе австрієць Кирило Петренко. Кожен з них – це нова ера в симфонічній історії: наприклад, з ім’ям Караяна пов’язують появу того особливого «німецького» звучання оркестру, яке властиве йому і сьогодні, з Реттлом – суттєве розширення репертуару, особливо у бік сучасної музики, а також яскраві соціальні та освітні проекти.
Впізнати особливе звучання Берлінського філармонічного можна вже з перших тактів аудіозаписів – об’ємність і колористичність, поєднані з надзвичайною гнучкістю і юнацькою легкістю. Це справжній оркестр солістів, кожен з яких – особистість, представлена на сайті колективу окремою біографією. Окрім повного оркестрового складу музиканти створили 35 камерних ансамблів, завдяки грі в яких постійно вдосконалюють свій виконавський рівень, а також дають майстер-класи по всьому світу. Через досконалість та злагодженість звучання за Берлінським філармонічним закріпився неофіційний титул «Mercedes-Benz серед оркестрів».
У програму 28 лютого поряд із творами Сезара Франка та Моріса Равеля включені два своєрідні музичні маніфести. Прем’єру симфонічної поеми Клода Дебюссі «Прелюдія до пополуднього відпочинку фавна» (1891-1894) вважають точкою відліку ери музичного імпресіонізму. А «Америки» для оркестру з понад 200 виконавців Едгара Вареза (1918-1921) називають маніфестом «визволення звуку».
Іще одна визначна постать у цьому концерті – Емануель Акс, один з найвидатніших піаністів сьогодення, уродженець Львова (його батьки були вцілілими в’язнями нацистських таборів).
Вхід на всі концерти Digital Concert Hall вільний
Початок – 20:00
За матеріалами прес-релізу
Фото – Stefan Höderath, Marie Mazzucco