Проект актора та режисера Олександра Лаптія і музикантів джаз-бенду «BissQuit» (керівник – Дмитро Теребун) Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертних програм «Litania Океану» був представлений учасникам воркшопу «Джаз і художня література»
Захід проходив 19 листопада у рамках наукового семінару «Літературне музикування ІІ» у Центрі Митрополита Андрея Шептицького – ресурсно-інформаційному центрі Українського католицького університету у Львові.
Воркшоп «Джаз і художня література» – це спроба з’ясувати художні й національні особливості джазової літератури, осмислення напрацьованих теоретичних положень взаємодії літератури і джазу. «Художню літературу цікавлять питання історії, естетики й філософії джазу, розмірковуючи над якими, вона робить свій суттєвий внесок у формулювання ролі джазу, його різноманітних стилів і напрямів, найважливіших представників у розвитку сучасного суспільства і становленні сучасної людини», – зазначає організаторка акції Світлана Маценка.
«Litania Океану» як творчий проект, що поєднує авторську музику і неординарний символічний текст Пісні першої із «Пісень Мальдорора» французького поета часів пізнього романтизму Графа де Лотреамона, став наочною ілюстрацією взаємодії художньої літератури з джазом, – на думку авторів проекту, найбільш репрезентативним видом музичного мистецтва ХХ–ХХІ століть.
Нагадаємо: «Litania Океану» – це своєрідне звернення цинічного демона до вищих сил, що уособлює Океан, володар водної стихії. Музична основа літанії – багатогранна джазова імпровізація у виконанні відомих чернігівських музикантів Дмитра Теребуна (контрабас, бас-гітара), Нікіти Гірні (кларнет, саксофон), Володимира Балаби (труба, клавішні) й Андрія Пилипенка (ударні). Всі музиканти стали співавторами музичні канви цього творчого експерименту.
«Літературне музикування ІІ» було досить незвичним форматом презентації чернігівських артистів: як музикознавці кандидат мистецтвознавства Дмитро Теребун і Нікіта Гірня брали участь у науково-теоретичній частині форуму разом з фахівцями із Німеччини, Австрії, України та Росії; а як музиканти-практики вони закривали акцію наочним відображенням проблематики своїм музично-літературним перформансом «Litania Океану», в якій органічно поєднані літературний текст і імпровізаційно-джазове музикування.
Після вистави відбулася бурхлива дискусія, у котрій літературну частину «відстоював» Олександр Лаптій, а музичну – Дмитро Теребун і Нікіта Гірня. «Хочеться відзначити високий науковий рівень як учасників обговорення вистави, так і учасників семінару взагалі, – каже Дмитро Теребун. – В обговоренні був надзвичайно якісний конструктив і глубокий аналіз, і від того подвійно приємно, що вистава була так тепло прийнята».
Генеральний директор – художній керівник Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертних програм Сергій Теребун отримав лист подяки від Українського католицького університету у Львові за сприяння у проведенні воркшопу.
Учасники творчого проекту «Litania Океану», в свою чергу, висловлюють щиру подяку організаторам «Літературного музикування ІІ», зокрема, Світлані Маценці й Українському католицькому університету за підтримку і допомогу.
Прес-центр Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертних програм