artehatta

Усі охочі до класичної музики, але не оминають увагою творчість народну, ті, для кого прізвище Которович йде у парі зі скрипкою, а камерна музика – із прекрасно проведеним вечором, 22 жовтня знаходилися, напевно, за адресою FANTASTIC HOME, ВДНГ, павільйон № 6

Адже саме там усі перелічені характеристики зійшлися на відкритті циклу концертів «Картинки з виставки з Мирославою Которович». Перший концерт Classica alla rustica, народні мотиви у вишуканій класиці, відзвучав, тож хочеться поділитися враженнями.

Інтер’єр «галереї». Якщо згадати специфіку стану павільйонів ВДНГ та ідейно-естетичне наповнення їхньої архітектури, то стане зрозуміло – чим вишуканішою буде запропонована класика, тим більший відгук виникне у слухачів. Приємно зауважити, що кілька важливих дрібниць в оформленні інтер’єру символічної «галереї» дозволили уникнути подібного ефекту. На початку – імпровізований гардероб біля входу до зали: незначна, але приємна деталь, така необхідна для налаштування на елегантний тон. Далі – дерев’яні стільці. За зручністю, звичайно, не крісла оперної ложі, але виглядало досить органічно. У поєднанні з білим фоном сцени та м’яким світлом вони асоціювалися з облаштуванням концертів open air. Ці (здавалося б, зовнішні) елементи події, а ще хороші обігрівачі, створили дуже теплу та приємну атмосферу в залі.

Загальна назва циклу концертів явно спонукає згадати «Картинки з виставки» Модеста Мусоргського разом з ім’ям художника і архітектора Віктора Гартмана, але того вечора цей асоціативний ланцюжок не спрацював. Напевно, організатори тримають інтригу для наступних подій. Утім, представлені у програмі музичні твори настільки образно яскраві та ретельно підібрані, що дійсно утворюють цілісну художню експозицію.

Завдяки виконавцям, перед нами постають картини Грузії, Трансільванії, Норвегії та Угорщини, з’являються зловісні фурії і дивакуватий Пульчинелла. Представлені роботи належать митцям різних країн і стилів: це Бела Барток, Максим Березовський, Дмитро Бортнянський, Йоганнес  Брамс, Едвард Гріг, Ігор Стравінський і Сулхан Цинцадзе. Органічним доповненням до програми стали твори сучасних українських композиторів, виконані на біс: «Гуцульський танець» Мирослава Скорика та «Арія дерев» Вікторії Польової.

Художники-інтерпретатори музичної виставки – учасники колективу Fantastic Chamber Orchestra. Керівником камерного оркестру на базі Державного естрадно-симфонічного оркестру України (віднедавна Kyiv Fantastic Orchestra) виступила Мирослава Которович. Попри те, що колектив і назва начебто нові, висока якість виконання, притаманна його керівникові, залишилася незмінною. У музиці було все: і темпераментний, вогняний характер румунських і грузинських танців, і надзвичайна чуттєвість і ліризм «Арії» Едварда Гріга з сюїти «З часів Хольберга».

Підкупляла слухачів емоційна відкритість Мирослави Которович, її відчуття музики, яке помітно сприяло створенню відповідного характеру в колективі, а також у виконуваних творах. Дійсно фантастичними по чистоті звучання та динаміці того вечора були сольні епізоди у виконанні Мирослави Которович.

Відповідальним провідником у світ картин і музики став художній керівник Kyiv Fantastic Orchestra Микола Лисенко. Піднесений настрій події, розстановка смислових і слухових орієнтирів для тих, хто є нечастим гостем подібних подій, були забезпечені на сто відсотків. У висновку, легка для сприйняття й приємна для слухання програма концерту, заповнений зал і виклики на біс свідчили про зацікавленість публіки та успішний старт нового проекту «Картинки з виставки з Мирославою Которович». Тож найближчим часом чекаємо від організаторів нових і цікавих концертів!

Альона КУШНІРУК