choir-kyiv

14 жовтня о 19.00 у Софійському соборі відбудеться концерт «Витоки» Камерного хору «Київ» під орудою диригента Миколи Гобдича. Прозвучать хорові твори українських композиторів доби бароко, класицизму, романтизму і наших сучасників

Відкриватиме програму Духовний концерт № 33 «Вскую прискорбна єси, душе моя» (пс. 41) Дмитра Бортнянського (1751–1825) – видатного представника українського музичного класицизму, автора великої кількості різножанрових творів для православної церкви. Написані протягом 1780-х років, духовні твори Дмитра Бортнянського вперше були опубліковані у прижиттєвому виданні 1815–1818 років і перевидавались упродовж наступного часу аж до появи редакції Петра Чайковського (1881).

Зараз твори Бортнянського відомі виключно за редакцією Чайковського. У виконанні Камерного хору «Київ» прозвучить оригінальна авторська версія концерту «Вскую прискорбна єси, душе моя». Нотний текст узято з видання Придворної співацької капели 1834 року, збірник перебуває в архівах British Museum.

Воскресенський канон Миколи Дилецького (бл. 1630 – після 1723) – великий багаточастинний твір, один із шедеврів українського бароко. Створений у Вільні на початку 1670-х років, він був виявлений у 1970-ті роки в Києві, у рукописному збірнику з утраченою голосовою книгою. Відсутню партію другого сопрано довелося реконструювати, що дало підстави для укладання повної партитури та її видання, яке здійснила Ніна Олександрівна Герасимова-Персидська.

У такому вигляді Воскресенський канон не раз виконувався, у тому числі Камерним хором «Київ». Згодом у Санкт-Петербурзі було виявлено рукопис із загубленою партією другого сопрано. З’явилася можливість зробити реконструкцію початкової авторської версії Воскресенського канону, що здійснила відома музикознавиця Ольга Шуміліна. В концерті прозвучить оригінальна авторська версія Воскресенського канону.

Дві молитви Миколи Лисенка (1842–1912) представляють доволі обмежене коло духовних творів видатного українського митця. Свої хорові обробки кантів і псальм, «Херувимську», Духовний концерт «Камо пойду» композитор написав у пізній період творчості, протягом 1898–1911 років. Вони не мають суворо канонічних рис, звернення до церковної сфери фактично є підтримкою ідеї створення національно забарвленої, характерної української музики, намаганням естетично-узагальненого відтворення християнських ідей та образів.

Псалом 83 «Які любі оселі Твої, Господи Саваоте» Євгена Станковича (нар. 1942). Духовна творчість видатного українського композитора Євгена Станковича для хору представлена Літургією, трьома псалмами, Духовним концертом «Господи, Владико наш» і вокально-симфонічною композицією на тексти літургії «Нехай прийде Царствіє Твоє».

Створений у 2000 році, псалом «Які любі оселі Твої, Господи Саваоте», одразу став улюбленим серед виконавців і публіки. Камерний хор «Київ» не раз представляв цей твір столичним слухачам. У програмі прозвучить оновлена версія драматургічного трактування композиції.

Триптих на вірші Тараса Шевченка Валентина Сильвестрова (нар. 1937). У творчості цього видатного українського композитора хоровій музиці надається надзвичайно вагоме значення. Величезна кількість хорових композицій створена у співпраці з камерним хором «Київ» і його керівником Миколою Гобдичем. Композиторові вдалося знайти індивідуальну інтонацію, неповторну звукову ауру.

Перші дві частини триптиху («Садок вишневий коло хати» й «Думи мої») Валентин Васильович створив ще до війни (2013). Минулого року в Берліні він написав фінальний номер циклу «На оновленій землі», де «врага не буде супостата, а буде син і буде мати, і будуть люди на землі». Це – гімн оновленої України, вільної, мирної, процвітаючої, щасливої…

«Достойно є» Вікторії Польової. Хорові твори відомої композиторки посідають важливе місце в контексті сучасної української музики, оскільки в них проявляється синтез зв’язків із національною хоровою традицією і новаторських тенденцій. Мисткиня обирає хорові твори для втілення глибоких філософських ідей, висвітлення проблем людського буття. Хор виступає репрезентантом піднесеного, сакрального начала, провідником глибоких божественних сенсів.

Спів «Достойно є» – це частина циклу «Світлі піснеспіви». Образ Богородиці Діви подано як величну фреску – Оранту. «Це відчуття гігантської маси, що здіймається, вражає і хвилює, як ніщо інше…» (Вікторія Польова).

Організатор концерту – культурний центр «Дом Майстер Клас».

За матеріалами пресрелізу