«МОЦАРТ UNDERGROUND…» у Національній опереті

0
????????????????????????????????????
Share Button

26 і 27 лютого у Національній опереті України відбулася прем’єра балету «Моцарт underground…»

Представляючи новий театральний проект, художній керівник Національної оперети, народний артист України Богдан Струтинський зазначив, що багато хто в Україні говорить про Моцарта, але мало що про нього знає. Разом із тим, він зауважив, що «Моцарт underground…» «…має витриманий стиль у всьому. Тут немає відданості стереотипам, ми показали Моцарта (йдеться про музику класика. – Ред.) так, як ми його відчували. Театр завжди у пошуку нових форм, а сьогоднішній проект і є цією новою формою».

Вадим Прокопенко
Вадим Прокопенко

Ідейним натхненником і режисером-постановником вистави є головний балетмейстер театру, заслужений артист України Вадим Прокопенко. Прем’єру балету представлено у рік, коли виповнилося 260 років від дня народження видатного композитора. Та балет не про самого митця, як можна спершу подумати, а про вічне почуття – кохання.

«Під геніальну музику композитора ми граємо сюжет про почуття, яке житиме в усі часи, поки існує людство», – розповідає Вадим Прокопенко.

Олександр Білозуб
Олександр Білозуб

На запрошення театру із колективом працював відомий сценограф, заслужений діяч мистецтв України Олександр Білозуб, чиїми роботами щиро захоплюються як в Україні, так і за кордоном.

Диригент-постановник Володимир Врубльовський наголосив, що оркестр із великим задоволенням грає твори Вольфганга Амадея Моцарта: «…я відчуваю і натхнення, і задоволення, і відповідальність. За музикою Моцарта не можна заховатися. Грати її погано не можна. Оркестр має бути високого рівня. Ми робимо все, аби відповідати цьому статусові».

Цікаво, що одна й та сама музична тема великого композитора під час вистави звучить у двох різних варіантах: класичному і сучасному. Так, у другій дії балету музику класика представлено по-новому. Над цим попрацював молодий і надзвичайно обдарований артист оркестру театру, піаніст, композитор Богдан Решетілов. Він розповів, що свого часу французький піаніст Жак Лусьє «…пристосував музику Моцарта до джазової стилістики, залучив нові інструменти – ударну установку, бас-гітару – та переосмислив роль рояля. Додав імпровізації. Я ж зафіксував його гру, тобто зробив транскрипцію з аудіозапису, виписав партитуру, партії музикантам і солістам».

Сцена з вистави
Сцена з вистави

Соло на роялі у постановці виконують Анастасія Лук’яненко та Анна Поліщук. За задумом режисерів інструмент розташовано над сценою на висоті понад три метри.
Піаністки діляться враженнями:

«Усе на відчуттях. Ми маємо грати в унісон з оркестром і балетом, перебувати в одному енергетичному колі, дихати разом», – каже Анна Поліщук.

Над вбранням артистів, які перевтілювалися у героїв часів бароко та сучасності, працювала художниця з костюмів Ольга Левченко. Вона створила цілу галерею яскравих образів. Кожен костюм – ніби справжня картина, неповторна й унікальна, оскільки навіть найменша деталь створювалася вручну.

Окремо було створено парики, головні убори тощо. «Ми задоволені результатом. Вистава про любов, а вона вічна, як і сам Моцарт. Час змінюється, але любов лишається. Костюми допомагають артистам вжитися в образи», – переконана Ольга Левченко.

Сцена з вистави
Сцена з вистави

У перший день прем’єри головні ролі Амелії та Лукаса виконували талановиті артисти балету Дар’я Цигіпа та Михайло Боцок. Солістка розповіла, що роль Амелії їй близька: «Вона – дівчина з вищого світу із високою самооцінкою, яка звикла до уваги. Але в душі залишається вразливою, м’якою і, мабуть, як і кожна жінка, хоче любові й тепла. І вона зустрічає того єдиного, але хлопець виявляється із іншого, нижчого суспільного прошарку. Проте мою головну героїню це зовсім не бентежить».

А для Михайла Боцка вистава стала відкриттям: «Я ще не працював у такій постановці, де поєднано різні стилі: класичний і сучасний. Для мене це щось нове, а тому надзвичайно цікаве».

Прем’єра мала успіх у публіки, а це означає, що балет «Моцарт Underground…» ще не раз збиратиме повні зали. Нова постановка у Національній опереті України укотре довела, що слова зайві, коли йдеться про кохання.

За матеріалами пост-релізу

Share Button