Травень у Національній опері України

47
Share Button

Травнева афіша поєднала премєри та спектаклі, що давно стали улюбленими у київської публіки. А проект «Українські оперні зірки у світі» представить на сцені Національної опери баритона Андрія Бондаренка

16 травня «Моцарт і Сальєрі» М. Римського-Корсакова

Секрет успіху спектаклю полягає в тому, що свого часу він був поставлений у розрахунку на двох яскравих солістів: метра оперної сцени Тараса Штонду (Сальєрі) та молодого, але вже знаного тенора Валентина Дитюка (Моцарт). Для Тараса Штонди партія Сальєрі виявилася дуже символічною: цією роллю він відзначав 25-річчя творчої діяльності та свій 50-річний ювілей. Окрім того, чудовий бас українського артиста найчастіше порівнюють з шаляпінським, а, як відомо, саме Федір Шаляпін був незмінним виконавцем ролі Сальєрі аж до еміграції.

Творчий тандем двох солістів можна буде почути також в опері Ш.Гуно «Фауст» 29 травня, де обидва співаки виконують головні партії – Фауста (Валентин Дитюк) та Мефістофеля (Тарас Штонда).

16 травня «Болеро» М.Равеля

У 1928 році Равель написав один з найзнаменитіших своїх творів «Болеро». Воно було замовлено танцівницею Ідою Рубінштейн та призначалося для хореографічного втілення. Однак не просто успіх, а світову славу «Болеро» завоювало в концертному виконанні, ставши одним з найзнаковіших для музики XX століття.

Дуже символічно, що саме в цей день – 16 травня – 1968 року у Національній опері України відбулася прем’єра «Болеро» у постановці видатного українського хореографа Анатолія Шекери. Першою виконавицею партії головної героїні – Дівчини в білому – стала відома характерна танцівниця, заслужена артистка України Наталя Уманова, на яку і була зроблена постановка. Цього разу у цій партії – Ольга Голиця.

22 травня «Ріголетто» Дж.Верді

В основу сюжету опери покладена драма В. Гюго «Король бавиться», написана в 1832 році. Найперші читачі лібрето – цензори – назвали його настільки непристойним, що наполягали на низці вельми істотних змін. Верді довго відстоював кожен рядок, оскільки вважав цей сюжет найкращим з усіх, покладених ним на музику. Після прем’єри опери 1853 року Верді зауважив: «Я задоволений собою і гадаю, що нічого кращого не напишу».

Прем’єра цієї опери на київській сцені відбулася в 1975 році в постановці відомого режисера Ірини Молостової. Саме в цій постановці опера йде і до сьогодні. У головних партіях 22 травня виступлять Олександр Мельничук (Ріголетто), Валентин Дитюк (Герцог Мантуанський), Ольга Нагорна (Джільда), Сергій Магера (Граф Монтероне).

25 травня «Євгеній Онєгін» П.Чайковського

Понад 30 років ця опера з незмінним успіхом йде на столичній сцені. І, мабуть, заслуга в цьому не лише великого композитора, який написав чудову музику, а й виконавців головних партій. Партію Онєгіна 25 травня виконає Андрій Бондаренко, запрошений у рамках проекту «Українські оперні зірки у світі». Репертуар співака з оксамитовим баритоном багатий різноманітними партіями, але найбільшої уваги заслуговує саме партія Євгенія Онєгіна. «Мені здається, що в кожному з нас живе Онєгін, – каже Андрій. – Адже з кожним траплявся момент, коли життя набридло, здається нудним та одноманітним. Але не слід боятися змін в своїй душі і серці. Взагалі, коли починаються репетиції, часто виникає питання: чому твір називається саме “Євгеній Онєгін”, а не “Тетяна Ларіна”? Але я вважаю, що опера саме про нього – це його історія і його трагедія». Також головні партії виконують: Ольга Рудик (Тетяна), Дмитро Кифорук (Ленський), Ірина Петрова (Ольга), Сергій Магера (Князь Гремін) та ін.

31 травня «Севільський цирульник» Дж.Россіні

Це буде третій прем’єрний показ вистави (перший відбувся 19 квітня). Головних героїв режисер-постановник Анатолій Солов’яненко ризикнув перенести у сучасність: класичний сюжет заграв новими барвами і як результат – глядачі зустріли прем’єру захопленими відгуками.

У виставі публіка матиме нагоду почути: Ігоря Євдокименка (Фігаро), Анатолія Погрібного (Граф Альмавіва), Лілію Гревцову (Розіна), Андрія Маслакова (доктор Бартоло), Сергія Ковніра (Дон Базиліо), Ірину Петрову (Берта) та ін. Постановний склад: режисер-постановник – Анатолій Солов’яненко, диригент-постановник – Микола Дядюра, художник-постановник – Андрій Злобін, художник костюмів – Ганна Іпатьєва, хормейстер-постановник – Богдан Пліш, диригент – Алла Кульбаба.

За матеріалами прес-реліза

На головному зображенні – сцена з опери «Ріголетто» Дж.Верді

Share Button