Від слухачів «Київ Музик Фесту-2019» не лише про музику

130
Share Button

У 2019-му «Київ Музик Фесту» виповнилося 30 років. У проекції на людське життя 30 років – це час певних підсумків: позаду дитячий період невідомого, підлітковий етап бунту та протесту, роки становлення та розуміння себе, своїх цілей та ідеалів. Тож, щоб зробити деякі висновки, є потреба поглянути на себе з різних сторін – як з середини, так і ззовні

Цьогорічний «Київ Музик Фест» проходив яскраво та насичено. І йдеться не лише про велику кількість різноманітних концертів, прем’єр та гостей із закордону, а й про неабияку увагу до нього з боку активних студентів Національної музичної академії України імені Петра Чайковського. Члени організованої команди волонтерів, що складалася з молодих музикознавців, композиторів і культурологів, написали багато анонсів до концертів, взяли кілька надзвичайно цікавих інтерв’ю з композиторами й виконавцями, а також великого резонансу набули рецензії (як позитивні, так і негативні) юних музичних критиків.

Одним із завдань волонтерів, окрім всебічного інформаційного висвітлення подій фестивалю, було налагодження комунікації зі слухачем із позамузичної спільноти. Це відбувалося безпосередньо на концертах у перервах між відділами. Мета – з’ясувати кілька основних положень для подальшого аналізу та покращення роботи фестивалю.

Глядачам ставилися такі запитання:

1. Як ви дізнались про фестиваль? Чи вперше відвідуєте концерти Фесту?

2. Які ваші враження від музики й від Фесту загалом?

3. Чи маєте якісь претензії та побажання?

4. Ім’я, вік і професія (за бажанням).

Опитування проводились після концерту-відкриття фестивалю «Credo in vittoria nostra» (28.09), на вечері симфонічних прем’єр «GosOrchestra» (30.09) та на концерті «Тріо Лятошинського» (3.10) у філармонії. На питання погодились відповісти 30 відвідувачів. Наймолодшому з опитуваних було 14 років, найстаршому – 80. У приблизному відсотковому співвідношенні частка опитуваних людей у віці до сорока років становила 63%.

Не всі хотіли розкривати свою професію, проте серед тих, хто погодився, були дуже різні люди за спрямуванням діяльності: фізик, перекладач, дизайнер, викладач філософії, лікар, художник, архітектор, вихователь у дитячому садку.

Важливо було з’ясувати у відвідувачів, звідки вони дізнаються про концерти та інші події. Найбільша частка слухачів (40%) почула про Фест від друзів і знайомих, такі люди частіше за все відвідують уже не перший фестиваль і зазвичай ходять не на один концерт. З афіш про Фест дізналось 17% опитуваної аудиторії – як правило це постійні відвідувачі «Київ Музик Фесту» та інших музичних подій міста. Їхні відгуки були дуже захоплені. Ось, наприклад, Андрій, 14 років: «Минулоріч відвідав 10 концертів – я справжній фанат! Навіть збираю афіші з подій, на яких бував!»

Як не дивно, інтернет і, зокрема, соціальна мережа Фейсбук стала джерелом інформації про фестиваль лише для 7% відвідувачів. Інших інформаційних ресурсів не було названо. Отже, можемо зробити висновок, що, попри панування цифрових інтернет-технологій і спілкування у режимі on-line, найкращим джерелом розповсюдження інформації про фестиваль є реальні живі стосунки. З цього спостереження випливають недоліки реклами, які найчастіше озвучували опитувані відвідувачі. Серед них Ніна, 42 роки: «Я дізналася про “Київ Музи Фест” від знайомих, відвідую його останні 5 років, зазвичай по 2-3 концерти. Мені здається, Фесту необхідно більше розголосу на телебаченні та реклами в місті». Роман, 35 років: «Зараз час, коли менеджмент грає надзвичайну роль. Я думаю, власне інформаційного доступу та розповсюдження дещо бракує. Треба залучати активнішу аудиторію!»

Однією з цікавих пропозицій була така. Сергій, 24 роки: «Хотілось би побажати неформальності, невимушеності, інтерактиву в самому проведенні концертів. Без формалізму. І оскільки за освітою я управлінець, сподіваюсь на ще потужніше процвітання і розвиток менеджменту та подальшу популяризацію Фесту!»

Деякі відвідувачі помітили, що концертів дуже багато, а від того – велика кількість різних локацій, які складно відвідати за один день. Дехто з опитаних не висловлював жодних невдоволень, а навпаки – радів, відкриваючи для себе нову музику та дивуючись обізнаності молоді.

Музичними враженнями люди ділились по-різному: хтось дуже коротко, посміхаючись, хтось – трохи соромлячись висловлюватись розлого, а хтось говорив охоче та емоційно. Наведемо деякі з відповідей слухачів.

Про концерт-відкриття фестивалю «Credo in vittoria nostra»

Аліна, 24 роки: «Завжди чекаю на головні події – відкриття й закриття, найбільше вони подобаються. Проте, хоч це і «Київ Музик Фест», але хотілося б більше зарубіжної музики. І, врешті-решт, що з цими мідними духовими?!» (можливо дівчина мала на увазі не зовсім чисту гру мідної групи оркестру).

Анатолій Сергійович, 80 років: «Я відвідую 10-20 концертів стабільно і намагаюсь відчути душу кожного композитора й виконавця. Те, що ми чуємо сьогодні, – величезне досягнення на світовому рівні. Яких змін побажати в майбутньому? Людей судять по зробленому. Все чудово!»

Микола, 19 років: «Така прекрасна тенденція – виконання саме українських класиків, особливо Леоніда Грабовського».

Матвій, 19 років: «Мені дуже подобається різнопланова музика, орієнтована на широке коло слухачів, вільний вхід, можливість спілкування з композиторами та професійними музикантами».

Про концерт «Лятошинський-тріо»

Ольга, 30-35 років: «Сподобалось усe! Дужe чудово, такий професіоналізм! Радує, що багато нових імен. Надзвичайно приємна eнeргeтика. Відчувається, що музиканти – віртуози, майстри своєї справи».

Юлія, 30 років: «Мeні всe сподобалось! Вразила тeхнічна сторона виконання. Я, як слухач, активно аплодувала, щоб було виконано щe якийсь твір на біс!»

Євгeнія, 17 років: «Мeні дужe сподобалось. Я, так би мовити, вийшла в люди, почула хорошу акадeмічну музику, яку нe так часто слухаю. Мeнe вразила сама музика! Вся ця атмосфeра, яка панувала у залі, уважні слухачі, їхні рeакції. Ну, і звичайно тe, як музиканти грали. Я почула і відкрила для сeбe нових композиторів. Одним словом, дужe класно!»

Ім’я нeвідомe, 40-45 років: «Цього разу на концeрті була нe сама, а зі своїми учнями-старшокласниками. Ми по можливості відвідуємо такі заходи. Сьогоднішній концeрт просто вражаючий! Особисто мeні дужe сподобалось. Організатори вeликі молодці, що зробили такe дійство зовсім бeзкоштовним і доступним кожному! Усі твори по-своєму нeпeрeвeршeні. Сподобалась манeра виконання, та й самі музиканти – просто віртуози».

Отже, прислухавшись уважно до аудиторії фестивалю, можемо зробити певні висновки. Найперший і найголовніший – фестиваль люблять і знають. Про Фест розповідають друзям, на нього повертаються з року в рік, відвідуючи по кілька концертів. На івенти «КМФ» приходять не лише музиканти, а представники дуже різних професій, віковий діапазон слухачів доволі широкий – від підлітків до людей досить поважного віку.

Найчастішим зауваженням до «КМФ» була недостатня кількість інформації про сам фестиваль, події і музику, яка звучить. Тобто Фесту є до чого прагнути у сфері реклами на великих інформаційних майданчиках, телебаченні та в інтернеті.

Дуже світлими й щирими були відгуки людей стосовно музики, що звучала на концертах. Багато слухачів радо відкривали для себе нові імена українських авторів і виконавців. Зрештою, слово «музика» стоїть у самому центрі назви фестивалю – «Київ Музик Фест». Цей фестиваль уже тридцять років існує для музики та завдяки музиці. Адже саме до неї люди з року в рік повертаються наприкінці вересня, заради неї йдуть на концерти, про неї розповідають друзям і знайомим. Тож безліч захоплених слів саме про музику, яка вона є тут, у Києві, слугує найкращим мотиватором для руху вперед, до покращань, нових звершень і відкриттів.

Команда опитувачів «КМФ-2019»: організатор волонтерської групи – Стас Невмержицький; волонтери – Анна Горобинська, Артем Бриль, Дзвенислава Саф’ян, Надія Ханіс, Марія Титова, Аліна Сибілева, Іванка Олійник, Марина Петренко, Юлія Холодова

Опитання обробила та підготувала текст Марія ТИТОВА

Фото – Ельза ЖЕРЕБЧУК

Share Button