
Він обіцяє бути особливим – насиченим прем’єрами, ювілейними подіями й зустрічами з улюбленими іменами. Цей місяць відкриває нові горизонти: від юного сяйва майбутніх піаністів на фестивалі Horowitz Competition 30 до монументальних симфонічних полотен, камерних відкриттів і музичних історій для всієї родини. У жовтні ми слухатимемо класику і сучасність, світову й українську музику, що поєднують у собі глибину, емоційність і натхнення
Якщо ви втомилися від рутини академічної сцени і жадаєте побачити майбутнє українського піанізму, Національна філармонія України запрошує на фестиваль Horowitz Competition 30, який проводитиметься з нагоди 30-річчя Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця.
Фестиваль розпочнеться символічно, у день народження маестро 1 жовтня, концертом молодих виконавців – Марії Мацієвської, Савви Золотарьова, Амелії Плошко, Софії Дубій та Марії-Луїзи Плєшакової. У їхньому виконанні пролунають твори Шумана, Шопена, Шимановського, Баха-Бузоні, Борткевича та Сен-Санса у віртуозних обробках Ліста й самого Горовиця.
Протягом фестивальних днів у філармонії та за її межами відбуватимуться не лише концерти, а й лекції, зустрічі та майстер-класи. Завершиться насичений тиждень 5 жовтня виступом Академічного симфонічного оркестру Національної філармонії під керівництвом Антонія Кедровського із молодими солістами Олександром Федюрком та Андрієм Заходякіним, до яких долучиться вже знаний майстер Роман Лопатинський. Прозвучать два концерти Моцарта та монументальний Другий концерт Брамса.
Від 1995 року Horowitz Competition відкрив велику кількість нових імен. А сьогодні він засвідчує: найкраща пам’ять про Горовиця – це сила таланту і сміливість молодих музикантів, які несуть його традицію далі.
Паралельно з конкурсом триватиме ХХХVI «Kyiv Music Fest» – один із найавторитетніших міжнародних форумів академічної музики, заснований у 1990 році. Щоосені він перетворює столицю на простір зустрічі провідних українських і зарубіжних композиторів і виконавців, відкриваючи нові імена, презентуючи прем’єри й створюючи панораму сучасного музичного процесу. Цього року події фестивалю не оминули й філармонійних стін.
2 жовтня в Колонному залі прозвучить камерна програма для віолончелі та фортепіано у виконанні Максима Шадька й Гліба Саська. Вона поєднає експресивні сонати Валентина Бібіка та Євгена Станковича, щирий і безпосередній музичний вислів Максима Шалигіна, витончену лірику Богдани Фроляк і нові твори молодих авторів Максима Іванова та Юрія Пікуша, написані спеціально для цього вечора.
А 6 жовтня фестиваль завершиться масштабним концертом за участю Національного симфонічного оркестру України під орудою Володимира Сіренка та Хорової капели Українського радіо. У програмі – монументальні «Пісні, обпалені війною» Лесі Дичко, «Чорна елегія» Євгена Станковича, експресивний Третій концерт для фортепіано Ігоря Щербакова та Симфонія № 1 Олександра Скрипника. Цей вечір, що поєднує пам’ять, драму й експресію, стане гідним фіналом «Kyiv Music Fest-2025».
8 жовтня повернемось до вічної класики у концерті «Дебюссі. Франк. Дютійо» у виконанні талановитих музикантів Кирила Бондаря, Ігоря Тютюнникова та Дениса Кашуби. Сезар Франк (1822–1890) і Анрі Дютійо (1916–2013) – представники різних епох з відмінним темпом життя, іншими цінностями та потребами. А втім у їхній музиці безумовно є замилування красою, емоційна виваженість і відкритість до нового.
9 жовтня у концертній програмі «Органна музика Баха» прозвучать як широко відомі шедеври, так і рідко виконувані твори, що розкривають різні грані бахівського стилю. Від могутньої Токати і фуги ре мінор до витончених хоральних прелюдій – кожен номер концерту є окремим всесвітом, сповненим виразності та гармонійної рівноваги. Виконавці – Ганна Бубнова та Максим Сидоренко – віртуозні органісти, солісти Національного будинку музики.
10 жовтня Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України під батутою Tеодора Кухара за участі зіркового гостя з Чехії Іржі Барта представить симфонічну програму «Сметана. Дворжак. Сібеліус». Хоча чеська й фінська музика не має таких глибоких музичних традицій, як німецька чи французька, та все одно вплинула на загальний образ європейської культури.
Цикл Сметани «Моя Батьківщина» звертається до найяскравіших сторінок чеської історії. Віолончельний концерт Дворжака – один із найпопулярніших серед музикантів. Друга симфонія Сибеліуса, написана під час перебування композитора в Італії, але не містить ані італійської зманіженості, ані солодких наспівних мелодій. Цей твір – магія Півночі у всій красі.
11 жовтня – «Гра в класику 3+». Цього разу – з Камерним оркестром «Ренесанс» Маріупольської камерної філармонії під орудою улюбленця дітей Юрія Літуна разом із кроликом Філаромном. Інтерактивна частина від режисера Олександра Співаковського залучить найменших відвідувачів до активного слухання та сприймання музики. Адже класика – це цікаво й захопливо!
26 жовтня музична казка за сюжетом німецьких «Бременських музик» вразить слухача теплими, відомими з дитинства поворотами сюжету і неочікуваними перипетіями, якими наситив лібрето Олександр Потієнко. Виразні мелодії мюзиклу, яскраве звучання квінтету Brass Ukraine та цікаве режисерське рішення, нагадає про мандрівний театр. Разом із музикою Олександра Потієнка диво на сцені забезпечать актори з тріо «Argentum», які додадуть дійству легкості й жвавості. Вистава цілком підійде для перегляду всією сімʼєю, буде цікавою і дорослим, і малечі.
12 жовтня до 30-річчя Національного камерного ансамблю «Київські солісти» пропонується концерт-послання про спадкоємність, силу перетворень і відкритість до нового, що виходить за межі простого ювілейного заходу. Концепція програми ґрунтується на глибокій повазі до натхненника й засновника ансамблю – легендарного скрипаля Богодара Которовича, чия постать визначила не лише художній профіль «Київських солістів», але й цілу епоху української скрипкової школи.
Перший відділ репрезентує програму, характерну для початків існування ансамблю: барокову ясність і класичну традицію. Другий відділ – метаморфози, оновлення та розширення художнього горизонту, що демонструють здатність ансамблю до трансформації та адаптації стосовно викликів сучасності. Таким чином відтвориться цілісна картина розвитку «Київських солістів», де кожен твір має своє символічне значення та місце.
13 жовтня – сольний концерт народної артистки України Людмили Марцевич, котрий відкриє слухачам різні епохи, музичний досвід, естетичні вподобання Моцарта, Бетховена та Шопена.
«Шуберт. Штраус. Васкс. Родін». 15 жовтня у виконанні Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України під орудою Миколи Дядюри пролунають твори як наших сучасників Олександра Родіна та Петеріса Васкса, так і романтичні опуси Франца Шуберта і Ріхарда Штрауса. Скрипковий концерт «Далеке світло» Васкса підтримає лінію емоційної напруги, завдану Олександром Родіним. Сповнений романтичного модусу й поривань до недосяжного, твір є викликом для соліста Дмитра Ткаченка.
16 жовтня – особлива подія, концерт «Діалог культур», у якому прозвучать хорові твори різних композиторів, що представляють музичні культури країн Балтики, Скандинавії, Великої Британії та України. У програмі – духовні твори та обробки народних пісень, музика композиторів ХІХ, ХХ століть і сучасності у виконанні Народної академічної хорової капели імені Павла Чубинського. Подія відбувається за підтримки Українського культурного фонду та Пристоличної сільської ради Київської області.
17 жовтня у рамках проєкту «Філармонія Нескорених» Камерний оркестр «Ренесанс» Маріупольської камерної філармонії під орудою художнього керівника та головного диригента Василя Крячка. Програма розгортається як шлях від індивідуального болю («Не питай чого в мене заплакані очі») до спільної молитви («Laсrimosa»), від тихої інтимності («Ніч яка місячна») до національної пам’яті («Реве та стогне Дніпр широкий», «Плине Кача»). Це дорога крізь особисту скорботу до відчуття віри й надії, єдності й світла, яке не зникає навіть у темряві втрат. У цей вечір мистецтво стане спільною молитвою памʼяті загиблих митців і закликання нашої Перемоги!
18 жовтня – «Cон літньої ночі» від Національного будинку музики у виконанні Liatoshynskyi Capella. Диригент – Віктор Плоскіна.
Мендельсон, захоплений Шекспіром ще з дитинства, у 17 років написав увертюру до «Сну літньої ночі», яка принесла йому славу вундеркінда, а згодом, на замовлення короля, створив повноцінну музико до вистави з легендарним «Весільним маршем». У програмі також пролунає його Симфонія № 2 «Гімн хвали», написана 1840 року до ювілею Ґутенберґа й натхнена масштабом бетховенської Дев’ятої.
19 жовтня Національний ансамбль солістів «Київська камерата» під орудою грузинського диригента Ніколоза Рачвелі разом із солістами Ігорем Саєнком (акордеон) і Максимом Шадьком (фортепіано) представить програму з творів Валентина Сильвестрова, Гевіна Браєрса, Гії Канчелі та самого диригента.
20 жовтня Марія Віхляєва, Анастасія Шипак і Дмитро Глущенко занурять слухачів у світ видатного австрійського композитора Франца Шуберта. Вальси, експромти, музичні моменти особливі своїм мелодичним багатством і простотою музичних засобів. Тоді як більші твори – сонати, тріо, квартети часто містять драматичну музичну оповідь, втілювану просто і щемко.
21 жовтня – щорічний концерт до дня народження Ференца Ліста. З цієї нагоди до Києва приїздить угорська піаністка Клара Вюрц. Разом із нею в концерті бере участь молодий київський піаніст Андрій Заходякін. У їхньому виконанні прозвучать як твори угорського композитора, так і музика його сучасників і видатних учителів. За підтримки Посольства Угорщини в Україні та Vere Music Fund.
24 жовтня зусиллями диригента Романа Реваковича Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України виконає програму польської музики останніх ста років. Туге плетиво голосів «Траурної музики» Вітольда Лютославського та його напружена гармонічна мова занурюють слухача в атмосферу гнітючого чекання.
Польський пізньоромантичний композитор Мечислав Карлович, на жаль, – мало знаний українському слухачеві. Попри коротке життя, він встиг написати твори, що вражають повнотою і ясністю музичної думки. Таким є і його Скрипковий концерт – віртуозний, блискучий, сповнений похмурого очікування та мрійливої наспівності.
Симфонія Гурецького поверне до тьмяної музичної атмосфери. Присвячений материнству, опус звертається до найдраматичніших його сторін – утрати дітей.
За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща, Польського інституту в Києві та Фонду «Pro Musica Viva».
26 жовтня – «Ліст. Вагнер. Штраус». Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під орудою Володимира Сіренка разом із піаністами Артемом Ляховичем та Аліною Романовою представить яскраву програму з творів Вагнера, Ліста та Штрауса, що поєднує масштабність, драматизм і віртуозність пізнього романтизму.
31 жовтня – третій концерт із циклу «Veritas in Symphonia. Станкович #3», в якому Київський камерний оркестр під орудою Наталії Пономарчук відкриє для слухачів світ камерних симфоній видатного українського композитора, – музики глибокої, драматичної й натхненної. Серед них і знаменита Третя, відзначена ЮНЕСКО як одна з найкращих симфоній світу.
У жовтні на відвідувачів Національної філармонії України також чекають цікаві нові та вже улюблені концерти у Музичному салоні та фоє. Запрошуємо провести ці осінні вечори разом у стінах, де кожна імпреза стає святом музики й живого спілкування.
За матеріалами пресрелізу














