Червень у Національній опері

195

Перший літній місяць порадує знайомими виставами та нещодавно показаним прем’єрним «Севільським цирюльником» Россіні. Епоха Олександра Дюма-сина і його «Дами з камеліями» постане в однойменному балеті та опері «Травіата» Верді. Анжеліна Швачка виступить одразу в двох титульних партіях – Кармен в опері Бізе та Анджеліни у «Попелюшці» Россіні, а Валентин Дитюк, якого пресса вже встигла охрестити українським Паваротті – в «Любовному напої» Доніцетті, «Балі-маскараді» Верді та «Алєко» Рахманінова.

1 червня – балет «За двома зайцями» (Ю.Шевченко)

Не кожній сучасній виставі вдається так відверто і беззастережно закохати в себе глядачів, як це сталося з балетом «За двома зайцями» сучасного українського композитора Юрія Шевченка. Балетмейстер-постановник Віктор Литвинов знайшов такі вдалі прийоми, що «прочитати» історію Голохвастого буде цікаво навіть людині не знайомій з сюжетом. Згідно із задумом постановника, у виставі є дві ролі Голохвастого – молодого та старого. Наприкінці квітня в ролі старшого з них дебютував улюбленець публіки драматичний актор Олексій Вертинський, який з першого виходу підкорив глядачів. 1 червня знову буде щаслива нагода побачити зірку кіно й театру Олексія Вертинського на сцені Національної опери України.

7 червня – опера «Кармен» (Ж. Бізе)

Опера «Кармен» посідає почесне третє місце в десятці найпопулярніших опер у світі. Серед відомих виконавиць головної партії – солістка Національної опери України Анжеліна Швачка. Перший раз Анжеліна заспівала цю партію у 26 років, ще студенткою консерваторії, і з того часу її Кармен глядачі аплодували сотні разів в різних театрах Європи і в постановках різних режисерів.

У списку головних партій в Анжеліни Швачки є ще один образ, який розкриває багатогранність виконавської майстерності співачки – роль Попелюшки в однойменній опері Россіні. 16 червня на показі «Попелюшки» Дж.Россіні глядачі отримають прекрасну можливість знову зануритися в казку, сюжет якої знайомий з дитинства.

8 червня – балет «Весілля Фігаро» (В.А. Моцарт)

На сцені Національної опери широковідома історія П’єра де Бомарше про цирюльника Фігаро «Божевільний день, або Одруження Фігаро», використана свого часу, отримала не менш яскраве втілення у жанрі балету. Передати комедійний сюжет і закручені інтриги без тексту, лише мовою танцю – завдання не з легких. Хореограф Віктор Яременко дав виконавцям, і не тільки головних партій, широкий простір для показу своєї танцювальної майстерності і водночас дав змогу заявити про себе як творців характерів. Особливо це стосується партії Марцеліни. Впродовж усього спектаклю глядачі, може, і підозрюють якусь загадку в образі Марцеліни, але їм складно уявити, що це танцівник, який так органічно відчуває себе «на пальцях», блискуче виконує варіації і найскладніші елементи жіночого танцю.

А 21 червня відбудеться четвертий прем’єрний показ опери Джоаккіно Россіні «Севільський цирульник», який подарує не менше позитиву від зустрічі з улюбленим героєм, який не тільки виконує знайомі куплети, але й катається на самокаті.

12 червня – опера «Травіата» (Дж.Верді)

Коли «Травіата» вперше була виконана 1853 року у Венеції, це був відвертий провал. Опера не сподобалася ні критикам, ані публіці. Велика проблема виникла із виконавицею головної партії: занадто пишною була героїня, що вмирає від сухот, і глядачі подумали, що це жарт. Хоча критики вважали, що історія куртизанки «огидна, жахлива й аморальна», публіка з часом щиро полюбила оперу: «Травіата» – одна з найпопулярніших і займає перше місце серед всіх виконуваних у світі опер. Олександр Дюма-син після знайомства з оперою «Травіата» сказав, що вже через 50 років ніхто не згадав би «Даму з камеліями», але завдяки Верді вона стала безсмертною.

Цю історію покладено не тільки в основу опери, але й балету «Дама з камеліями». Так 23 червня відомий сюжет буде представлений балетною трупою. Хореографію здійснила художній керівник балетної трупи театру Аніко Рехвіашвілі на музику Л. Бетховена, Й. Брамса, І. Пахельбеля, Г. Форе, Е. Елгара, І. Стравінського. Головну партію виконає Анастасія Шевченко.

19 червня – опера «Любовний напій» (Ґ. Доніцетті)

Прем’єра опери на сцені міланського «Ла Скала» 1832 року стала одним з найяскравіших прижиттєвих творчих тріумфів молодого, на той час дуже щасливого і натхненного, захмелілого від любові до дружини Вірджинії Ґаетано Доніцетті, який писав цю музику не тільки для театру, але і для коханої жінки.

Опера сповнена тонкого гумору, душевних переживань і чуттєвості. Вона наповнює радістю, зачаровуючи своєю легкістю і унікальністю. Саме тому ця опера часто з’являється на найвідоміших світових сценах як у своєму класичному, традиційному вигляді, так і в різноманітних сучасних інтерпретаціях.

Партію Неморіно виконає улюбленець столичної публіки Валентин Дитюк. У червні на сцені Національної опери він матиме іще два виходи – у партії Рікардо в опері Дж. Верді «Бал-маскарад» (22 червня), та у тандемі з Тарасом Штондою в одноактній опері С. Рахманінова «Алєко» (29 червня).

За матеріалами прес-релізу

Фото надані прес-службою Національної опери України