З 3 до 11 липня у місті Кам’янці-Подільському проходив фестиваль оперного мистецтва та класичної музики «Опера в мініатюрі»
Це насичене та різножанрове дійство організував і з успіхом провів місцевий Клуб поціновувачів оперного мистецтва «Секвенція», який півтора роки тому заснували і сьогодні очолюють сестри Олена та Інга Лютаревичі.
Вистава опери італійського композитора Джакомо Пуччіні «Тоска» відбулася просто неба на Вірменському бастіоні у Старому місті. Академічним симфонічним оркестром Хмельницької обласної філармонії диригував Тарас Мартиник. Головні партії виконували лауреати міжнародних конкурсів Олена Лютаревич (сопрано, Україна) – учасниця проекту «Пам’яті Лучано Паваротті» в Італії, володарка Гран-прі конкурсу «Belcanto» (Київ, 2013 р.), Емануеле Сервідіо (тенор, Італія), Отар Накашідзе (баритон, Грузія) – соліст Національного театру опери та балету Грузії, володар звання «Найкращий баритон», котре здобув на фестивалях в Австрії, Румунії, Італії. Інші партії звучали у виконанні поляка Войцеха Елбановського, українців Олега Ланового, Степана Дробота, Катерини Овчарук. Масові сцени відтворювали Хмельницький академічний муніципальний камерний хор (художній керівник – Ігор Цмур) та учні Кам’янець-Подільської дитячої хорової школи (директор – Іван Нетеча).
Дитячу комічну оперу Миколи Лисенка «Коза-Дереза» виконали учні міської дитячої хорової школи за допомогою викладачів Ірини Драган, Марини Федорової, Оксани Томків, концертмейстера Тетяни Боршуляк в актовій залі Національного історико-архітектурного заповідника «Кам’янець». Художній керівник постановки – Оксана Томків.
Концерт інструментальної музики «Гармонія струн» за участю Ярослава Аліксійчука (бандура), Ігора Тарнавського (гітара), Євгена Безенара (гітара) пройшов у Кафедральному костелі святих апостолів Петра і Павла.
На літній терасі ресторану «Ля мажор» відбувся вечір аргентинського танго.
У Кам’янець-Подільському коледжі культури і мистецтв фортепіанну музику виконували соліст Тернопільської філармонії Олег Кирилюк, викладачі коледжу, лауреати міжнародних і всеукраїнських конкурсів Олег Котюк та Оксана Воробйова.
Митці України, Грузії, Італії, Польщі, Бразилії, Вірменії, Абхазії об’єднались у концерті вокально-інструментальної музики «Мій рідний краю», який представляли у літньому дворику НІАЗа «Кам’янець».
48 співаків узяли участь у Першому міжнародному конкурсі вокалістів «Impreza», три тури якого пройшли у дитячій хоровій школі. До складу журі входили Емануеле Сервідіо (голова), Отар Накашідзе, Олена Лютаревич, Оксана Томків, Женуіна Массола (Бразилія), Інга Лютаревич. Лауреатами першої премії стали Інна Калугіна (м. Івано-Франківськ, перша вікова категорія) і Блайз Малаба (Демократична Республіка Конго, другага вікова категорія).
У рамках конкурсу відбулися майстер-класи Емануеле Сервідіо, Отара Накашідзе й Олени Лютаревич. Семінар із гігієни голосу провів Євген Воєвідка, ЛОР-фоніатр, композитор, співак і актор.
Кульмінацією фестивалю став гала-концерт, який відбувся у сквері «Гунські криниці». Звучала світова та українська класична музика, сольні та ансамблеві номери з опер, українські народні пісні. Своє мистецтво кам’янчанам і гостям міста дарували Академічний симфонічний оркестр Хмельницької обласної філармонії, яким диригували Олександр Драган і Тарас Мартиник, солісти Емануеле Сервідіо, Отар Накашідзе, Олена Лютаревич, заслужена артистка України Фатіма Чергіндзія (сопрано), Степан Дробот (баритон), Елеонора Паронян (віолончель), Мирослава Слєсар (фортепіано), Оксана Томків (сопрано), Олег Кирилюк (фортепіано), Інна Калугіна (сопрано), Блайз Малаба (баритон).
Проведення цього вражаючого форуму стало можливим завдяки підтримки міського голови Михайла Сімашкевича, управління культури, національностей і релігій Хмельницької облдержадміністрації, НІАЗа «Кам’янець».
Усі заходи фестивалю збирали численну аудиторію, що свідчить про зацікавленість кам’янчан, гостей міста класичною музикою, потребу у високому мистецтві, наявність у нас митців, здатних його творити. Тому озвучена під час гала-концерту ідея-мрія про побудову у Кам’янці-Подільському оперного театру, як на мене, виглядає не такою вже й утопічною.
Володимир ПРОКОПОВ