Kosenko-2024_lavreat

21 жовтня Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти провело засідання комітету з присудження вказаної премії, на якому й було обрано переможця

Усі члени комітету, досконально ознайомившись з усіма заявками, які цьогоріч були подані до Держмистецтв на отримання премії, шляхом відкритого голосування визначили лауреатом Золтана Алмаші.

Він отримує премію за збірку творів для дітей молодшого та середнього віку «Казкова країна Віолончель» для віолончелі та фортепіано і для двох віолончелей та фортепіано.

Золтан Алмаші – український композитор, віолончеліст, педагог і лауреат багатьох музичних премій. Він – автор понад 60 творів, переважно для камерного оркестру. Почав писати музику ще під час навчання у музичній школі. Композиторський дебют відбувся 1995 року в концерті фестивалю сучасної музики «Контрасти», був виконаний твір «Рондо» для двох віолончелей (партію другої віолончелі виконував сам композитор).

У творчості митець прагне яскравої образності, емоційності висловлювання, структурної чіткості й драматургічної завершеності. Орієнтуючись загалом на неоромантичні тенденції в сучасному музичному мистецтві, він водночас широко застосовує засоби композиційного письма, розроблені композиторами-новаторами ХХ століття.

Автор створив чимало опусів на замовлення різних творчих об’єднань і музичних інституцій, зокрема багато музики написано спеціально для ансамблів сучасної музики «Nostri temporis», «Рикошет», а особливо для Національного ансамблю солістів «Київська камерата».

Щиро вітаємо Золтана Алмаші з перемогою! Бажаємо подальших творчих злетів і успішної реалізації усіх планів та ідей.

Також вдячні всім членам комітету за кропітку працю і цьогорічним претендентам за надані роботи.

Нагадуємо, що Премія імені Віктора Косенка присуджується за видатні досягнення у сфері професійної композиторської творчості для дітей та юнацтва.

Тож очікуватимемо на нові заявки на вказану премію уже в 2025 році.

Пресслужба Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти