VolodRozhokNagor

Цікавою особливістю VІІ Міжнародної Пасхальної асамблеї, що майже два тижні тривала у Києві, було впровадження нової форми концертів – музичних діалогів.

Поміж 24-х фестивальних імпрез відбулося чотири «діалоги»: «Україна – Італія», «Україна – Литва», «Україна – Польща» та «Україна – Нідерланди». Кожен мав свою родзинку, котра щоразу визначалася різними чинниками.

Музичний діалог «Україна – Італія» проходив за підтримки Посольства Італійської Республіки та Італійського культурного інституту в Україні. Початок вечора ознаменувався сюрпризом: Надзвичайний і Повноважний Посол Італії в Україні Фабріціо Романо від імені Президента Італійської Республіки Серджіо Маттарелли вручив ректору Національної музичної академії України імені Петра Чайковського, народному артисту, доктору мистецтвознавства, члену-кореспонденту Національної академії мистецтв України Володимирові Рожку «Орден Зірки» за видатний внесок у розвиток українсько-італійських культурних зв’язків. Це особливо зворушливо сприймалося у супроводі дзвонів і хорових піснеспівів у виконанні студентського хору НМАУ.

ZoyaRozhokЗадану високу мистецьку планку було витримано й у концертній програмі. Солісти Національної опери України заслужена артистка Зоя Рожок і народний артист Ігор Борко представили арії та дуети з найвідоміших, переважно італійських, опер Джузеппе Верді, Джакомо Пуччіні, Гаетано Доніцетті, Вінченцо Белліні. Ніжний, ліричного обарвлення тембр сопрано органічно поєднувався з теноровим звучанням. Слід відзначити, що молода солістка у майстерності виконання нічим не поступалася іменитому, знаному на весь світ співакові, котрий як партнер поводився абсолютно по-джентльменськи.

Особливо хочеться подякувати Національному заслуженому академічному оркестру України. Під орудою народного артиста, лауреата Національної премії імені Тараса Шевченка, професора Володимира Сіренка він звучав яскраво, виразно, високопрофесійно, залишаючись в акомпанементах, як і належить, на другому, але вельми вагомому, плані й розгортаючись на повну міць в оркестрових номерах.

Діалог «Україна – Литва» локалізувався у Костелі святого Олександра. У виконанні камерних хорів «Happy singers» (диригент – Олександра Полиця) та «Intermezzo» (диригент – Вадим Яценко) лунали твори українських і литовських композиторів. Слухачі мали змогу укотре відчути специфіку й водночас близькість обох братніх культур.

VruchDyplomaКонцерту-діалогу «Україна – Польща» чекали чи не найбільше. Бо його героєм був молодий, але вже знаний, без перебільшення, в усьому світі піаніст Антоній Баришевський. Потрапити на його концерт не змогли всі охочі. А послухати було що! Звучав любий серцю не лише поляків, а й усіх меломанів Фридерик Шопен, а також Валентин Сильвестров і Святослав Луньов. Зізнаюся відверто: жодна нота не розчарувала. Хотілося слухати ще і ще. Очевидці розповіли, що після концерту деякі учасники студентського оркестру НМАУ, який акомпанував солістові, плакали, сповнені емоцій. Їх можна зрозуміти!

Останній діалог «Україна – Нідерланди» спершу викликав сумніви й побоювання. Надто вже складний і рідко виконуваний твір був заявлений у програмі – ораторія «Месія» Георга Фрідріха Генделя. Ансамблем класичної музики іменні Бориса Лятошинського диригував представник Нідерландів Єрун Веєрінк. Спонсором фестивалю цього разу виступили Королівські Голландські Авіалінії.

Усі зацікавлені, які прийшли на концерт, отримали справжнє задоволення, щонайперше – від звучання хору (хормейстери – Валентина Захарченко-Іконник і Богдан Пліш) та оркестру (керівник – Ігор Андрієвський). А от солістам, за думкою багатьох, іще є над чим працювати. Утім удосконаленню немає меж.

Тож експеримент організаторів Пасхальної асамблеї виявився вдалим. Нові форми концертів спричинили неабиякий інтерес. Більше того – вони викликали захоплення слухачів. Сподіваймося, що й надалі подібні діалоги культивуватимуться і зацікавлюватимуть як організаторів концертів, так і їхніх відвідувачів.

Ольга ГОЛИНСЬКА

Фото Сергія НІКОЛАЄВА