У 2012 році ЮНЕСКО була започаткована щорічна подія – Міжнародний день джазу
Його відзначають 30 квітня. Метою святкування є «підвищення ступеня інформованості міжнародної громадськості про джаз як про силу, що сприяє миру, єдності, діалогу і розширенню контактів між людьми». Припинення вогню, відмова від насильства в усіх країнах, де йде війна, та підтримка миру серед населення усього світу – ці тези зараз актуальні, як ніколи.
Студенти й викладачі Черкаського музичного фахового коледжу імені Семена Гулака-Артемовського спеціалізації «Музичне мистецтво естради» підготували до цієї дати два цікавих заходи. Перша відбулася 10 квітня – концерт «Парад імпровізацій», а друга 1 травня – концерт Біг-бенду коледжу.
«Парад імпровізацій» проводиться у закладі вже кілька років поспіль і завжди викликає велике зацікавлення не тільки студентів і викладачів коледжу, а й усіх охочих послухати джазову музику. Ось і цього разу оркестрова зала була заповнена вщерть.
До концерту всі ретельно готувалися заздалегідь, бо якщо це була транскрипція джазового стандарту, то треба було його вивчити до дрібниць, – точно, як відтворював той чи інший джазовий виконавець. Коли студент демонстрував власну імпровізацію, її слід було спочатку створити, надати вигляду цікавого концертного варіанту.
Програму представили студенти класу імпровізації викладачів – заслуженого працівника культури України Миколи Євпака, Леоніда Красавіна, Ірини Свірідової та заслуженого працівника культури України Лариси Красавіної. Більшість номерів виконувалася під stage-bend різних складів: Інна Пшенічкіна (фортепіано), Данило Лаканцев (ударні), Тимофій Павлик (бас-гітара); Олена Пономаренко (фортепіано), Данило Лаканцев (ударні), Тимофій Павлик (бас-гітара); Софія Завгородня (фортепіано), Єфросінія Коломієць (бас-гітара), Данило Лаканцев (ударні); Лариса Красавіна (фортепіано), Єфросінія Коломієць (бас-гітара), Ельдар Комаров (ударні). Також кілька студентів виступали під живий супровід фортепіано викладачів-концертмейстерів Олени Пономаренко, Інни Пшенічкіної, Леоніда Красавіна, Лариси Красавіної.
Свої розвинуті вміння та навички виконання джазових транскрипцій, гарне ансамблеве відчуття, виразне звуковедення продемонстрували студенти класу Миколи Євпака Валерія Бойко, Іван Панченко, Тарас Волошин (3 курс), Родіон Тищенко (2 курс) і у сольних виступах (композиції Філа Вудса, Джо Фарелла, Джейсона Хейлі, Курта Вайля), і в ансамблевому виконанні (блюз Сонні Роллінза «Tenor Medres»).
Джазову енергію, емоційну глибину показали у виступах студентки класу імпровізації Ірини Свірідової Сабіна Гордєєва, Поліна Мельниченко, виконавши відомі теми «I put a spell on you» Джейса Хокінса та «Take the A’Train» Біллі Стрейнхорна.
Яскраво, технічно, у визначеній джазовій манері виступили студенти класу імпровізації Леоніда Красавіна. Софія Завгородня, Вікторія Степанова та Ксенія Ящук майстерно виконали композиції Коула Портера, Еріка Клептона, Артура Гамільтона. Досить оригінально прозвучав виступ бас-гітариста Тимофія Павлика із власною сольною імпровізацією популярного джазового стандарту Джеральда Маркса та Сеймура Сімонса «All of me». Бурхливими оплесками зустрічали глядачі Вікторію Кобизьку, яка всіх вразила складністю імпровізації, широким діапазоном, професійним виконанням.
Бездоганність у відтворенні образно-емоційного задуму, сценічна розкутість – риси, притаманні композиціям студентки Марії Кир’янової (клас імпровізації Лариси Красавіної). Вона виконала два контрастних за характером твори – «Misty» Еррола Гарнера та «I love Paris» Коула Портера.
І який же «Парад імпровізацій» без Jam session?
Хоч студенти представляли особисті спонтанні імпровізації, була можливість відпрацьовувати їхню стилістику, ладову приналежність, ритмічну структуру на уроках із предмету «Теоретичні основи імпровізації», який викладається в коледжі на 2 курсі (групова форма навчання). Після лекційного матеріалу студенти могли перевіряти набуті знання на практиці, приходячи на заняття зі своїми інструментами, щоб випробувати сили у створенні імпровізацій. Таким чином, до jam session «Параду імпровізацій» вони були підготовлені, – вже знали гармонічні схеми тем, лади, якими належало обігравати ті чи інші акорди.
На jam пропонувалися теми: «Mekky Messer» Курта Вайля, «Вокальний рифф» Боба Столоффа та «Watermelon man» Хербі Хенкока. Всі учасники імпровізували в дуже піднесеному настрої, чергувалися імпровізаціями, робили перегуки, змінювали інструменти, змагалися у мистецтві співу скетом і отримували велике задоволення від цього дійства! Особливо яскравими були соло інструменталістів Івана Орінічева, Ельдара Комарова, Вікторії Псарьової, Льва Яловенка, Родіона Тищенка, Анастасії Владімірцевої, вокалістів Каріни Дмітрієвої, Анни Подолянської, Анни Кіріченко, Сабіни Гордєєвої. А глядачі насолоджувалися чарівними звуками джазу й підтримували їх гучними оплесками!
Про наступний етап джазового дійства – концерту Біг-бенду до 30-річчя з дня заснування – читайте в наступній статті.
Дякуємо нашим Збройним Силам, що надали можливість провести такий феєричний захід у наш вельми складний час!
Лариса КРАСАВІНА