Перший місяць 2025 року в Національній опері України

Новий 2025 рік Національна опера України розпочинає святковим марафоном із загадування бажань під час балету «Снігова Королева» та біля різдвяного вертепу, який уже традиційно створює команда головної художниці театру Марії Левитської

Також на глядачів очікують: яскрава з усіх боків опера «Кіт у чоботях», феєрично-гротескний балет «Вечори на хуторі біля Диканьки» і багато не менш яскравих подій. Та й узагалі, січневий репертуар театру задовольнить найвибагливіші смаки глядачів.
І нехай вистави все ще залишаються «денними» (інформацію про початок кожної указано в афіші та на сайті театру), а от кількість глядачів у залі, хоча все ще обмежена, значно збільшилась (тепер – 561 особа), Національна опера України з радістю зустріне глядачів!

Розпочинає перший місяць року новорічно-різдвяний марафон «Снігової Королеви».
2–12 січня – балет «Снігова Королева» за мотивами однойменної казки Ганса Крістіана Андерсена. Музична основа вистави – компіляція творів Едварда Гріга, Жуля Массне та інших композиторів. Прем’єра балету в постановці Аніко Рехвіашвілі (диригент-постановник – Олексій Баклан, художник-постановник – Станіслав Петровський, художниця костюмів – Наталія Кучеря) відбулася 2016 року й одразу привернула увагу поціновувачів.

Наприкінці 2022-го творча група театру переосмислила музичну складову балету – були вилучені фрагменти творів російських авторів і замінені фрагментами творів інших композиторів. Відбулися й зміни в хореографії. Прем’єра оновленої «Снігової Королеви» пройшла 23 грудня.

15 січня (середа) о 17:00 – одна з найрезонансніших премʼєр минулого сезону. «Діалоги кармеліток» Франсіса Пуленка у постановці Львівської національної опери – вперше на сцені Національної опери України! Історія про молоду аристократку Бланш, яка, переживаючи складні події та обставини у часи Французької революції, перемагає власні страхи, сумніви й безпорадність, постане у режисерській візії Василя Вовкуна.

Неокласична музика Франсіса Пуленка, сповнена глибокого драматизму, прозвучить під орудою Івана Чередніченка. Мінімалістична сценографія Миколи Молчана, сповнена містких символів головної християнської ідеї, костюми топової української дизайнерки Оксани Караванської і вражаюча світлова партитура Олександра Мезенцева нададуть постановці виразних штрихів і деталей.

16 січня (четвер) о 17:00 – вечір одноактних балетів: «Шопеніана» Фридерика Шопена, – ліричний безсюжетний балет вирізняється бездоганним смаком і вишуканим стилем, притаманним мініатюрам класичної хореографії; «Пахіта» – балет на музику Едуара Дельдевеза з музичними додатками Людвіга Мінкуса. Літературною основою балету послужила новела Мігеля Сервантеса «Циганочка».

17 січня (п’ятниця) о 17:00 – опера «Травіата» Джузеппе Верді у постановці Анатолія Солов’яненка – це сучасне бачення класичного твору. Яскрава та нестандартна постановка – нове слово у сучасному українському мистецтві. Поза всяким сумнівом – Україна в авангарді не лише на політичній арені, а й у мистецтві. Сучасні сукні, мініспідниці, модні ф’южнінтер’єри, селфі на сцені, нічні клуби, дим від кальянів, SMS-ки замість листів на папері…

Головний меседж, який транслює ця постановка залу, – мистецтво поза часом. Не зважаючи на епохи та інтер’єри, людські взаємини, міжособистісні конфлікти, проблеми й почуття залишаються незмінними… І, можливо, глядач, побачивши особистісну ситуацію у сучасному трактуванні на оперній сцені, швидше усвідомить цінність стосунків.

«Ми прагнемо живого театру. Так само як і герої, глядачі повинні усвідомити у кінці вистави, що багато б віддали за те, щоб відмотати плівку життя та опинитися у першій дії», – сказав Анатолій Солов’яненко.

18 січня (субота) о 15:00 – балет «Сильфіда» Хермана Левенсхольда. Це не просто один із найкращих романтичних балетів. Йому випало започаткувати той великий перелік творів, які склали цілу епоху в хореографічному мистецтві, до яких через багато років знову і знову звертаються балетмейстери, черпаючи натхнення й творчу наснагу. Не випадково «Сильфіду» назвали «ескізом, яким скористалися для чарівної композиції “Жизелі”».

19 січня (неділя) о 15:00 – опера «Кіт у чоботях» Юрія Шевченка. Сповнене неочікуваних сюрпризів гротескне дійство буде цікавим як маленьким, так і дорослим глядачам. Ви нізащо не здогадаєтесь, хто співатиме Кота, а хто буде Людожером…

Постановочний склад: художній керівник проєкту – Анатолій Солов’яненко, режисер-постановник – Оксана Тараненко, диригент-постановник – Алла Кульбаба, художник-постановник – Марія Левитська, хормейстер-постановник – Олександр Тарасенко.

22 січня (середа) о 17:00 – Концерт до Дня Соборності України за участю провідних солістів, хору та оркестру театру.

23 січня (четвер) о 17:00 – балет Людвіга Мінкуса «Дон Кіхот». Друге століття живе на сцені цей веселий, яскравий спектакль. Попри просте лібрето, що досить умовно передає сюжет геніального твору Мігеля Сервантеса, балет має незмінний успіх у публіки, легко підкорюючи глядачів різних поколінь. Його секрет – у мелодичній темпераментній музиці Людвіга Мінкуса та яскравих, надзвичайно колоритних персонажах. Недаремно виставу часто називають справжнім святом танцю.

24 січня (п’ятниця) о 17:00 – опера Семена Гулака-Артемовського «Запорожець за Дунаєм» у музичній редакції Мирослава Скорика та сценічній редакції Анатолія Солов’яненка.

25 січня (субота) о 15:00 – балет Євгена Станковича «Вечори на хуторі біля Диканьки» у постановці Віктора Литвинова. Прекрасна Оксана, закоханий у неї Вакула, заповзятлива Солоха, хитрий Чорт – усі поринають у коло інтриг різдвяної ночі.

Усі ми змалку пам’ятаємо сюжет повісті Гоголя «Ніч перед Різдвом». Цього разу захоплива фантасмагорія з яскравими характерами, наповнена колоритом, щедрівками й колядками оживає у вигляді балету. На глядачів чекає яскрава вистава, багата народними традиціями та гумором. Поряд із картинами сільської Різдвяної ночі з її співами та веселощами – фантастичні образи нечистої сили, небесних зірок…

26 січня (неділя) о 17:00 – «Трубадур» Джузеппе Верді. Це – одна з найяскравіших опер композитора, романтична драма із заплутаною інтригою, кривавою розв’язкою, поєдинками, помстою, отрутою та фатальними таємницями, дуже гострими сценічними ситуаціями та справжнім кипінням пристрастей.

Музика опери багата на красиві мелодії, що вільно ллються. Чимало з них сьогодні стали широко відомими й улюбленими в усьому світі. Події відбуваються в Іспанії XV століття, де розгортається боротьба жорстокого графа ді Луни з благородним трубадуром Манріко за любов прекрасної Леонори.

Постановочний склад: Віталій Пальчиков – режисер-постановник, Микола Дядюра – диригент-постановник, Марія Левитська – художниця-постановниця, Богдан Пліш – хормейстер-постановник.

30 січня (четвер) о 17:00 – балет «Весілля Фігаро» на музику Вольфганга Амадея Моцарта у постановці Віктора Яременка, який впродовж багатьох років є беззаперечним фаворитом у київських глядачів.

31 січня (п’ятниця) о 17:00 – опера Джузеппе Верді «Набукко». Свого часу ранній твір приніс молодому генію світову славу, а знаменитий хор юдейських рабів «Va pensiero» став свого часу справжнім символом об’єднання Італії.

Вистава у постановці Анатолія Солов’яненка з незмінним успіхом йде на сцені Національної опери України уже понад вісім років.

Важливо! У випадку повітряної тривоги глядачів запросять до тимчасового укриття у приміщенні гардероба, розташованого поверхом нижче під фоє партеру.

Детальну інформацію щодо складу виконавців (можливі зміни) та продажу квитків можна дізнатися на офіційному сайті театру.

Квитки на вистави (561 місце) надходять у продаж поступово (зазвичай за 2 тижні до вистави) і придбати їх можна тепер не тільки онлайн, а і в касах театру.

Національна опера України гарантує піднесений настрій за будь-яких обставин!

За інформацією пресрелізу

Фото надані пресслужбою театру