Поліромантизм. Сольний концерт Андрія Луньова

Центр Києва, теплий літній вечір і затишна атмосфера Музею Михайла Булгакова… Вдалим доповненням такої ідилічної картини стануть яскраві зразки фортепіанної музики у виконанні одного з провідних українських піаністів сучасності. 18 червня відбудеться сольний концерт Андрія Луньова!

Ім’я Андрія Луньова доволі часто можна побачити на афішах у багатьох країнах Європи. Лауреат міжнародних конкурсів, виконавець активно концертує у Польщі, Латвії, Німеччині, Італії, Чехії, Іспанії та Словаччині. Також не менш насиченим є його творчий графік в Україні, де він виступає як сольно, так і з оркестром. Окрім того, у 2008 та 2014 роках музикант записав два компакт-диска з композиціями Фридерика Шопена, Ференца Ліста та Кароля Шимановського, має фондові записи на Українському радіо, польському і чеському телебаченні, проводив майстер-класи в Іспанії, Латвії й Україні.

18 червня у стінах Музею Михайла Булгакова, що знаходиться на Андріївському узвозі у Києві, піаніст презентуватиме програму під назвою «Поліромантизм». Місце проведення можна назвати одним із найбільш таємничих і містичних у столиці, адже з ним пов’язана частина життя автора знаменитого роману «Майстер і Маргарита», а також саме цей будинок став центром сюжету першого роману письменника «Біла гвардія» і п’єси «Дні Турбіних».

Павло Колпаков

У стінах музею проводиться чимало мистецьких заходів. Яскравою сторінкою музичної історії будівлі неодмінно стане сольний концерт Андрія Луньова, програма якого об’єднає, на перший погляд, творчість різних митців – віденського романтика Франца Шуберта та нашого співвітчизника, сучасного композитора Павла Колпакова.

Фортепіанні композиції Франца Шуберта займають одне з провідних місць у репертуарі багатьох піаністів. Тричастинну Сонату ля мажор (D664) виконавці часто називають «маленькою великою сонатою», щоби відрізняти її від величезного пізнього опусу композитора у цій же тональності. Їй властиві ліричні й життєрадісні настрої. На концерті також прозвучать два Експромти № 3 і № 4 з ор. 90. Перший із них у певній мірі має ряд спільного із «Піснями без слів» Фелікса Мендельсона. Четвертий експромт є одним із найвідоміших зразків цього жанру у творчості митця завдяки барвистим змінам мажору й мінору.

«Звукові скульптури» Павла Колпакова – це найновіший фортепіанний цикл київського майстра (прем’єра першої «скульптури» відбулась у 2017 році, на сьогодні вже написано 6 композицій, робота над циклом триває). Їм властиві емоційна, психологічна багатобарвність і лірика, що наскрізно пронизує усі твори й отримала свій вияв у звучанні «консонансних дисонансів». Андрій Луньов 18 червня у Музеї Михайла Булгакова виконає три «Звукові скульптури» – № 1, № 4 та № 5.

Понад два століття різниці між митцями… Хоча й різняться бачення звукового простору, наповнення і добір музичних засобів, все ж емоції, атмосфера камерності та романтизм – це те, що їх об’єднує. Саме тому й проект отримав назву «Поліромантизм», адже попри те, коли створений той чи інший опус, у романтичну епоху або ж зовсім нещодавно, – це не заважає їм мати чимало спільного. Тож така колоритна програма у першокласному виконанні Андрія Луньова точно не залишить вас байдужими!

Наталя МЕНДЮК