Анатолій Коломієць

222
Share Button

Анатолій Панасович Коломієць (1918 — 1997) — український композитор та педагог, професор, заслужений діяч мистецтв України.
Навчався у Великих Сорочинцях, у Полтавському музичному училищі. У 1938-41 рр. – у Київській консерваторії по класу композиції Л.М.Ревуцького. 1943 року закінчив Ташкентську консерваторію по класу композиції Л.М.Ревуцького. Кандидат мистецтвознавства (1956, дисертація “Важливі додаткові епізоди у новій редакції опери “Тарас Бульба” М.В.Лисенка”). У 1944-54 рр. викладав у Київському музичному училищі. З 1951 – у Київській консерваторії (з 1971 року – професор кафедри композиції).

Чи не першим в Україні започаткував музичний жанр фортепіанної транскрипції — фантазія на теми опери «Тарас Бульба» М. Лисенка, вокальні твори Л. Ревуцького. Зробив великий внесок у справу музичного редагування творів українських композиторів — М.Лисенка, М. Вериківського, Г. Верьовки, В. Косенка, К. Стеценка. Започаткував написання творів великої форми для сольного концертного виконання на бандурі. У спів­авторстві з В. Кирейком написав кантату «Іванів гай» (пам’яті І. Котляревського, 1969, сл. М. Рильського). Відредагував і завершив дитячу оперу «Івасик-Телесик» К. Стеценка (1962). У спів­авторстві з Л. Ревуцьким та Г. Майбородою здій­­снив редакцію Концерту для фортепіано із симфонічним оркестром В. Ко­­сенка (1967). Як піаніст виконував твори М. Лисенка, С. Рахманінова, Ф. Шопена, Ф. Шуберта та ін.
Його авторству належать: хори «Сон», «Гопак», п’єса для бандури «Українська соната», балет «Улянка» (1959, лібрето Н. Скорульської за оповіданням «Лісничиха» О. Донченка); для симфонічного оркестру – «Поема» (1943), «Варіації на українську народну тему» (1956); для фортепіано – «Соната» (1941), «Два узбецькі танці» (1943), «Українська танцювальна сюїта» (1948), «Шість етюдів-картин» (1961) та інш.
Характерними рисами його творів є художня довершеність, філігранна витонченість музичного мовлення та одночасна простота й дохідливість образу.

Share Button