«Архітектура голосу» на київських стадіонах

0
Share Button

Агенція «Ухо» підготувала новий раунд продовженого у часі проекту «Архітектура голосу», що розкриває несподівані можливості найдосконалішого з усіх музичних «інструментів» у здавалось би невідповідних концертних умовах

Має бути свого роду інтенсив – одразу чотири імпрези, що проходитимуть через день, починаючи з неділі 12 червня. Інтенсивність та розмаїття слухових вражень неминучі і з огляду на особливо потужний склад артистів, задіяних у проекті: усі вони – авторитети міжнародного рівня у галузі голосового перформансу, сучасного музичного виконавства і не тільки; декого з них кияни вже мали щастя спостерігати на колишніх імпрезах «Уха» та інших організаторів. Найнесподіванішим цього разу виявилися локації – три київські стадіони та старовинна подільська церква, що за радянських часів була переобладнана на спортзал. Хайтеківські стадіонні конструкції, трибуни і накриття над ними, зелені газони просто неба, товсті стіни храму – усе це стане тлом і основою для великих та малих звукових споруд. Отже,

12 червня, стадіон «Олімпійський» (ст.метро «Олімпійська»), 21:00

Буто-опера «Медея»

Одрі Чен (голос, США), Філ Мінтон (голос, Велика Британія),

Хенрік Мюнкебі Норштебо (тромбон, Норвегія),

Томас Рорер (ребек, Швейцарія/Бразилія),

Міхаель Форфельд (перкусія, Німеччина)

буто-хореографи Флавія Гізабельрті (Швейцарія) та Валентин Цзин (Россия)

medea_ukho
Флавія Гізальберті

Одрі Чен, Хенрік Норштебо та дует буто-танцівників вже зустрічалися у Києві минулого року, на Гогольфесті. Для нинішньої вистави, на яку їх надихнув одноіменний фільм Паоло Пазоліні з Марією Каллас у головній ролі, вони збільшили склад виконавців. Окрім майстра розширених технік співу британця Філа Мінтона, швейцарця Томаса Рорера, який гратиме на старовинному ребеку, та перкусіоніста Міхаеля Форфельда це буде також трупа з тридцяти танцівників, з якими Флавія та Валентин працювали протягом двотижневого майстер-класу з танцю буто. Сценографія Каті Лібкінд. Текстова вербальна частина відсутня як, власне, і музично-текстова, оскільки вона імпровізується. Інформація транслюватиметься через звуки людських голосів та інструментів, танець, світло. Центр тяжіння – головна героїня, вірніше – темне, хаотичне, сильне, страшне у своїх пристрастях єство жінки, котра несамовито прагне бути щасливою і коханою.

14 червня, стадіон «Динамо» (вул.Грушевського, 3), 21:00

Наталія Пшеничникова (сопрано) і театр голосу «La Gol»

Цей концерт – і альтернатива, і доповнення інтернаціональній «Медеї» на «Олімпійському»: звучатимуть твори Клауса Ланга, Роберта Ешлі, Кирила Чернігіна. На місці стадіону «Динамо» колись знаходився київський кафешантан «Шато де Флер». І хоча програма 14 червня далеко не кафешантанна, концерт Наталії Пшеничникової та дев’яти співаків її дітища «La Gol» – чудова нагода поворушити динамівського генія місця.

16 червня, стадіон «Старт» (вул.Шолуденка 26-28/4), 21:00

Вокальний ансамбль «Alter Ratio», Ukcho Ensemble

rhotko1Ольга Приходько та Луїджі Гаджеро не обійшли увагою 90-літній ювілей одного із «батьків» мінімалізму Мортона Фелдмана (який, до речі, є нащадком родини єврейських емігрантів з Києва). Вони презентують (вперше у Києві) два його твори – «Voices & Instruments 1-2» та «Капелу Ротко». Марк Ротко – класик американського абстракціонізму, друг і однодумець Фелдмана казав: «Мені не цікаві стосунки з кольором, формою і тому подібним. Я зацікавлений лише у вираженні основних людських емоцій – трагедії, екстазу, загибелі тощо. Люди, котрі ридають перед моїми картинами, переживають той самий релігійний досвід, що і я, коли писав їх». Музика та ідеї Фелдмана якнайкраще пасують до картин Ротко. А простори стадіону «Старт» – до його музики, в якій, здавалось би, немає ні початку, ні кінця.

18 червня, церква святителя Димитрія Ростовського (вул. Щекавицька, 6/8)

Сільвана Торто (сопрано)

Італійка Сільвана Торто була помічена на диску ансамблю «La dolce Maniera» Луїджі Гаджеро із записами мадригалів Джезуальдо. Вона є однією з ініціаторів створення цієї чудової формації. Під завісу «Архітектури голосу» співачка виконає твори Лучано Беріо, Дьордя Куртага та грецької композиторки Константини Гурзі у супроводі флейти, фортепіано та цимбал.

Квитки – 200 грн. на http://bit.ly/1TVeWc1. Студенти консерваторії, пенсіонери та слухачі з інших міст можуть потрапити на концерти за 100 грн, треба лише написати на ukho.music@gmail.com
Подія https://www.facebook.com/events/1600627166894493/

Юлія Пальцевич

Фото Макса Требухова, lb.ua

 

Share Button