Ювілейні «Фантазії» на фестивалі імені Анатолія Кос-Анатольського у Коломиї

У грудні минулого року в рамках XXXII Музичного фестивалю імені Анатолія Кос-Анатольського у Музеї історії міста Коломиї відбулася презентація CD «Фантазії» у виконанні лауреаток численних національних і міжнародних конкурсів Ірини Ключковської (вокал) і Мар’яни Самотос (фортепіано)

Ірина Ключковська

Концерт став другим етапом реалізації проекту фахового аудіозапису вокальної творчості двох митців-ювілярів (110-та річниця від дня народження Анатолія Кос-Анатольського та 55-річчя Олександра Козаренка), який ініціював оперно-симфонічний диригент і продюсер Роман Дзундза. Бажаючі вже можуть ознайомитися з окремими треками у записі на You tube, це безумовно цікава і дуже якісна робота. Проте коломийська концертна аудиторія отримала значно яскравіші враження, адже мала змогу чути саме живе виконання, бачити очі й пластику рухів, спостерігати взаємодію виконавців і їхнє співпереживання кожної зміни емоційного стану.

Програма концерту була масштабною: низка оригінальних камерно-вокальних творів, обробки стрілецьких і народних пісень Анатолія Кос-Анатольського і три вокальних цикли Олександра Козаренка («Сім струн» на вірші Лесі Українки, 1981; «Триптих» на вірші Марти Томенко, 1986; «П’ять романсів на слова Софії Майданської», 1987).

Мар’яна Самотос

Двоє митців із різних генерацій та з одного мистецького кореня… Один – напрочуд майстерно й талановито оперував рідними і пізнаваними національними пісенно-романсовими мелодичними формулами, – такими універсальними, що, здавалось, вони просто витали в повітрі. Композиторові лишилося лише огранити ці діаманти. Другий – представник сучасної постмодерної доби, митець із розчахнутим і складним внутрішнім світом, який постійно балансує між високим і масовим, філософським і театральним, шукає світлого прихистку в бурю, намагається знайти душевну рівновагу у складному плетиві життєвих колізій.

Перед слухачами постали не просто яскраві й глибоко індивідуальні прочитання музики: це були монологи, сповіді, ідилічні пастелі, жанрові замальовки, комічні театралізовані сценки. Фортепіано скипало бурхливою хвилею, било у дзвін, струменіло весняними потоками, ніжно гойдало колиску, розсипалося блисками зір у нічному мареві…

Програма з 21(!!!) вокального твору промайнула на одному диханні й потонула в захоплених оваціях. А щасливі автори музики і поезій циклу «Триптих», коломияни Марта Томенко й Олександр Козаренко мали гідну нагоду вийти на поклін до враженої аудиторії. Далі на авторів і виконавців проекту чекав концерт у Львові в Дзеркальній залі Львівської національної опери.

Роксоляна ГАВАЛЮК