Гітара й камерний оркестр: музика від бароко до сьогодення

51

3 грудня у Колонному залі імені Миколи Лисенка Національної філармонії України відбудеться вечір гітарної музики. Виконавці – Національний камерний ансамбль «Київські солісти» під орудою Ігоря Пучкова і гітарист Андрій Остапенко

Бароко у програмі представлятиме, зокрема, Концерт для лютні ре мажор Антоніо Вівальді. Це – один із чотирьох творів композитора із соло лютні. Втім, поряд із лютністами (зрідка – мандоліністами), за цей твір часто беруться гітаристи. Свого часу другу, повільну частину концерту Вівальді, але з власними імпровізаціями, зіграв знаний англійський рок-гітарист Стівен Джеймс Хоу.

У трійці творів композиторів сучасності – Карлос Густавіано, Ролан Дієнс, Максіміо Дієго Пухоль – виділяється динамічна сюїта останнього: «Буенос-Айрес» для гітари і камерного оркестру.

Цей твір аргентинського композитора й гітариста Дієго Пухоля натхнений традиційною музичною культурою його країни. Тут чути ритми танго, мілонги, кандомбе та інших південноамериканських танців, які автор, переосмислюючи, майстерно використовує, водночас, опираючись на найкращі зразки європейської класики. У цьому сенсі Пухоль – продовжувач справи свого видатного попередника Астора П’яццолли.

Андрій Остапенко – гітарист-віртуоз, засновник Міжнародного фестивалю гітарної музики. По закінченні Київської консерваторії навчався у Міжнародній академії гітари Франциско Тарреґи в Італії. Активно виступає в Україні, Італії, Польщі, Швейцарії, Азербайджані, Португалії, Великій Британії. Дає концерти як сольно, так і з симфонічним оркестром, камерними ансамблями.

Грає на гітарі німецького майстра Дітера Хопфа, яка вирізняється особливою акустикою і глибоким звуком. Інколи здається, що до інструмента підключено підсилювач і процесор. Насправді секрет звучання цієї гітари – у спеціальній «подвійній» конструкції деки, що й створює магічний ефект. А може весь фокус – у майстерності виконавця?

За інформацією пресрелізу