Концертний січень у Національній філармонії

Перший місяць нового року – все ще сповнений святкового настрою. Тому програма концертів Колонної зали імені Миколи Лисенка Національної філармонії України рясніє тематичними назвами: від «Різдвяного Саду» Івана Малковича та Liatoshynskyi Capella: Choir and Orchestra – до «Органного різдвяного концерту» солістки-органістки Тетянт Жук-Сєдової, від «Коляди» Руслани Лоцман і Богдана Кривопуста до «Різдвяної подорожі» Камерного хору Moravski.

Також саме у січні солісти «Київської Камерати» та Kyiv Piano Duo презентують у філармонії проєкт під назвою Сamerata Chamber Session, а Національний духовий оркестр під батутою Івана Стецького представить публіці «Українську рапсодію» – колоритну та яскраву мандрівку творчістю українських композиторів різних епох.

В останній декаді січня у програмі філармонії: концерт акордеоніста-віртуоза Ігоря Завадського, довгоочікуваний сольник Київського квартету саксофоністів, рубрика «Нові імена» із виступом сестер-віртуозок Єлизавети і Маргарити Почебут, імпреза лауреатки численних міжнародних конкурсів піаністка Анфіси Бобильової і лауреата Першої премії Всеукраїнського конкурсу віолончелістів у Львові Миколи Любенка. Вишенькою на музичному торті стане концерт-святкування Дня народження двох іменинників: скрипальки Богдани Півненко та… генія епохи класицизму Вольфганга Амадея Моцарта.

5 січня філармонія запрошує провести на концерті «Джазові теми з імпровізацією» – піаністки та композиторки Неоніли Лагодюк. Від 2010-го її авторські концерти традиційно відбуваються на початку січня у Колонній залі імені Миколи Лисенка.

У творчому доробку Неоніли Лагодюк – понад 500 класичних, естрадних, джазових фортепіанних композицій, а також – композицій для саксофона із оркестром, концерти для труби та саксофона, рапсодія для двох роялів та кілька збірок пісень, музика до кінофільмів. Вона також є авторкою першого в Україні підручника джазу – «Школи джазового виконавства», а також 15-ти різноманітних збірок джазової та естрадної музики.

Цього вечора, поряд із уже відомими творами пані Неоніли, звучатимуть прем’єри. У концерті візьмуть участь Київський квартет саксофоністів, Світлана Мирвода (вокал), Катерина Бойчук (скрипка), Павло Попроцький (флейта), Павло Бойко (кларнет), Тетяна Жук-Сєдова (фортепіано), Єгор Абрамов (контрабас), Микола Домашов (ударні). Танцювальні ритми задаватиме відомий український степіст Володимир Шпудейко.

7 січня свою різдвяну історію зіграють і розкажуть Liatoshynskyi Capella: Choir and Orchestra Національного Будинку Музики під орудою диригента Богдана Пліша та Іван Малкович у дійстві «Різдвяний Сад». У програмі звучатиме різдвяна поезія, колядки і щедрівки, а також різдвяна симфонічна музика, зокрема «Різдвяні симфонізми» Івана Небесного.

9 січня Київський камерний оркестр презентує витончену програму з вибраних творів класичного та романтичного періодів Моцарта, Шуберта, Елгара і Гріг.

Шуберт і Моцарт не були знайомі особисто. Втім, Шуберт ретельно познайомився з інструментальними творами Моцарта, особливо для струнних, адже в юнацькі роки під час навчання грав партію другої скрипки в оркестрі віденського конвікта. Згодом Франц сам зробить перші композиторські кроки – після закінчення пансіону, у віці 16 років напише Струнний квартет Мі-бемоль мажор. Квартет вперше прозвучав 1813 року в будинку Шуберта, але опублікований був вже посмертно, в 1830 році.

Окрасою програми стане Серенада для струнних мі мінор британця Едварда Елгара – тричастинна п’єса для струнного оркестру. Вона була написана і вперше виконана 1892 року в період, коли композитор ще не був відомим, а зараз є однією з найпопулярніших композицій митця. Елгар стверджував, що це перша його композиція, якою він дійсно задоволений.

На завершення вечора звучатиме стилізований під барокову сюїту, твір «Із часів Гольберга», норвежця Едварда Гріга. Митець не копіював стиль XVIІ –XVІІI століть. Він взяв модель старовинної сюїти, але трактував її вільно.

11 січня «Органний різдвяний концерт» дасть солістка-органістка Національної філармонії України Тетяна Жук-Сєдова. Один із найголовніших інгредієнтів святкового настрою – відповідна музика. А якщо звучатиме величний орган, то ефект варто помножити, адже цей унікальний інструмент називають своєрідним камертоном «музики сфер». Як звучать на органі різдвяна ідилія, пропозиція, медитація, фантазія, пасторалі, прелюдії та інші музичні цікавинки? Запрошуємо продегустувати на слух та смак (звісно, художній).

12 січня Музичний проєкт «Коляда» Руслани Лоцман для голосу та оркестру, колядки та щедрівки якого утворюють повний пісенний цикл українського різдвяного календаря.

Руслана Лоцман: «Зізнаюся, що довго мріяла про сольний концерт у Національній філармонії України. У час нашої спільної боротьби ми шукаємо сенси для майбутніх звитяг. Цей концерт моє нове завдання, бо це дуже відповідально презентувати наші архаїчні колядки та щедрівки у такій залі. Прозвучать оригінальні версії українських різдвяних пісень талановитого та знаного композитора Богдана Кривопуста і акапельні твори, які я виконаю з дитячим хором. Хай це буде наша різдвяна молитва за Україну та наших воїнів, за перемогу та мир,за щастя наше і наших діточок. Мрію,щоб була повна зала щасливих людей, які вірять зі мною в Україну».

13 січня Big Band Ambassadors Національного президентського оркестру / Біг-бенд / на чолі з бенд-лідером і саксофоністом Олександром Рукомойніковим. Програма концерту є відображенням різноманітності музичних жанрів – від витончених джазових стандартів до класичних мелодій, від улюблених різдвяних композицій до експериментальних рокових імпровізацій.

16 січня цікавий і новий для сцени філармонії проєкт солістів «Київської Камерати» та Kyiv Piano Duo – Сamerata Chamber Session.

Ця концертна серія була презентована в липні вже минулого року. Ідея серії камерних концертів малими складами була давньою мрією Валерія Матюхіна, засновника і багаторічного керівника «Камерати», адже він створив колектив, де кожен музикант є і солістом, і ансамблістом, й оркестрантом.

Цього вечора прозвучать Соната для фортепіано та Фортепіанний квінтет німецького композитора Германа Гетца, який навчався фортепіанній майстерності у Ганса фон Бюлова. Ще один твір – Фортепіанний квінтет «Форель» Франца Шуберта, який він написав у віці 22 років. Замість традиційного інструментального складу (фортепіано + струнний квартет) композитор замінив одну зі скрипок на контрабас. Назва твору походить від однойменної пісні Шуберта, адже варіації на її тему звучать у четвертій частині.

19 січня концерт, на який чекає багато прихильників Камерного хору Moravski. У вересні вони зібрали аншлаг, а нині підготували своїм шанувальникам нову, розмаїту «Різдвяну подорож» із творів українських та зарубіжних композиторів, а також колядки і традиційні англійські пісні.

23 січня у виконанні Київського камерного оркестру – незабутній цикл скрипкових концертів «Пори року» венеційського композитора-віртуоза Антоніо Вівальді, а також натхненний ними опус аргентинця Астора П’яццолли «Пори року в Буенос-Айресі». Навколишній світ очима двох геніїв постає таким різним, але однаково змушує захоплюватися повнотою життя, віртуозно відображеною в музиці.

Назву концерту Національного духового оркестру України під батутою Івана Стецького 24 січня дала «Українська рапсодія» сучасного швейцарського композитора Франко Чезаріні. Твір натхненний колоритом українського фольклору різних регіонів України.

Публіку очікує яскрава мандрівка творчістю українських композиторів різних епох – від легендарної потужної увертюри до опери «Тарас Бульба» Миколи Лисенка до «Концертіно» молодого сучасного композитора Едварда Кравчука, музику якого за останній рік прослухало понад 7 мільйонів меломанів по всьому світу (за даними Spotify). Звукописні партитури просякнуті відповідним інтонаційним та тембровим шармом: як от побудована на карпатському фольклорі «Гуцульська рапсодія» Георгія Майбороди, буковинські теми у «Рапсодії» Леоніда Затуловського, «Ятрань» Людмили Жульєвої, котра захоплює козацьким духом, «Троїсті музики» Левка Колодуба, що відображають звучання найпопулярнішого народного інструментального ансамблю, та інші родзинки програми. Звісно, «Українська рапсодія» неможлива без пісні, тож прозвучать вокальні хіти XX століття у виконанні солістки Тетяни Школьної. Подейкують, що музиканти припасли ще кілька музичних сюрпризів, тож радимо це перевірити.

 Концерти-Дні народження

20 січня на сцені Колонної зали філармонії святкуватиме свій День народження акордеоніст-віртуоз Ігор Завадський. У програмі також візьмуть участь друзі-музиканти артиста – Ульріке Вернер, Павло Зубов та Богдан Сокольчук (скрипка), Яков Душаков (віолончель), Віктор Омельченко (фортепіано), Олександра Шумик та Андрій Бєдний (кнопковий акордеон). Звучатимуть твори Марчелло, Баха, Генделя, Моцарта, Верді, П’яццолли, Косма, а також обробки українських народних пісень. Вестиме концерт улюблениця телеглядачів Світлана Леонтьєва.

27 січня філармонія знов запрошує на концерт-святкування Дня народження. Цього разу іменинників два: неймовірна скрипалька Богдана Півненко та … геній епохи класицизму Вольфганг Амадей Моцарт. Відзначати власний День народження на сцені для видатної української скрипальки вже стало традицією.

Іменинників об’єднує не тільки дата появи на світ. Моцарт, як відомо, мав особливий пієтет до скрипки. Одразу після народження Вольфганга його батько – відомий педагог, композитор та скрипаль Леопольд Моцарт – видав підручник «Фундаментальна школа гри на скрипці». І схоже, що вирішив протестувати власну методику на синові. Тож у 7 років юний Вольфі вже грав на скрипці, у 10 –написав свій перший скрипковий концерт «Аделаїда», а у 19 – за рік створив п’ять концертів для скрипки з оркестром. Закономірно, що музична святкова програма розпочнеться саме з творів видатного композитора.

Цього вечора у програмі під назвою «Моцарт +» на сцену вийдуть: Національний ансамбль солістів «Київська камерата», диригент Володимир Шейко і солісти: Сусанна Чахоян (сопрано), Мирослава Которович, Кирило Бондар, Аліса Кузнєцова (скрипка), Катерина Супрун (альт) і, звісно, сама винуватиця музичного свята – Богдана Півненко (скрипка).

 Солісти і солістки

17 січня разом із Національним симфонічним оркестром України під орудою Володимира Сіренка, Концерт № 2 для фортепіано з оркестром Каміля Сен-Санса виконає піаністка Анфіса Бобильова (Україна-Австрія), – володарка більше 30-ти нагород міжнародних фортепіанних конкурсів. Вона активно концертує як солістка та учасниця камерних ансамблів. З 2021 року виконавиця викладає у Консерваторії імені Йоганна Йозефа Фукса у Граці, а з 2022 – у Міжнародній музичній академії Tiziano Rossetti.

Також в імпрезі звучатимуть Увертюра до опери Quinto Fabio Дмитра Бортнянського та Симфонія № 3 Яна Сібеліуса.

 21 січня відкриваємо нові імена в концерті з музикою Бетховена. У супроводі Національного президентського оркестру під орудою Максима Гусака у Колонній залі імені Миколи Лисенка гратимуть сестри-віртуозки, лауреатки міжнародних конкурсів Єлизавета і Маргарита Почебут. Вагоме місце у доробку віденського класика після симфоній і фортепіанних сонат займає жанр інструментального концерту, у зразках якого віддзеркалилися новації бетховенського симфонізму. Серед найскладніших репрезентантів жанру – П’ятий фортепіанний та єдиний скрипковий концерти композитора, які і прозвучать цього вечора. Їх виконання вважається знаком якості для артиста.

31 січня солюватиме віолончеліст Микола Любенко у супроводі Національного симфонічного оркестру України під орудою Володимира Сіренка. Він виконає Концерт для віолончелі з оркестром Роберта Шумана.

Музикант навчався у приватній академії Kalaidos hochschule у Швейцарії у видатного віолончеліста Юліуса Бергера, – учня Антоніо Янігро, а також Мстислава Ростроповича і Зари Нелсової. У 2014 році виконавець здобув Першу премію на Всеукраїнському конкурсі віолончелістів у Львові. Наразі Микола Любенко є артистом Національного симфонічного оркестру, а з 2023-го – концертмейстер групи віолончелей та соліст цього оркестру.

Також у програмі прозвучать Концертна симфонія Дмитра Бортнянського та Симфонія №2 Йоганнеса Брамса.

Концерти для дітей, підлітків та всієї родини

6 січня о 13:00 у проєкті «Суботні концерти для всієї родини» – музичний квест для дітей від 6 років та батьків «Зашифрована мелодія» (композиторка Анастасія Комлікова, режисер Дмитро Тодорюк). Музичні загадки – чудова розвага під час зимових канікул, тим більше, на концерті не буде довгих і нудних творів. Натомість малеча та їх батьки шукатимуть спосіб розшифровувати музичні коди та розгадати секрет, яким чином композитори будують свої мелодії. Допомагатимуть їм у цьому струнний квартет філармонії, справжня ударна установка та електрогітара.

Різдво – найсвітліший і найрадісніший час церковного року. Музика, написана на Різдво, яка лунала в католицьких і лютеранських соборах, вражає енергетикою, могутністю, різноманітністю та щирістю. 14 січня (13:00) в межах проєкту «Недільні концерти для всієї родини» – можна буде послухати саме такі твори, написані Кореллі, Моцартом, Россіні та Респігі. Ці композиції занурять слухачів в атмосферу різдвяних свят минулих століть.

21 січня о 12:00 меломанів від 3-х до 6-ти років очікує філармонійний хіт: новорічний квест-концерт з кроликом Філармоном. Усіх друзів музики чекатиме зустріч зі Святим Миколаєм, який пригощатиме найменших новорічними смаколиками. Разом із ним дітки зануряться у святкову атмосферу і за допомогою музики й різдвяних дзвоників шукатимуть святковий дух Різдва. Протягом квест-концерту малеча познайомиться з музичними інструментами: флейтою, баяном, домрою-контрабасом, бандурою і барабанами, послухають маленькі музичні твори й за допомогою різдвяних музичних дзвоників разом із музикантами заграють новорічну мелодію. Інтерактивний квест-концерт триває годину без антракту.

За інформацією прес-релізу