Концерти з обдарованою молоддю світу у Чернігові

Наприкінці 75-го філармонійного сезону Академічний симфонічний оркестр «Філармонія» Чернігівського обласного філармонійного центру проводить традиційні концерти з обдарованою молоддю світу. Триває ця літня музична академія вже близько десяти років і на неї, крім вітчизняних, запрошуються й іноземні молоді виконавці Японії, Південної Кореї, Росії, Китаю та інших держав

Цього разу в концертах молодих талантів брали участь музиканти з Японії та України. Розпочалася академія 12 липня з концерту, що відбувся за участі диригентів Юске Ура, Йосуке Міямото та української диригентки Оксани Величко. Як розповів художній керівник та головний диригент Академічного симфонічного оркестру «Філармонія», заслужений діяч мистецтв України Микола Сукач, для музикантів, які лише починають свою творчу кар’єру, виступати з дійсно професійним і прославленим колективом – велика честь. Але це право потрібно заслужити наполегливою працею. «Ми пишаємося, що талановита молодь прагне себе реалізувати, – зазначив Микола Сукач. – Таку молодь потрібно всебічно підтримувати і ми це робимо багато років».

12 липня 2019 року перед чернігівською публікою виступила випускниця Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, диригент Оксана Величко. Пані Оксана наразі удосконалює свою майстерність у Київській національній музичній академії України ім. П. Чайковського. Під її орудою оркестр виконав Симфонію № 4 сі-бемоль мажор Людвіга ван Бетховена. Участь в академії також взяли й молоді японські диригенти Йосуке Міямото та Юске Ура, виконавши Увертюру до опери «Набукко» Джузеппе Верді та Симфонію № 7 ля мажор Людвіга ван Бетховена.

У другий день музичної академії, 13 липня, на чернігівців, що прийшли послухати анонсований виступ Академічного симфонічного оркестру «Філармонія» під диригуванням українських та японських музикантів, очікував несподіваний сюрприз. Адже вони стали свідками нагороджень артистів подяками та грамотами від Міністерства культури України та Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації. Приємну місію виконала керівник апарату облдержадміністрації Ірина Соломаха. «Симфонічний оркестр є справжньою окрасою і візитівкою Чернігово-Сіверщини, – відзначила пані Ірина, – тому сьогоднішні нагороди є не стільки визнанням, як констатацією заслуг музикантів».

За високий професіоналізм, значний внесок у розвиток культури та музичного мистецтва відзнаки отримали музиканти оркестру Валентина Федорець, Олександр Ткаченко та диригент з Японії Міцунобу Такая. Слід відмітити, що пан Міцунобу є учнем головного диригента Академічного симфонічного оркестру «Філармонія» Миколи Сукача і вже 17 років диригує колективом, який вважає рідним. У тяжку для України днину російської агресії Міцунобу Такая відмовився від гастролей в Росії, зробивши для себе вибір на користь своєї другої батьківщини: «Щасливий, що за 17 років ми провели разом близько ста концертів. Я буду й надалі будувати культурні мости між Україною і Японією. Дуже дякую вам! Слава Україні!» А музичною подякою стало його виконання разом з Академічним симфонічним оркестром «Філармонія» парафразу на тему пісні «Думи мої, думи…» на слова Тараса Шевченка авторства легендарного українського композитора Дмитра Клебанова.

Після завершення офіційної частини відкриття у концерті прозвучала Симфонія № 7 ля мажор Людвіга ван Бетховена під орудою японського диригента-аматора з Токіо Тадаакі Сузукі. Як розповів Микола Сукач, пан Тадаакі є молодим музикантом лише в сенсі професійного творчого досвіду: він уже в літах і чимало років присвятив керуванню великою японською компанією з виробництва будівельних матеріалів. Підприємець опікується долею молодих музикантів, займається меценатством і вивчає диригентську майстерність. Слід зауважити, що диригент-аматор не лише відкривав музичну академію, а й виступав на концерті із заключним номером – Увертюрою до опери «Нюрнберзькі майстерзінґери» Ріхарда Вагнера.

Ще одним японським диригентом, який виступив перед чернігівськими слухачами, став Йошіхіро Ханаока. Майбутній професійний музикант нині навчається в консерваторії міста Нагої. Його наставником і вчителем є Міцунобу Такая. Пан Йошіхіро представив Увертюру до опери «Набукко» Джузеппе Верді.

Талановиту українську молодь презентував Роман Павлів – начальник духового оркестру Військово-музичного центру Сухопутних військ Збройних Сил України, дебютувавши як диригент симфонічного оркестру. Музикант тільки-но закінчив третій курс Київської національної музичної академії України ім. П. Чайковського, де нині опановує мистецтво диригента. Під його керуванням прозвучала увертюра до опери «Севільський цирульник» Джоаккіно Россіні.

Дарій Антонюк

16 липня 2019 року виступили молоді українські виконавці – піаністка Діана Аредо та скрипаль Дарій Антонюк. Виконавці справді молоді за віком, але їхні імена не перший рік «на слуху» в любителів класичної музики. Так, Діана Аредо навчалася у Донецькій державній музичній академії ім. С. Прокоф’єва. Нині вона – у магістратурі Національної музичної академії України ім. П. Чайковського, клас педагога Наталії Гриднєвої, з якою оркестр «Філармонія» пов’язують давні творчі зв’язки. Дарій Антонюк — учень 8 класу Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату ім. С. Крушельницької (клас Марії Гереги-Футорської), син знаменитого українського баритона Романа Антонюка.

Дарій добре відомий чернігівській публіці: зокрема, у цьому проекті Академічного симфонічного оркестру «Філармонія» він бере участь третій рік поспіль. У його виконанні прозвучали Алеманда та Дубль з Першої партити Й.С. Баха і Концерт для скрипки з оркестром Людвіга ван Бетховена.

Учасники заключного концерту

Три шедеври світової академічної музики – Концерт для фортепіано з оркестром ля мінор Роберта Шумана, Концерт для фортепіано з оркестром № 2 до мінор Сергія Рахманінова, перша частина Концерту для фортепіано з оркестром № 1 Петра Чайковського – прозвучали на великому концерті закритті академії. Солістами стали три талановитих піаністи з Японії – Йоко Канеко, Мамі Іда, Тадаші Камасакі. За диригентським пультом – художній керівник і головний диригент оркестру «Філармонія» Микола Сукач і другий диригент оркестру Міцунобу Такая.

Підсумовуючи цей філармонійний сезон, Микола Сукач зазначив: «Він був ювілейним не тільки для філармонійного центру, а й для нашого оркестру — йому виповнилося 20 років. З позицій якихось глобальних звершень це мало. Але ці 20 років треба було прожити, і ми прожили їх разом із глядачами, яким ми дуже вдячні». Серед найбільших досягнень концертного сезону 2018–2019 Микола Сукач назвав виконання «Німецького реквієму» Йоганнеса Брамса разом із Національною заслуженою академічною капелою України «Думка».

Наступний сезон чернігівські музиканти розпочнуть 11 вересня, також з японською музиканткою — 87-річною піаністкою Фудзіко Хеммінг, яка добре відома чернігівському слухачеві. За словами Миколи Сукача, сезон 2019–2020 років обіцяє бути насиченим. Зокрема, у планах — великий фестиваль, присвячений 250-річчю від дня народження Людвіга ван Бетховена.

За інформацією прес-служби Чернігівського обласного філармонійного центру
фестивалів і концертних програм

На головному зображенні – Діана Аредо та Микола Сукач