16 лютого 2024 року в Держмистецтв відбулось засідання Комітету з присудження вказаної премії під час якого і було визначено переможців
Після тривалих обговорень члени комітету шляхом відкритого голосування визначили цьогорічних переможців в усіх трьох номінаціях.
У номінації «за видатні досягнення у професійній композиторській творчості» цьогоріч премію отримує композитор Євген Петриченко за твори: «Concerto Grosso з позитивом», «Осяяні чорним сонцем» і Диптих «Коляда-триб’ют».
Євген Петриченко має значний творчий доробок, представлений різноманітними жанрами симфонічної, камерно-оркестрової, камерно-інструментальної, вокальної, хорової музики, музики до театральних вистав, піснями тощо. Його твори виконувалися на сценах Київської, Луганської, Донецької, Львівської, Івано-Франківської та Одеської обласних філармоній, звучали на міжнародних музичних фестивалях імені Анатолія Кос-Анатольського, «Київ Музик Фест», «Золотоверхий Київ», «Два дні й дві ночі нової музики», «Контрасти».
У номінації «за видатні досягнення у професійному виконавському мистецтві» перемогу здобув Роман Рєпка (фортепіано) за концертну програму «Левко Ревуцький. Повернення шедевра».
Роман Рєпка – піаніст, лауреат національних і дипломант міжнародних конкурсів, викладач київської дитячої музичної школи № 5 імені Левка Ревуцького. У різні роки співпрацював із камерними ансамблями «Київ», «Рикошет», «Luna Ensemble» та іншими, а також з оркестром «New Era Orchestra» як соліст і репертуарний директор. Останнім часом основу його репертуару становлять рідко виконувані або забуті шедеври української та європейської музики.
У номінації «за видатні досягнення в музикознавстві» у 2024 році перемогла музикознавиця Ірина Тукова. Вона виборола премію за монографію «Музика і природознавство: взаємодія світів в умонастроях епох (XVII – початок ХХІ століття)» і науково-критичні статті, присвячені дослідженню й популяризації української музики в світі.
У монографії досліджено взаємозв’язок між академічним музичним мистецтвом і природознавством на рівні умонастрою епохи. На підставі аналізу широкого кола матеріалів, залучення досліджень з історії і теорії музики, мистецтвознавства, історії й філософії науки вибудовано систему аналогій між цими сферами духовно-інтелектуальної діяльності людини. Окрему увагу приділено питанням музичної мови і особливостям її розвитку від початку ХХ століття до сьогодення.
Вітаємо всіх переможців та зичимо їм нових творчих звершень!
Держмистецтв також щиро дякує членам комітету за їхню працю та усім претендентам за надані роботи.
Нагадуємо, що Премія імені Миколи Лисенка присуджується щороку в трьох номінаціях за видатні досягнення у сфері музичного мистецтва та мистецтвознавства.
Пресслужба Держмистецтв