
Травнева афіша Національної опери України задовольнить найвибагливіші смаки шанувальників. Тут і довгоочікуване поновлення балету «Дама з камеліями», і гала-концерти – «Крила дружби – Данія та Україна» та пам’яті видатного балетмейстера Анатолія Шекери. Не забули в театрі й про національний репертуар: опери «Наталка Полтавка» та «Запорожець за Дунаєм» завжди збирають аншлаги. І, звичайно ж, на глядачів чекає зустріч з улюбленими артистами в шедеврах світового та українського оперного і балетного мистецтва
І хоча вистави все ще залишаються виключно «денними» (інформацію про початок кожної вказано в афіші та на сайті театру), а кількість глядачів у залі все ще обмежена, вистави травня нададуть позитиву й наснаги звершенням будь-якої складності!
1 травня (четвер) о 17:00, 3 травня (субота) о 15:00 та 25 травня (неділя) о 17:00 – балет «Дама з камеліями» у постановці Аніко Рехвіашвілі. ПОНОВЛЕННЯ). Лібрето Аніко Рехвіашвілі та Олексія Баклана за мотивами однойменного роману Александра Дюма. Музична редакція Олексія Баклана та Аніко Рехвіашвілі. Аранжування фортепіанних творів Людвіга ван Бетховена Мирослава Скорика.
Хореографія балету «Дама з камеліями» винятково авторська. У ній немає жодних паралелей з існуючими хореографічними версіями, значно збагачено сучасну пластику, що дозволяє віднести першопоказ до статусу світової прем’єри. Загальне балетмейстерське вирішення вистави також є нестандартним. Особливість київської постановки – не викладення відомого роману.
На думку Аніко Рехвіашвілі, балет «Дама з камеліями» – це самостійна балетна драма, в основі якої – переплетення сюжетної лінії роману із реальною історією життя письменника. Це історія кохання автора до однієї з найвитонченіших жінок Парижа, куртизанки Марі Дюплессі, її короткого, але яскравого життя, трагічної і передбачуваної загибелі. Йдеться про жертву заради чоловіка жінки, яка через кохання пізнала саму себе.
«Постановка нова у повному розумінні цього слова, – розповідала Аніко Рехвіашвілі. – Це новий підхід до музичної концепції. Ми не адаптуємо музичний матеріал до опери “Травіата” Джузеппе Верді, хоча це очікувано. Не використовуємо твори одного автора, наприклад, Шопена чи Ліста, як це робили інші постановники, які до нас інтерпретували роман Александра Дюма. У нашій виставі звучить музика Людвіга ван Бетховена, Йоганнеса Брамса, Йоганна Пахельбеля, Габрієля Форе, Едварда Елгара».
На думку Олексія Баклана, відмова від музичного матеріалу Джузеппе Верді зумовлена в основному тим, що постановники не хотіли пропонувати глядачеві «протанцьовану оперу», розуміючи, що досконалішу, ціліснішу «конструкцію», ніж створив геніальний композитор «Травіати», вибудувати неможливо. Музика, яка загалом звучить у балеті, – це твори Бетховена. Виставу побудована на суто класичному музичному базису.
Постановників зацікавили «дзеркальні паралелі»: теперішні пластичні й віртуальні засоби виразності та класична музика, історія, яка була написана у середині XIX століття і сучасна театральна мова, котрою цей сюжет розповідається.
Виконавські склади:
– на 1 травня заявлені: Наталія Мацак (Марі Дюплессі, паризька куртизанка), Сергій Кривоконь (Александр, молодий письменник), Ілля Морозов (Герцог де Гіз), Сергій Литвиненко (Александр, батько молодого письменника), Катерина Курченко (Кларисс, юна дівчина), Ксенія Іваненко (Нінон, мати Кларисс), Іван Авдієвський (Ференц Ліст) та інші. Диригент – Олексій Баклан;
– на 3 травня заявлені: Анастасія Шевченко (Марі Дюплессі, паризька куртизанка), Ян Ваня (Александр, молодий письменник), Володимир Кутузов (Герцог де Гіз), Руслан Авраменко (Александр, батько молодого письменника), Олександра Панченко (Кларисс, юна дівчина), Людмила Мельник (Нінон, мати Кларисс) та інші. Диригент – Олексій Баклан;
– на 25 травня заявлені: Тетяна Льозова (Марі Дюплессі, паризька куртизанка), Микита Сухоруков (Александр, молодий письменник), Володимир Кутузов (Герцог де Гіз), Сергій Литвиненко (Александр, батько молодого письменника), Катерина Миклуха (Кларисс, юна дівчина), Людмила Мельник (Нінон, мати Кларисс), Іван Авдієвський (Ференц Ліст) та інші.
2 травня (п’ятниця) о 17:00 – безсмертний шедевр української класики опера Семена Гулака-Артемовського «Запорожець за Дунаєм» у музичній редакції Мирослава Скорика, сценічна редакція Анатолія Солов’яненка. В головних ролях: Богдан Тарас (Карась), Наталія Николаїшин (Одарка), Ксенія Бахрітдінова-Кравчук (Оксана), Дмитро Кузьмін (Андрій) та інші. Диригент – Віктор Олійник.
4 травня (неділя) о 17:00 – опера Вінченцо Белліні «Норма». Цього разу показ присвячено 160-річчю першої постановки в Києві. Композитор у знаменитому творі, який вважається абсолютним музичним шедевром, багатогранно розкрив характер головної героїні – сильної, жагучої жінки, яка гаряче і беззастережно кохає та глибоко страждає. Перлиною опери є молитва Норми «Casta diva» – одна з найкращих мелодій, коли-небудь створених протягом усієї історії музичного мистецтва…
У титульній партії – зірка світової оперної сцени, провідна солістка Національної опери України Людмила Монастирська. Також у головних ролях: Олег Злакоман (Полліон), Ірина Петрова (Адальжіза), Сергій Ковнір (Оровез), Наталія Николаїшин (Клотильда) та Олександр Дяченко (Флавій). Диригент – Микола Дядюра.
8 травня (четвер) о 17:00 – балет Адольфа Адана «Жизель». Балетмейстер-постановник нової редакції – Віктор Яременко, диригент-постановник нової редакції – Олексій Баклан, художник-постановник нової редакції і художник костюмів – Марія Левитська. Прем’єра постановки з величезним успіхом ще минулої зими пройшла в Японії, а цьогоріч узимку балетна трупа повторила той успіх. Тепер вистава збирає аншлаги в Києві. Цього разу в головних партіях заявлені Катерина Миклуха та Даниїл Пащук.
9 травня (п’ятниця) о 17:00 – опера Джакомо Пуччині «Мадам Баттерфлай» («Чіо-Чіо-сан»). Трагічна історія японської дівчини з Нагасакі вже понад сторіччя зворушує шанувальників опери по всьому світові. Однією з найвідоміших виконавиць була видатна українська співачка Соломія Крушельницька, яка принесла твору світове визнання.
Саме завдяки її голосу й артистичному таланту Джакомо Пуччині вдалося врятувати твір, що провалився після прем’єри. Тріумф української співачки у головній ролі повернув авторові творчу честь. Зворушений композитор надіслав Крушельницькій фотокартку із присвятою «неперевершеній та найчарівнішій Баттерфлай (Джакомо Пуччині, Торре дель Лаго, 1904)».
Із великим успіхом оперу не раз ставили на сцені НОУ. Нинішня вистава має досить довге сценічне життя. Постановницею є видатна режисерка Ірина Молостова – одна з корифейок українського музичного театру другої половини XX сторіччя.
Виконавці: Оксана Крамарєва (Чіо-Чіо-сан), Дмитро Кузьмін (Лейтенант Пінкертон), Анжеліна Швачка (Сузукі), Петро Приймак (Шарплес), Ірина Петрова (Кет) та інші.
10 травня (субота) о 15:00 – комічний балет «Весілля Фігаро» на музику Вольфганга Амадея Моцарта у постановці Віктора Яременка, який упродовж багатьох років є беззаперечним фаворитом київських глядачів. Цього разу карколомну історію про винахідливого слугу-цирульника мовою танцю розповідатимуть Микита Сухоруков (Фігаро), Ілона Кравченко (Сюзанна), Олександр Габелко (Граф Альмавіва), Катерина Козаченко (Графиня), Олексій Швидкий (Керубіно), Євген Логвиненко (Марцеліна) та інші. Диригент – Сергій Голубничий.
11 травня (неділя) о 15:00 – комічна опера Джоаккіно Россіні «Севільський цирульник». Вистава належить до найвідоміших у своєму жанрі й ось уже понад двісті років залишається не тільки у поточному репертуарі світового оперного мистецтва, а й має незмінну прихильність слухачів. Її герої потрапляють у досить химерні ситуації, окреслені дотепним сюжетом лібрето, створеного за мотивами безсмертної комедії французького драматурга П’єра Бомарше…
В осучасненій версії Анатолія Солов’яненка постановка «поза простором і часом» одразу стала однією з найулюбленіших у киян і гостей міста. У головних ролях цього разу: Олександр Киреєв (Фігаро), Дмитро Іванченко (Граф Альмавіва), Лілія Гревцова (Розіна), Сергій Магера (Дон Базиліо), Дмитро Агеєв (Лікар Бартоло), Анжеліна Швачка (Берта) та інші. Диригент – Віктор Олійник.
15 травня (четвер) о 17:00 – балет Адольфа Адана «Корсар» у постановці Віктора Яременка, котрий давно став прикрасою репертуару Національної опери України. В головних партіях: Ілля Морозов (Конрад, корсар) та Олександра Панченко (Медора).
16 травня (п’ятниця) о 17:00 – опера «Флорія Тоска» Джакомо Пуччині. Вона по праву вважається однією з найпопулярніших вистав у світі. У титульній партії цього разу – Оксана Крамарєва. Також у головних ролях: Олег Злакоман (Каварадоссі), Олександр Мельничук (Скарпіа), Олександр Бойко (Ризничий) та інші.
17 травня (субота) о 15:00 – Концертна програма «Вечір пам’яті Анатолія Шекери» – видатного українського хореографа, народного артиста України, лауреата Національної премії імені Тараса Шевченка за участі провідних солістів балетної трупи Національної опери України.
18 травня (неділя) о 15:00 – опера Джузеппе Верді «Травіата» в осучасненій постановці Анатолія Солов’яненка. Прем’єра вистави відбулася у жовтні 2022 року. Сучасні сукні, мініспідниці, модні ф’южн інтер’єри, селфі на сцені, нічні клуби, дим від кальянів, SMS-ки замість листів на папері… Оригінальна, авангардна постановка видатного класичного шедевра транслює головний меседж – мистецтво поза часом. У головних ролях: Ольга Фомічова (Віолетта Валері), Дмитро Кузьмін (Альфред Жермон), Геннадій Ващенко (Жорж Жермон, його батько), Анжеліна Швачка (Флора Бервуа) та інші.
22 травня (четвер) о 17:00 – «Крила дружби – Данія та Україна» – Балет-гала та «5 танго» на музику Астора П’яццолли.
23 травня (п’ятниця) о 17:00 – рання опера Джузеппе Верді «Набукко». Свого часу твір приніс молодому генію світову славу, а знаменитий хор юдейських рабів «Va pensiero» став справжнім символом об’єднання Італії. Ця опера у постановці Анатолія Солов’яненка з незмінним успіхом йде на сцені Національної опери України уже понад вісім років.
24 травня (субота) о 15:00 – перлина українського оперного мистецтва «Наталка Полтавка» Миколи Лисенка. Музична редакція Мирослава Скорика. Сценічна редакція Анатолія Солов’яненка. Сповнена гумору, танців і фольклорно наповнена історія кохання. Навіть у класичні твори час вносить корегування, – так у виставу зайшов відомий мем про паляницю…
28 травня (середа) о 17:00 – балет Михайла Скорульського «Лісова пісня» у виконанні учнів Київського державного фахового хореографічного коледжу імені Тетяни Таякіної
29 травня (четвер) о 17:00 – балет Людвіга Мінкуса «Дон Кіхот». Друге століття живе на сцені цей веселий, яскравий спектакль. Попри просте лібрето, що досить умовно передає сюжет геніального твору Мігеля Сервантеса, балет має незмінний успіх у публіки, легко підкорюючи глядачів різних поколінь. Секрет – у мелодичній темпераментній музиці Людвіга Мінкуса та яскравих, надзвичайно колоритних персонажах. Не даремно цю виставу часто називають справжнім святом танцю.
30 травня (п’ятниця) о 17:00 – неперевершена опера Жоржа Бізе «Кармен». Знамениту трагічну історію пристрасного кохання циганки Кармен та її обранця сержанта Хозе втілять Олександра Дяченко (запрошена солістка) та Олег Злакоман.
31 травня (субота) о 15:00 – балет «Сильфіда», який вважається не просто одним із найкращих романтичних балетів. Йому випало започаткувати великий перелік творів, які склали цілу епоху в хореографічному мистецтві. Свого часу цей опус назвали «ескізом, яким скористалися для чарівної композиції “Жизелі”».
Важливо!
У випадку повітряної тривоги глядачів запросять до тимчасового укриття у приміщенні гардероба, розташованого поверхом нижче під фоє партеру.
Національна опера України гарантує піднесений настрій за будь-яких обставин!
За інформацією пресрелізу
Фото надані пресслужбою театру