NOVA OPERA: «Про що мовчить Заратустра»

322

13 грудня музична формація NOVA OPERA презентує PhD-оперу «Про що мовчить Заратустра»

Показ відбудеться онлайн за посиланням http://gflsd.org/phd_opera

Першу версію опери представили 3 жовтня на фестивалі DniPro Гогольфест.

За словами режисера Влада Троїцького, «сучасна людина відучується думати, у неї навіть скоротився словниковий запас. Тому текст опери – своєрідне випробування, чи вловить слухач сенс. На показі в Дніпрі я спостерігав: наскільки недосвідчений глядач зможе стежити за розвитком думки. Для мене це був цікавий досвід. Майже 90% глядачів утрачали безперервність думки, висмикували окремі фрази, репліки».

Музична палітра опери вельми розмаїта: там і серійна техніка, і електроніка, що надають опері цілісності, а також засоби мінімалізму й вокальної імпровізації.

Композитори Андрій Мерхель і Сергій Вілка на моменті прочитання текстів Ніцше дійшли висновку, що його гострі та влучні тези нагадують лаконічні фортепіанні мініатюри. Кожна фраза – завершена музична думка, кожне слово – нота: «Ніцше і є мета-текст, про який мовчить Заратустра».

«Наша робота над оперою почалась з імпровізації, – розповідає вокалістка формації NOVA OPERA Анна Кірш. – У процесі ми дійшли висновку, що потрібно співати без емоцій. Кожна теза повинна виходити без нашої характеристики. Наше завдання – відокремитись від акцентів, а просто промовляти. Мені подобається, що у творі є повітря без стверджень. Тексти важкі, але ми повинні відправити їх глядачам легко. Комусь долетить одне, хтось уловить інше».

«Опера “Про що мовчить Заратустра” – це як заспокійливе у наш буремний час, – ділиться вокалістка Мар’яна Головко. – Для мене це цікавий процес занурення у філософію і підсвідомість. Пошук. Насправді я – антитеза всій ніцшевській історії про Заратустру, але.. тут є дуже влучні слова Кліма… Глядачі мають побачити себе у нас, почути наші голоси у собі, відчути музику».

Режисер: Влад Троїцький. Музика: Сергій Вілка, Андрій Мерхель. Електроніка: GUMA.

Виконавці: Мар’яна Головко, Анна Кірш – сопрано; Андрій Кошман, Руслан Кірш – баритон; Жанна Марчинська – віолончель; Андрій Надольський – перкусія; Сергій Вілка – фортепіано, синтезатор, флейта; Астхік Григорян – світло; В’ячеслав Соболєв – звукорежисер

Лідія КАРПЕНКО

Фото – Анастасія МАНТАЧ, Артем ГАЛКІН