Одеська опера завершує 211-й сезон довгоочікуваною прем’єрою опери Джакомо Пуччині «Богема»!

42

19, 26 червня та 3, 4 липня відбудуться прем’єрні покази однієї з найпопулярніших опер маестро

Цьогоріч «Богема» святкує 125-ліття. Цікаво, що одеська публіка познайомилась із твором Пуччині вже через 2 роки (!) після світової прем’єри у Туріні в 1896-му. Як писали газети, нова опера «зачарувала публіку поезією мансарди і романтикою». Вона одразу посіла достойне місце в одеських антрепризах за участю відомих на той час Джузеппе Ансельмі, Джанніні Вайди, Медеї Фігнер, Сергія Лемешева і залишалася в репертуарі до сьогоднішніх часів. Останні покази відбулися 2018-го.

Отже, майже 123 роки «Богема» панує на сцені театру і є улюбленицею меломанів. «Я дуже щаслива, що на сцену Одеського національного академічного театру опери та балету повертається опера Джакомо Пуччині “Богема”, ще й у 125-річний ювілей! Ця прем’єра – яскравий доказ інтернаціоналізації мистецтва в дії і потужної командної роботи всього колективу театру в колаборації з міжнародною постановочною групою із Бельгії та Нідерландів.

Для нас проєкт став справжнім випробуванням – через пандемію і її наслідки ми тричі переносили дату прем’єри, репетиції відмінялись через хворобу постановників, виконавців і карантинні обмеження. Але ми подолали всі перешкоди і зробили все можливе, щоб на завершення 211-го театрального сезону глядача чекала цікава мистецька подія, – говорить Надія Бабіч, в. о. генеральної директорки Одеської опери. – Копродукція в культурі – глобальний і ефективний тренд. Ми доклали багато зусиль для інтегрування українського театрального мистецтва у європейський культурний простір шляхом створення нових проєктів і організації гастрольних турів у співпраці з міжнародними продюсерськими компаніями. Завдяки такій колаборації одесити вже мали можливість насолоджуватися виставами “Трубадур” Верді, “Мадам Баттерфлай” Пуччині, “Carmina Burana” Орфа, а тепер і “Богемою” Пуччині.

Я вдячна колективу театру за зусилля і відданість, з якими вони працювали над постановкою, дирекції компанії MTSM B. V. Music Theatre Stage Management за допомогу у створенні вистави та подальшу можливість поділитися з європейським глядачем досягненнями колективу Одеської опери. Щойно буде можливо – оновлена “Богема” вирушить у перший гастрольний тур».

«Мої “стосунки” з “Богемою” мають давню історію, – розповідає головний диригент театру В’ячеслав Чернухо-Воліч. – Я закоханий e цю музику, в розкіш тембральних і гармонійних фарб, виразність і проникливість мелодій. Працюю над цією оперою, можна сказати, починаючи з перших кроків на шляху диригента, і завжди відкриваю для себе нові грані цього вічного твору».

Режисер-постановник Жан-Франсуа Д’онт підкреслює своє бачення винятковості «Богеми», яке полягає в тому, що вона позачасова. Історія про бідних художників, які втратили себе в мистецтві й любові, могла б так само легко статися і сьогодні. Саме ця актуальність переконала творчий колектив поновити дію і контекст.

«Париж кінця XX століття, який ми показуємо в цій виставі, як і Париж кінця XIX століття є містом, повним соціальної нерівності. Місто, де занепад і бідність співіснують із розкішшю, місто протистоянь жовтих жилетів і богеми з буржуа і мажорами… Кожна ситуація, описана Пуччині та його лібретистом, актуалізується до сьогоднішньої реальності й впливає на трансформацію образів головних героїв та їхню взаємодію», – наголошує Жан-Франсуа Д’онт.

Декорації відомого сценографа Марка Кнопса і нові костюми Ненсі Авондтс, усупереч оперним традиціям, сучасні за дизайном. Це урбаністичне горище з бетону й металу, де мешкають артисти замість традиційного дерев’яного мансардного приміщення. Велика увага приділяється й тому, як виглядає сучасна версія соціальної взаємодії головних героїв, як психологічно і соціально люди поводяться сьогодні по-іншому, ніж у ті часи.

Нова постановка свідомо орієнтована насамперед на молоду аудиторію. Міжнародний творчий колектив постановників переконаний, що історія, яку вони «розкажуть», дасть змогу поринути в світ глибоких і щирих почуттів, замислитись над минулим і сьогоденням світу, обов’язково ще раз переконатися у безмежній красі музики «Богеми» маестро Пуччині.

У виставі беруть участь зіркові солісти театру, хор (хормейстер-постановник – головний хормейстер театру Валерій Регрут), дитячий хор «Перлини Одеси» (художня керівниця – Лариса Гарбуз), оркестр театру.

Жан-Франсуа Д’онт – режисер-постановник – випускник Королівського інституту театру, кіно і звуку (RITCS, Брюссель) за спеціальністю «режисер» і «продюсер» (1982). Творчу діяльність розпочав як асистент режисера в Національній опері «Ла Монне» (Брюссель) і Фламандській опері й Королівському голландському театрі (Антверпен).

Працював на національних телестанціях Бельгії режисером і продюсером музичних телепроєктів. Продюсував концерти Центру витончених мистецтв у Брюсселі (Bozar) таких видатних музикантів, як Йонас Кауфманн, Чечилія Бартолі, Зубін Мета, Хуан Дієго Флорес, Данієль Баренбойм, сер Саймон Реттл. У його творчому доробку – работа над виставами: «Казки Гофмана», «Блудний син», «Парад», «Ніч випускників», «Моя прекрасна леді», «Набукко», «Богема», «Тоска», «Дон Жуан», «Кармен», «Євгеній Онегін» тощо. У сезонах 2022–2023 років під його керівництвом пройдуть вистави «Мефістофель», «Орфей і Еврідіка» та «Адріана Лекуврер» у Болгарії. На даний час Жан-Франсуа Д’онт – продюсер і режисер у Music Hall і Teatro Cinque.

Ненсі Авондтс – художниця костюмів – вивчала мистецтво і фотографію в Антверпені й Генті. Отримала спеціалізацію за фахом «дизайн костюмів». Перший крок на шляху професійної реалізації відбувся як у помічниці костюмера в мюзиклах «Кішки» та «Чарівник країни Оз», у постановці опери «Парсифаль» для Фламандської опери та «Богема» для Music Hall. Працювала в музичному відділі Ballet van Vlaanderen над фільмами «Джекіл і Хайд» та «Король і я».

Понад 11 років очолювала відділ костюмів Studio 100, великого комерційного центру мюзиклів. Співпрацювала з відомою бельгійською дизайнеркою Каат Тіллі. У 2018 році Ненсі Авондтс повернулася до театру, і стала художницею костюмів у Music Hall. Брала участь над створенням незабутніх образів у мюзиклах «Скрудж», «Неверленд», «Попелюшка» й «Мадагаскар».

Виступила як художниця в постановках Жана-Франсуа Д’онта «Набукко» і «Богема» в Опері міста Варна. Одеська публіка мала можливість познайомитися з роботами Ненсі, які вона підготувала для сценічної версії «Карміна Бурана» в постановці Герарда Мостерда.

Марк Кнопс – художник-сценограф – випускник Королівського інституту театру, кіно і звуку (RITCS, Брюссель, 1973). На початку кар’єри працював у кіно і на телебаченні як художник-постановник і арт-директор. Згодом його декорації та костюми прикрасили постановки провідних театрів Амстердама, Брюсселя, Антверпена й Гента. Протягом 29 років був художником-постановником вистав театру Raam theater в Антверпені. З 1996 до 2007 року виконував обов’язки художнього керівника зазначеного театру. З 2009-го викладає сценічне мистецтво у відомій Artemis High School в Антверпені.

Постановка «Богеми» – це його друга співпраця із Жаном-Франсуа Д’онтом. Разом у 2019 році вони поставили у Брюссельському фольклорному театрі виставу «Субота, неділя і понеділок» Едуардо де Філіппо.

За інформацією пресрелізу