Вечір фортепіанної музики, присвячений Емілеві Гілельсу, влаштує 11 січня у Національній філармонії України піаніст, лауреат міжнародних конкурсів Роман Лопатинський
100-річчя від дня народження видатного піаніста ХХ століття музичний світ відзначив восени минулого року. Втім, Роман Лопатинський, очевидно, не ставив за мету прив’язуватися до дати, оскільки постать Гілельса є для нього особливою: він є його улюбленим піаністом, кумиром, захоплення яким почалося іще у дитинстві. Тому чудовою нагодою дати сольний рецитал у Колонному залі Національної філармонії він скористався, аби віддати шану «титанові фортепіано».
Програма концерту Лопатинського – Йоганнес Брамс, Людвіг ван Бетховен, Пауль Хіндеміт – насправді титанічна, під стать Гілельсу. Адже і Бетховен, і Брамс були найчастіше виконуваними Гілельсом і записаними ним на платівки авторами. Юнацький ор.5, Третя фортепіанна соната Брамса – масштабне, майже сорокахвилинне полотно, наче фортепіанна симфонія із чотирьох частин, звукова стихія яких владно захоплює із перших акордів і не відпускає до самого кінця. Бетховенські 15 варіацій з фугою «Eroica» – розгорнутий клавірний варіант фіналу Третьої симфонії, своєрідна генеральна репетиція перед симфонічним шедевром композитора. На завершення програми рециталу – Сюїта «1922» Хіндеміта. Хіндеміта навряд чи можна назвати улюбленим композитором Еміля Гілельса. Однак Сюїта «1922» цілком добре монтується із німецькою програмою концерту: строгий і послідовний у всіх параметрах музичної мови Хіндеміт переписує на свій лад, іноді пародіюючи, популярні танці першої третини ХХ століття – шиммі, бостон, регтайм, поміщаючи у центр сюїти задумливий, ностальгійний Nachtstück.
Початок – 19:00
Квитки – у касі філармонії та на https://widget.kontramarka.ua/agent11site…/…/event/100028647 (квиток на поштову скриньку)
Юлія Пальцевич