
Історія цього брендингу почалася з евакуації моєї мами з окупованого Маріуполя. Коли перша колона з тисячами маріупольців дісталася до Запоріжжя, я кинув «ХЕЛП!» у фейсбук і серед тих чудових людей, що відгукнулися на прохання допомогти, була джазова співачка Саша Михайленко. Вона з чоловіком доглядали мою маму кілька тижнів у своїй квартирі в Запоріжжі, де старенька потроху оговтувалася від обстрілів, підвалів і голоду.
Щоб віддячити за добру справу моїм новим знайомим (бо ми вельми зблизилися за цей час і знайшли багато спільного не тільки у творчих уподобаннях), я запропонував зробити дизайн персонального бренду співачки.
По-перше, домовились залишити в минулому сценічний псевдонім Lora Lains і повернутися до себе справжньої – української джазової співачки Саші Михайленко. За цим ім’ям – віртуозний вокал, значний репертуар золотого джазу, екзотичний інструмент казу і неймовірний креативний потенціал.
По-друге, визначились із важливими цінностями та сприйняттям:
– енергетика й натиск;
– професійність і майстерність;
– справжній золотий джаз (остання красива епоха арт-деко)
– донести до слухача пісню по-своєму;
– ламати стандарти не забороняється;
– здоровий авантюризм.
По-третє, треба трохи розповісти про джерела натхнення, що допомогли мені у розробці бренду:
1) вітражі Шагала та Матісса – переломлюють світло і демонструють його відтінки так, як задумав автор (як саме й виконання джазу Сашею);
2) творчі сецессіони – осередки дизайну та візуальної культури 1920–1930-х років – сучасники й свідки золотої ери джазу;
3) мистецтва і ремесла WINNER WERK STATTE – айдентика потужного мистецького руху початку ХХ століття (сучасника першого етапу джазу), метою якого був розвиток майстерності та творчої індивідуальності виконавців, – відображує творчу мету Саші;
4) Яків Гніздовський – гуру українського дизайну ХХ століття, мав свій характерний стиль у дизайні, схожий на вітражну техніку, – наша українська спадщина;
5) джазові афіші гуру американського дизайну Ніклауса Трокслера – енергія, експресія, сміливість і краса – частинка батьківщини джазу.
Тож основна графічна ідея: ВІДЛУННЯ ЗОЛОТОЇ ЕПОХИ ДЖАЗУ В СУЧАСНИХ ВІЗУАЛЬНИХ ТЕНДЕЦІЯХ + трошки «українських спецій».
«Українські спеції» заграли в літерах логотипу, графіка яких спиралася на традиції шрифторобства дизайнерів української діаспори ХХ століття (проєкт Рутенія теж створює належний фон для натхнення).
Результат першого етапу – в ілюстраціях до цього тексту. Багато роботи з обох сторін ще попереду!
Перша презентація бренду пройшла на камерному джазовому вечері, метою якого був збір донатів для запорізького військового шпиталю. Але це вже інша історія…
Олег ФЕДУНЧАК, бренд дизайнер, власник студії ТOKIO brand design