Світ духових інструментів Максима Бережнюка

393

5 червня у Київському академічному театрі на Печерську відбудеться друга зустріч в рамках «Майстерні етнічного звуку», присвячена автентичним духовим інструментам

Ріг, ріжок, пищавка, лігава, хроматичні сопраніно, флейта траверс, сурма, денцівка, дводенцівка, фуркалка, тилинка, флояра, дримба, варган, дуда, трембіта – ось неповний перелік інструментів, про які говоритимемо цієї неділі. Про особливості звуковидобування, етимологію, історію і традиції розкаже Максим Бережнюк – музикант-віртуоз, викладач освітньої програми «Музичний фольклор» Київського національного університету культури і мистецтв, співзасновник гуртів «The Doox», «Kyiv Ethno trio».

Максим володіє грою на понад 50 традиційних духових інструментах України й світу, а також має велику приватну колекцію інструментів. Співпрацював із гуртами ТНМК, «ВВ», «Гайдамаки», «Карна», «Ляпіс Трубєцкой», із репером Ярмаком і співачкою Ілларією, бандуристами Ярославом Джусем і Романом Гринківим. Максима часто запрошують до озвучення художніх та документальних фільмів.

«Основним матеріалом, із яким ми працюємо в театрі, є слово. Слів завжди було багато, а зараз їх стало надміру багато. Більшість із цих слів функціональні й до суті речей, чим вони мали бути спочатку, не мають ніякого відношення. Звук у цьому плані є точнішим. У звучанні народних інструментів можна почути ті речі, які неможливо чути через слово. Якісь особливі інтонації, особливі співзвуччя, засоби виразності, що стосуються етносу та глибинних явищ. Це інший рівень інформації, більш чисті потоки енергії», – говорить директор-художній керівник театру Олександр Крижанівський.

«У неділю ми матимемо справу з духовими інструментами. А духові інструменти стосуються основного способу зв’язку людини зі світом – дихання. Можна прожити певний час без їжі, без води, але не дихати людина не може. Тому духові інструменти мають таку фантастичну особливість: розмовляти через дихання.
В Україні величезне розмаїття таких інструментів, але ми й досі мало що про них знаємо. Тому для нас так важливо знати людей, які досліджують і пропагують цей аспект культурної спадщини, людей, які цим живуть. Це збагачує всіх нас».

Нагадаємо, що «Майстерня етнічного звуку» – започаткований Театром на Печерську цикл творчо-просвітницьких зустрічей із фахівцями в галузі традиційних музичних інструментів. Перша зустріч була присвячена колісній лірі та старосвітській бандурі, проводив її історик-етнограф, лірник, кобзар, науковий співробітник Національного музею архітектури та побуту України Олександр Гончаренко.

За інформацією пресрелізу