Вересень у Національній опері буде багатим на яскраві події – це і найпопулярніші зразки світової та української оперної і балетної класики, і сучасні постановки. А ще глядачі на згадку про літню спеку матимуть змогу переміститися до сонячної Іспанії у сучасних балетах-мініатюрах: знаменитому «Болеро» Моріса Равеля й балеті «Трикутний капелюх» на музику Мануеля де Фальї. Також вересень стане знаковим для балетної трупи театру, яка запрошена до США на фестиваль «Fall for Dance Festival» із балетом «Елегія воєнного часу».
І хоча вистави все ще залишаються «денними» (інформація про початок вистави указана в афіші та на сайті театру), а кількість глядачів у залі обмежена (лише 459 осіб), Національна опера України своїм вересневим репертуаром гарантує радість від зустрічі з улюбленими виставами та артистами, що допоможе нам усім (і глядачам, і виконавцям) уникнути постстресового емоційного «вигоряння»!
Відкриває перший місяць осені опера Джакомо Пуччині «Мадам Баттерфлай» («Чіо-Чіо-сан») – 1 вересня (неділя) о 15:00. Трагічна історія японської дівчини з Нагасакі вже понад сторіччя зворушує шанувальників опери по всьому світу. Однією з найвідоміших виконавиць Мадам Баттефлай була видатна українська співачка Соломія Крушельницька, завдяки якій твір здобув повсюдну славу.
Із великим успіхом вистава не раз ставилася на сцені Національної опери України. Режисеркою нинішньої постановки є видатна мисткиня Ірина Молостова – одна з корифейок українського музичного театру другої половини XX століття. Виконавці: Лілія Гревцова (Чіо-Чіо-сан), Дмитро Кузьмін (Лейтенант Пінкертон), Тетяна Пімінова (Сузукі), Олександр Бойко (Шарплес), Богдан Тарас (Бонза) та ін. Диригент – Віктор Олійник.
5 вересня (четвер) о 17:00 – балет «Віденський вальс». Яскрава балетна імпреза на музику представників видатної австрійської композиторської династії: Йогана Штрауса-старшого та його синів Йогана-сина і Йозефа. Вони подарували світові неповторні мелодії, якими вже майже 200 років насолоджуються шанувальники.
«Віденський вальс» – перший авторський багатоактний балет Аніко Рехвіашвілі, створений знаною хореографкою ще у 2001 році. Навіть через 23 роки вистава залишається однією з найулюбленіших серед глядачів. У головних ролях цього разу виступлять: Олександра Панченко (Аннель), Катерина Курченко (Карла), Олександр Скулкін (Франс), Ілля Морозов (Кайзерлінг) та інші. Диригент – Герман Макаренко.
6 вересня (п’ятниця) о 17:00 – опера «Ріголетто» Джузеппе Верді за драмою Віктора Гюго «Король бавиться» (лібрето Франческо П’яве). Соціальна ідея, що привабила композитора у п’єсі Гюго – протиставлення простої, по-своєму нещасної людини, придворного блазня Трібуле розбещеному королю Франциску І.
У титульній партії – Петро Приймак. Також у головних ролях: Дмитро Іванченко (Герцог), Ольга Фомічова (Джильда), Анжеліна Швачка (Маддалена), Сергій Магера (Спарафучиле) та інші.
7 вересня (субота) о 15:00 – комічний балет «Весілля Фігаро» на музику Вольфганга Амадея Моцарта у постановці Віктора Яременка. Вистава упродовж багатьох років є беззаперечною фавориткою у київських глядачів.
Виконавці головних ролей: Даниїл Пащук (Фігаро), Катерина Миклуха (Сюзанна), Олександр Габелко (Граф), Катерина Козаченко (Графиня), Євген Логвиненко (Марцеліна), Олексій Швидкий (Керубіно) та інші.
8 вересня (неділя) о 15:00 – опера «Турандот», яка стала лебединою піснею великого італійського композитора Джакомо Пуччині. Це – один із невмирущих шедеврів музичного мистецтва, який протягом багатьох десятиліть залишається найулюбленішим твором як виконавців, так і слухачів.
У головних партіях заявлені: Оксана Крамарева (Принцеса Турандот), Лілія Гревцова (Лю, юна рабиня), Олег Злакоман (Калаф), Сергій Ковнір (Тимур) та інші.
12 вересня (четвер) о 17:00 – вечір одноактних балетів:
– «5 танго» на музику Астора П’яццолли у постановці одного з найвидатніших хореографів сучасності Ханса ван Манена. Одноактний балет для семи пар, створений 1977 року, входить до репертуару багатьох балетних труп і є надзвичайно популярним у світі. Тут хореограф дозволив собі відмовитися від високих підборів, які зазвичай використовують танцівниці танго, а замість них застосувати пуанти. Він поєднав іспанські елементи, притаманні музиці Астора П’яццолли, з класичним танцем, сплітаючи дивовижні ритми й почуття, що ллються разом зі звуками музики.
– «Елегія воєнного часу» на музику Валентина Сильвестрова у постановці всесвітньо відомого танцівника і балетмейстера Олексія Ратманського. Це буде вже 5-й показ української прем’єри цього балету в Національній опері України. Наступні – 6-й і 7-й відбудуться у США під час 21-го фестивалю «Fall for Dance Festival».
Вісім провідних солістів балетної трупи театру: Микита Сухоруков, Анастасія Шевченко, Сергій Кривоконь, Наталія Мацак, Ярослав Ткачук, Тетяна Льозова, Ольга Голиця, Володимир Кутузов відкриватимуть цей престижний фестиваль балетом «Елегія воєнного часу» на сцені New York City Center. А наступного місяця (у жовтні 2024 року) балетну трупу Національної опери України запрошено на великий гастрольний тур з концертною програмою по знаковим містам США.
3 вересня (п’ятниця) о 17:00 – опера «Макбет» Джузеппе Верді. Композитор, який захоплювався творчістю Вільяма Шекспіра, став першим, хто втілив драму «Макбет» на оперній сцені майже без змін. У цій роботі поєдналися кращі музичні знахідки трьох попередніх опер: «Двоє Фоскарі», «Жанна д’Арк» і «Аттіла». Прем’єра пройшла у Флоренції 14 березня 1847 року та мала великий успіх.
У київському театрі цю виставу вперше показали 28 червня 2007-го. Постановочний склад: режисер-постановник – Італо Нунціата, диригент-постановник – Володимир Кожухарь, хормейстер-постановник – Лев Венедиктов, художник-постановник – Марія Левитська. У титульній партії цього разу заявлений Геннадій Ващенко. Також у головних ролях: Вікторія Ченська (Леді Макбет), Сергій Магера (Банко), Наталія Николаїшин (Дама леді Макбет), Сергій Пащук (Малкольм), Дмитро Кузьмін (Макдуф) та інші. Диригентка – Алла Кульбаба.
Також у вересневій афіші заявлені:
14 вересня (субота) о 15:00 – два одноактних балети з іспанським флером: «Трикутний Капелюх» Мануеля де Фальї з Христиною Шишпор і Володимиром Кутузовим у головних ролях і «Болеро» Моріса Равеля у виконанні Євгена Логвиненка, Наталії Міщенко та Владислави Аксютіної. Диригент – Микола Дядюра.
15 вересня (неділя) о 15:00 – перлина українського оперного мистецтва «Наталка Полтавка» Миколи Лисенка. Музична редакція Мирослава Скорика. Сценічна редакція Анатолія Солов’яненка. Історія кохання, сповнена гумору й танців. Та навіть у класику час вносить корегування, – так у виставу зайшов відомий мем про паляницю…
19 вересня (четвер) о 17:00 – балет Адольфа Адана «Жизель» (четвертий прем’єрний показ). Балетмейстер-постановник нової редакції – Віктор Яременко, диригент-постановник нової редакції – Олексій Баклан, художниця-постановниця нової редакції і художниця костюмів – Марія Левитська. Прем’єра з величезним успіхом іще взимку пройшла в Японії, а тепер ця вистава збирає аншлаги в Києві.
20 вересня (п’ятниця) о 17:00 – лірична філософська опера «Фауст» видатного французького композитора Шарля Гуно в оригінальній постановці італійського режисера Маріо Корраді.
21 вересня (субота) о 15:00 – балет Євгена Станковича «Вечори на хуторі біля Диканьки» у постановці Віктора Литвинова. Захоплива фантасмагорія з яскравими характерами, наповнена фольклорним колоритом, щедрівками й колядками.
22 вересня (неділя) о 15:00 – опера «Травіата» Джузеппе Верді в осучасненій версії Анатолія Солов’яненка.
26 вересня (четвер) о 17:00 – романтичний балет Адольфа Адана «Корсар» у сценічній редакції Віктора Яременка, котрий давно став прикрасою репертуару Національної опери України.
27 вересня (п’ятниця) о 17:00 – одна з найпопулярніших опер у світі «Богема» Джакомо Пуччині в постановці італійського режисера Італо Нунціати. Романтично-трагічна історія паризької богеми.
28 вересня (субота) о 15:00 – балет Людвіга Мінкуса «Баядерка». Вистава займає особливе місце в історії українського хореографічного мистецтва, бо саме нею 2 жовтня 1926 року започатковано історію київського балету.
29 вересня (неділя) о 15:00 – наймасштабніша постановка часів незалежної України – опера Джузеппе Верді «Дон Карлос».
Важливо!
У випадку повітряної тривоги глядачів буде запрошено до тимчасового укриття у приміщенні гардероба, розташованого поверхом нижче під фоє партеру.
Детальну інформацію щодо складу виконавців (можливі зміни) та продажу квитків можна дізнатися на офіційному сайті театру.
Квитки на вистави (459 місць) надходять у продаж поступово (зазвичай за 2 тижні до вистави) і придбати їх можна виключно онлайн.
Національна опера України гарантує піднесений настрій за будь-яких обставин!
За матеріалами пресрелізу
Фото надані театром