Карл Шульце: «Підтримка молодих піаністів є ключовим елементом нашої філософії»

1
Share Button

На початку року в Києві проходив Четвертий всеукраїнський конкурс піаністів на приз фірми «C. Bechstein». Після змагання ми зустрілися з Карлом Шульце, генеральним директором фортепіанної фабрики «C. Bechstein», заснованої ще в 1853 році

– Пане Шульце, які риси відрізняють інструменти марки «C. Bechstein»? У чому секрет такого сталого успіху?

– У порівнянні з іншими фірмами, які виготовляють роялі у Німеччині та Європі, фірма «C. Bechstein» є чи не найяскравішим прикладом динамічного зростання і невпинного розвитку. Це стосується не лише виробництва, а й усієї музично-просвітницької і заохочувальної діяльності фірми. Як відомо, рояль – король інструментів. І на сьогоднішній день ми побудували партнерські стосунки з мало не з усіма найголовнішими концертними залами світу. Наші інструменти дуже високо цінуються з огляду на особливу співучість їхнього тону. Особливий тембр до того ж сполучається зі здатністю кожної ноти звучати довго, себто звук не «помирає» одразу, а триває, немов людський голос. Окрім того, на наших інструментах можна виконати твір будь-якого стилю й надати йому максимально індивідуальних рис. Ми лише створюємо музичний інструмент, але ніколи не забуваємо про те, що він має бути максимально зручним для пальців і комфортним для піаністів.

Володимир Рожок і Олександр Москалець у радіостудії

– Ви подорожуєте по всьому світу й організовуєте багато конкурсів, фестивалів, концертів. Це давня традиція «C. Bechstein» чи ідея останніх років?

– Для нас це було і є невідʼємною частиною діяльності, способом існування. Ми давно організовуємо конкурси, музичні фестивалі й інші проекти на багатьох континентах. Окрім виробництва інструментів, ми завжди прагнули якнайширше сприяти розвиткові музичного мистецтва, підтримувати обдаровану молодь і йти назустріч усім, хто щиро закоханий у Її Величність Музику.

– Чим відрізняються вимоги до сучасних інструментів у різних країнах світу, музикантів?

– У нас віддавна склалися стосунки з багатьма європейськими державами і, зокрема, Україною. Цього не можна сказати про країни Азії. Ми помітили, що під час спілкування із музикантами зі Східної Європи завжди висуваються суто творчі, «музикантські» судження. На протилежність до Китаю, Кореї чи Японії. Там розмови набувають більш прагматичного сенсу, стають сухими, тверезими, а звук розцінюється винятково з технічної точки зору. А це означає, що палітра музичних барв біднішає. Наша фірма пропонує кілька продуктів і брендів. Ми прагнемо йти назустріч кожному любителю музики. Насамперед слід сказати про наш великий концертний рояль. Завдяки параметрам, резонансній деці, він дозволяє видобувати будь-який тон. І ми дуже задоволені тим, що він якнайкраще пасує для сольних концертів піаністів найвищого рівня майстерності, виконання камерної музики й акомпанементу вокалістам, ба навіть джазу чио рег-тайму. Себто у музиці звук цього рояля здатний відповідати вимогам як виконавців, так і слухачів. Святослав Ріхтер колись сказав мені: «Я можу заграти на Bechstein будь-що аж до дитячої пісеньки. Навіть якщо я вип’ю багато червоного вина, все одно зможу добре заграти на вашому інструменті якийсь нескладний твір». Цим я хочу підкреслити, що ми прагнемо, аби наші інструменти приносили насолоду всім, хто б на них не грав і хто б їх не слухав. Як ви знаєте, марка «C. Bechstein» відома інструментами різних розмірів. Існує, зокрема, лінійка інструментів «W. Hoffmann», яку ми називаємо професійною. Пояснити таке розмаїття дуже просто: не кожен зможе собі дозволити придбати рояль найвищої якості. Але, якщо ви завітаєте до нашого київського салону і ознайомитеся з цим інструментом, то неодмінно відчуєте, що в ньому закладено багато традицій, притаманних марці «C. Bechstein». Навіть у марці «Zimmermann» – найдешевшому продукті, який ми представляємо на ринку, закладено конструкцію від «C. Bechstein». Для цієї марки використовуються ті самі правила і матеріали, які традиційно застосовуються для найкращих інструментів «C. Bechstein». Отже, філософію, яку сповідує наше підприємство, можна описати наступним чином. Не є важливим, чи маємо ми клієнтів або конкурентів, які здатні придбати інструмент «C. Bechstein». Для нас є вагомою кожна людина. І ми говоримо: “Ласкаво просимо до світу «C. Bechstein»”! Це стосується не лише тих, хто торкнеться пальцями нашого інструмента, а й усіх людей, які ставляться до музики з відкритим серцем.

Олександр МОСКАЛЕЦЬ

Share Button