monteverdi-vechirnya

10 вересня Liatoshinskyi Capella (Україна) спільно з Cremona Antiqua (Італія) відкривають 42-й сезон Національного будинку музики «Вечірнею» (Vespro della Beata Vergine) Клаудіо Монтеверді. Концерт відбудеться у Національній філармонії України о 18:00

Антоніо Греко

Чим цікавий цей твір?

Пристрасний музикант, безкомпромісний новатор і запеклий ворог усього застарілого у творчості – таким бачили Монтеверді сучасники. Il divino Claudio, «божественний Клаудіо», і «батько опери» – так його називають нині та шанують за новий подих у музиці XVII століття.

Але найбільша феноменальність видатного італійця в тому, що навіть через 400 років його твори складно назвати «старовинними», настільки вони сучасні, глибокі та досі здатні діставати із закапелків людської душі найпотаємніші почуття – від трагічних до найсвітліших. Ми можемо це відчути, прослухавши його мадригали, опери, а також «Вечірню», – одну з найбільших творчих перемог Монтеверді, у якій зосереджені головні риси творчого стилю композитора.

Наталія Хмілевська

Сміливість ідеї та масштаб задуму, закладені Монтеверді у «Вечірню», ставлять перед виконавцями непросте завдання, розв’язання якого потребує від хору, оркестру та солістів високої технічної і художньої досконалості.

Хор у «Вечірні» ділиться на 6-10 окремих партій, а іноді й на окремі хори. Оркестр тим часом повинен демонструвати різноманіття інструментальних барв, включно з віртуозними сольними партіями скрипок і корнетів. Цікавим є те, що для більшої частини твору саме диригент повинен визначити оркестрування – які інструменти й скільки потрібно залучити. Таким чином, виконання «Вечірні» можуть відрізнятися, і кожне з них – унікальне.

Виконавці

Наталія Фоменко

Поставивши за мету представити «Вечірню» згідно з правилами історично поінформованого виконавства, тобто максимально наблизитися до задуму композитора, а також стилю музики XVII століття, команда Національного будинку музики об’єднала потужних митців. Це Антоніо Греко (Antonio Greco) – всесвітньо визнаний фахівець у сфері барокової музики, Наталія Хмілевська – хормейстерка перших в Україні антрепризних постановок барокових опер «Дідона та Еней» Генрі Перселла, «Ацис та Галатея» Георга Фрідріха Генделя. За партію органа-позитива та клавесина відповідає відома музикантка й дослідниця старовинної музики Наталія Фоменко.

Для автентичності звучання до складу оркестру залучені й виконавці на духових історичних інструментах: корнетах – італійці Етьєн Асселін (Étienne Asselin) і Філіппо Каландрі (Filippo Calandri), а також хроматичних поздовжних флейтах – Олег Довгаль та Ірина Гільязова.

За інформацією пресрелізу