Прем’єра балету «Вій» у постановці Раду Поклітару

144
Share Button

6 червня о 12.30 у прес-центрі інформаційного агентства «УНІАН» відбудеться прес-конференція з нагоди прем’єри балету Олександра Родіна «Вій» у постановці Раду Поклітару, головного балетмейстера Академічного театру «Київ Модерн-балет»

Прем’єра вистави відбудеться 20 червня о 19.00 у МЦКМ «Жовтневий палац».

Олександр Родін

У прес-конференції візьмуть участь: Раду Поклітару, головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет», заслужений діяч мистецтв України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка; Олександр Родін, композитор; Ольга Нікітіна, автор відеоконтенту; Дмитро Курята, художник костюмів.

Балет «Вій» у постановці Раду Поклітару – містична історія за мотивами повісті Миколи Гоголя притча про віру і зневір’я, про випробовування людської душі і сили духу. Божевільна історія, яка трапилася зі звичайним студентом Хомою Брутом, розповідь про те, що буває, коли віра у власні можливості недостатньо міцна, а сон все важче відрізнити від реальності. Емоції, пристрасті, відчай, боротьба з власними демонами. Як розпізнати зло, яке іноді набуває лику безневинного і прекрасного створіння? Як протистояти самому Вію? Хто ж він – Вій? Сон, нечиста сила чи явні реалії сьогодення…

Під час прес-конференції йтиметься про те, що нового у балеті «Вій». Адже це – перший балет на українську тематику у репертуарі театру. Відбувається формування абсолютно нового жанрового напряму, де відсутні правила, умовності, стереотипи й кордони. Раду Поклітару розкаже про сюжетні особливості нової історії гоголівського твору на балетній сцені.

Ще одна важлива тема прес-конференції – значення музики у сучасному балетному театрі. Яка вона, музика до балету «Вій»? Композитор Олександр Родін розповість про створення партитури та запис музики.

Ольга Нікітіна поділиться думками щодо використання 3D відеомаппінгу в театрі сучасної хореографії, а Дмитро Курята зупиниться на нових тенденціях у розробці балетних костюмів.

«Сучасна сюжетна балетна вистава дуже вимогливо ставиться до вибору літературної першооснови. Їй потрібно багато складових – яскрава образність, емоційність і можливість для вільного, авторського прочитання. Безсмертна повість Миколи Гоголя, написана у далекому 1833 році, на мій погляд, ідеально відповідає всім цим критеріям. Яскравість характерів, приголомшливе антагоністичне злиття реального та фантасмагоричного світів, відсутність шлейфу трактувань у балетній історії – ось чому “Вій” захопив мене як хореографа і режисера!

Раду Поклітару

Я ніколи не брався за такий містичний сюжет, що, з одного боку – виклик, а, з іншого – можливість знайти в собі як у художникові нові пластичні слова, речення, абзаци.
Іще одним важливим приводом для звернення до творчості Миколи Гоголя став подарунок долі у вигляді музичної сюїти композитора Олександра Родіна, з якою автор познайомив мене ще у вересні 2018 року. Мені одразу стало зрозуміло, що я не маю права упустити “право першої ночі”, якщо мова йде про музику настільки нищівно театральну і, по-доброму, балетну. Так як для повноцінної вистави хронометражу сюїти не вистачало, Родін погодився дописати відсутні номери. Я, немов дитина, що чекає різдвяних подарунків, чекав появи нових фрагментів музичної партитури!» – говорить про постановку Раду Поклітару.

Головні партії на прем’єрі виконають: Владислав Детюченко (Хома Брут), Олена Салтикова (Панночка) та Артем Шошин (Сотник).

За матеріалами прес-релізу

Share Button