Програму з такою назвою представили у Борисоглібському соборі Чернігова артисти Капели бандуристів імені Остапа Вересая
Назва програми не випадкова. Дійсно, бандура чомусь вважається суто народним інструментом. Насправді це і класичний інструмент з родини арф, справді дуже популярний в народі; її «близький родич» – лютня. Як струнно-щипковий музичний інструмент бандура формувалася майже в один час з «благородним братом» клавесином, струни якого на початках защипувалися саме пальцями, а не плектром, поєднаним з клавішами. Відтак академічна музика у виконанні бандури за самою своєю природою звучить органічно. Це і підкреслив виступ під склепіннями древнього чернігівського собору Капели бандуристів імені Остапа Вересая обласного філармонійного центру (художній керівник та головний диригент — заслужена артистка України Раїса Борщ, головний хормейстер – заслужений працівник культури України Микола Борщ). «В цьому історичному храмі, намоленому поколіннями українців, починаючи з ХІІ століття, звучить музика, зрозуміла кожній людині, викристалізувана думкою композиторів різних епох і народів, – каже пані Раїса. – І ми пропонуємо глядачам разом з нами доторкнутися серцем до вічного мистецтва».
У програмі були представлені справжні шедеври європейської та української музики, зокрема, твори Людвіга ван Бетговена («Місячна соната», соліст – Сергій Сидоренко), Миколи Лисенка (елегія «Пливе човен»), Йоганна Себастьяна Баха і Шарля Гуно («Ave Maria»), Вольфганга Амадея Моцарта («Ave verum corpus»), Гната Хоткевича (солоспів «Садок вишневий коло хати»), Франца Шуберта («До музики»), Кирила Стеценка (солоспів «Стояла я і слухала весну», солістка – Лілія Козлова), Томазо Альбіноні («Adagio», солісти – Лілія Козлова і Сергій Сидоренко), Георгія Майбороди («Гаї шумлять»), Ігоря Гайденка («Ангели, знижайтеся» і «Ой ти, пташко жовтобоко»), Семена Гулака-Артемовського (Арія Андрія з хором з опери «Запорожець за Дунаєм», соліст – Андрій Рекун). Прозвучали твори і наших сучасників. Так, автор пісні «Місяцю князю» Андрій Зименко був серед глядачів, які прийшли на концерт, а авторка блискучої «Еспаньйоли» – солістка капели Алла Калашник.
Своєрідним підтвердженням тези «бандура – сестра арфи і клавесина» стала «Бахіана» – інтерпретація Раїси Борщ теми бахівської фуги, яка гармонійно поєдналася з українською народною піснею «Ти ж мене підманула».
За інформацією прес-центру Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм