«Київська камерата» представила унікальні записи: антологія української музики у вільному доступі

Цієї осені проєкт «Антологія сучасної української музики» стане доступним на популярних стрімінгових платформах

Від часу заснування «Київська камерата» під керівництвом Валерія Матюхіна регулярно представляла твори українських композиторів, а також створювала записи, що увійшли до серії дисків «Антологія сучасної української музики». Ідея записів і видання сучасної української музики належить Валерію Матюхіну.

Сьогодні його справу продовжує Богдана Півненко. За її ініціативою створено записи музики українських композиторів і навіть написано окремі твори. Над записами працювали звукорежисери Андрій Мокрицький та Ігор Дідковський. На цифрових обкладинках, як і фізичних носіях, випущених понад десять років тому, зображено роботи художника Івана Марчука.

У рамках релізу планується представити камерні твори, музику для ансамблів і голосу у виконанні «Київської камерати», її солістів, а також дуети для скрипки й фортепіано у виконанні Богдани Півненко та Валерія Матюхіна. Серед композиторів – Євген Станкович, Мирослав Скорик, Ігор Щербаков, Валентин Сильвестров, Олег Ківа, Олександр Левкович, Володимир Зубицький і Золтан Алмаші.

Релізи на стрімінгові платформи здійснено у партнерстві з Ukrainian Classical Music Foundation (кураторка – культурна менеджерка Ольга Лозинська).

Валентин Сильвестров, Валерій Матюхін, Богдана Півненко і Євген Марчук

«У нас дуже різна музика, і кожен у ній може знайти щось своє. Це свідчить про наше багатство. Кожне покоління має цікавих композиторів, що дає змогу слухачеві обирати й знаходити близьке йому. Навіть автори, між творами яких не минуло й століття, пишуть кардинально різні композиції. Опуси Луньова та Алмаші дуже відмінні від творінь Сильвестрова, Станковича й Скорика», – розповідає Богдана Півненко.

Серед перших доступних релізів – музика Володимира Зубицького: його Третя симфонія та віртуозний Скрипковий концерт. Обидва твори були написані під час київського періоду життя Зубицького, задовго до того, як він почав характеризувати свою музику як таку, «що додає оптимізму», або «музикотерапію».

Симфонія № 3 і Концерт для скрипки з оркестром – це глибоко психологічні твори, що апелюють до почуттів, пов’язаних із напругою, страхом і спротивом. Ця музика повністю захоплює слухача, проводячи його через усі емоційні стани, передані композитором. Модерність і дисонансність творів надають їм певної цілющої сили.

Марія ЛЕВКОВИЧ

Посилання на запис: http://surl.li/rjrue