
Українська музика – це класно! Благодійний фонд «Толока» оголосив про старт проєкту «Гід по класичній музиці. Сезон 2. Українська культурна спадщина»
Перший сезон відбувся ще 2021 року й мав широку палітру цікавинок: від творів Бетховена до етикету відвідування музичних концертів. Нині, за словами організаторів, у сучасному контексті російської агресії проти України та української ідентичності як такої, проєкт набуває особливої актуальності.
Українська класична і традиційна музика становлять багатий та унікальний культурний доробок, котрий зараз, як ніколи, потребує популяризації, визнання. І сьогодні українці, зокрема, молода генерація, на яку проєкт націлено, заново відкривають їх для себе, – вони звучать у нових форматах, на театральній сцені, у TikTok чи на стадіоні тощо.
Проєкт демонструє унікальне різноманіття й глибину української музики: від величних симфоній до ніжних народних пісень. Оскільки його аудиторія здебільшого підліткова, він звертається до інноваційних підходів і сучасних засобів комунікації, щоб врахувати інтереси нового покоління. Формат анімованих відеокліпів має візуальну привабливість, емоційність, стислість і динаміку, поєднує розвагу з навчанням (edutainment), що ідеально відповідає особливостям сприйняття й інтересам аудиторії.
У новому сезоні глядачі дізнаються більше про: українську барокову музику; легендарну оперну співачку Соломію Крушельницьку; козацькі пісні; творчий шлях композитора Бориса Лятошинського; українські народні інструменти; пісні Слобожанщини; титанічну постать Гната Хоткевича; «батька української музики» Миколу Лисенка.
«Те, що раніше могло видаватися анахронізмом, сьогодні перетворюється на джерело натхнення для молодих людей. Анімовані відеоролики, у яких поєднуються авторський малюнок, живий спів, архівні записи видатних артистів, допомагають зробити українську музичну класику цікавою, актуальною, – такою, що резонує з сучасними трендами і спонукає нас усіх відчувати власну силу та гідність. Головне послання нашого проєкту звучить просто: “Українська музика – це класно!”» – наголошує Марія Горбонос, виконавча директорка фонду «Толока».
Медіапартнером проєкту «Гід по класичній музиці KharkivMusicFest. Сезон 2. Українська культурна спадщина», вже вкотре виступило Українське радіо. Команда радійників посприяла забезпеченню музичного супроводу проєкту.
«Із командою міжнародного фестивалю класичної музики KharkivMusicFest нас обʼєднує багаторічна співпраця, яку ми дуже цінуємо. Українське радіо традиційно долучається і підтримує проєкти та ініціативи партнерів. Радіємо, що й цього разу маємо можливість доєднатися до цікавого освітньо-пізнавального і такого потрібного проєкту, який робить класичну музику зрозумілою, доступною та допомагає відчути її глибину і різноманітність. Тут ми синергічні, оскільки команда Українського радіо активно працює, зокрема, також у царині культурної дипломатії та прагне аби про доробок визначних діячів українського музичного мистецтва дізнавалось якомога ширше коло людей, особливо, підростаюче покоління», – зазначив головний продюсер Українського радіо Євгеній Чиж.
На думку представників фонду «Толока», «Гід по класичній музиці» – це не просто освітній продукт, а своєрідний спосіб захисту спадщини, яка щодня перебуває під загрозою знищення. То є можливість зберегти й водночас переосмислити надбання українських композиторів, створюючи новий культурний канон для майбутніх поколінь.
Подивитись відео можна на Facebook-сторінці фонду «Толока» та на Youtube-каналі фестивалю KharkivMusicFest.
«Гід по класичній музиці KharkivMusicFest» реалізується Фондом громади Харкова «Толока», який є організатором Міжнародного музичного фестивалю KharkivMusicFest, за підтримки Українського культурного фонду та партнерства Українського радіо.
За матеріалами пресрелізу







