31 липня у Київському академічному театрі на Печерську відбудеться чергова зустріч у рамках «Майстерні етнічного звуку»
Цього разу тема присвячена метроритму, темпу і, відповідно, традиційним ударним інструментам – барабану та бубну.
«Основою музики є ритм. Основою всіх мистецтв є ритм. Це те, що керує нашим життям, – говорить директор-художній керівник театру Олександр Крижанівський. – Одна з форм медитації пов’язана з диханням, а дихання пов’язане перш за все з ритмом. Це ритм нашого діалогу з Всесвітом, із Богом. Тому важливіше, ніж ритм, у світі нічого немає. Матерія – ілюзія. Ритм – це основа».
Бубон і барабан: у чому різниця? Ким та з яких матеріалів виготовлялися? Які виконавські техніки існують? Із ким бубністи зазвичай грають та яка ієрархія в музичному гурті? Про інструмент, історичні контексти й сучасні історії його побутування розповість Андрій Левченко – музикант, історик, дослідник традиційної музики й виконавства.
Андрій є співзасновником освітньої медіаплатформи «Рись» і «Школи традиційної музики», розробником авторського курсу з гри на бубні, автором єдиного в Україні мультимедійного проєкту про українські бубни. Як виконавець традиційної музики разом із гуртом «US Orchestra» побував на міжнародних фестивалях Німеччини, Литви, Словаччини, Греції, Польщі. Має найбільшу в Україні колекцію старовинних бубнів ручної роботи та одним із перших зробив реконструкцію цього інструмента.
«Майстерня етнічного звуку» – цикл творчо-просвітницьких зустрічей із музикантами й дослідниками традиційної музичної культури України. Першу було присвячено колісній лірі та старосвітській бандурі, проводив її Олександр Гончаренко – етнограф, лірник, кобзар, науковий співробітник Національного музею архітектури та побуту України. На другій зустрічі разом із Максимом Бережнюком – музикантом, співзасновником гуртів «The Doox», «Kyiv Ethno trio», учасником Київського академічного ансамблю української музики «ДНІПРО» – говорили про традиційні духові інструменти.
За інформацією пресрелізу
Фото з архіву Андрія ЛЕВЧЕНКА