Відома французька співачка презентує нову програму «Прекрасна ніч» разом із солістками філармонії: мецо-сопрано Лілією Нікітчук і піаністкою Оленою Маркевич
17 жовтня о 19:00 на відвідувачів філармонії чекатиме вишуканий калейдоскоп кращих оперних арій французьких, італійських та американських композиторів. За словами солісток, до «Прекрасної ночі» увійшли оперні дуети, що якнайкраще підкреслюють барви тембрів сопрано та мецо-сопрано, а також передбачають високу акторську майстерність, адже впродовж однієї години солісткам доведеться не раз перевтілюватись в образи кардинально різних героїнь.
Емоційно програма проведе від витонченої привабливості знаного дуету Лакме і Маліки «Viens, Malika… Dome épais» з опери «Лакме» Лео Деліба до харизматичних і контрастних арій та дуетів з оперети «Кандід» Леонарда Бернстайна.
Про майбутній концерт і співпрацю з Лілією Нікітчук Серін де Лабом розповіла наступне:
«Уперше я зустріла Лілію у листопаді 2022 року під час свого третього візиту до Львова. Я була миттєво зачарована теплотою та насиченістю її оксамитового голосу й відтоді нетерпляче шукала можливість заспівати з нею дуетом. Тож можете уявити, як я рада повернутися до Львова з цією новою програмою.
Її основою стануть оперні дуети, як із відомих, так і мало знаних опер. До прикладу, прозвучить Дует Ромео і Джульєтти “Sì, fuggire: a noi non resta” з опери “Капулетті та Монтеккі” Вінченцо Белліні, який не так часто виконують у концертах. У цій досконалій перлині бельканто молодий, захоплений пристрасними любовними пригодами Белліні ретельно передав контрастну крихкість і запал кохання. Зважаючи на його коротке життя й відносно невелику кількість завершених творів, цей дует став однією з видатних сторінок в історії опери.
Ще один мій фаворит у програмі – піднесений “Tutti i fior” із “Мадам Баттерфлaй” Джакомо Пуччині. Діалог між Чіо-Чіо-сан і Сузукі в саду досягає кульмінації, створюючи образ вишуканого японського саду в повному весняному цвітінні. Всього за п’ять хвилин музики Пуччині майстерно зображує наївну, сліпу любов Баттерфляй і щиру турботу й відданість Сузукі.
Різким контрастом до цих ліричних шедеврів виглядатиме арія-танго Старої леді “I am easily assimilated” з оперети “Кандід” Леонарда Бернстайна у виконанні Лілії Нікітчук. Я закохана у цю сатиричну комедію та геніальну музику Бернстайна, а особливо в цю арію. У ній відомий американський диригент і композитор вустами героїні пригадує своє українське коріння, а саме місто Рівне. Аби продовжити жартівливий настрій концерту, я обрала (майже) таку ж комічну “Glitter and Be Gay” з тієї ж оперети. Плач Кунегунди, що переростає в істеричний сміх, на мою думку, є одним із найкращих прикладів “біполярної” музичної феєрії. Виконувати це на сцені завжди дуже весело!
Ми завершимо вечір блискучим дуетом, для якого Бернстайн написав і слова, і музику – уетом Кунегунди та Старої леді “We are Women” з оперети “Кандід”. Ця трихвилинна полька по вінця наповнена химерним шармом, непристойним комізмом і бурливим духом Бродвею. Зрештою, кому не захотілося б трохи втішитися, особливо в такі часи?»
Саме емоційна складова є найважливішою для Серін де Лабом, адже метою її візитів залишається моральна підтримка українців. Упродовж останніх трьох років солістка дала понад десять концертів у місті. А також активно виступала на підтримку України в країнах Європи.
«Тяжко переоцінити біль, гнів і смуток, які протягом останніх років переживають українці. Однак я продовжую вірити, що дорогоцінні моменти, якими ми ділимося через музику, можуть допомогти, стати короткочасним відпочинком, фактором зцілення. Якщо завдяки музиці ви відчуєте бодай невеличке полегшення, – це буде моєю щедрою винагородою за всі зусилля, яких я доклала в останні десятиліття, щоб стати співачкою і залишатися нею, попри труднощі.
Я завжди вдячна гостинній львівській публіці. Кожного разу, коли прощаюся, я залишаю частинку свого серця. Завжди рада повертатися», – Серін де Лабом.
Розмовляла Марія ЛЕВКОВИЧ
Фото: Юрій Стефаняк, Іван Станіславський