Солдаут на музикотерапії із симфонічним оркестром: закриття сезону Львівської філармонії

13 липня Львівська національна філармонія імені Мирослава Скорика завершила 122-й концертний сезон особливою подією, яка об’єднала музику і турботу про постраждалих від російської агресії

Цього дня розпочався новий напрямок діяльності Академічного симфонічного оркестру – участь у проєктах на межі культури й терапії. Унікальний для України проєкт включає інструменти реабілітації травмованих військових, ветеранів і цивільних.

Особливим акцентом стала відкрита релаксаційна сесія «Renaissance» («Відродження»), що відбулася о 15:00 у філармонії. У ній поєдналися симфонічне звучання (камерний склад оркестру під батутою молодої диригентки Наталії Кіричук) та електронна ембієнт-музика, створена у співпраці з ветераном ЗСУ Олександром Іваньком.

Партитуру аранжував відомий британський композитор і музикотерапевт Найджел Осборн на основі матеріалу з реабілітаційного центру Unbroken, із яким автор працює вже не перший рік. Цей проєкт – один із перших в Україні прикладів роботи з музикою як терапією для ветеранів на рівні академічного мистецтва.

Вечірня, урочиста частина закриття сезону була присвячена музиці Моріса Равеля та Мирослава Скорика – патрона філармонії. У програмі прозвучала його чуттєва «Елегія» та легендарний «Карпатський концерт», а також живописні Симфонічні фрагменти з балету «Дафніс і Хлоя» Равеля.

Символічним завершенням сезону став Концерт для фортепіано з оркестром для лівої руки Моріса Равеля, написаний у відповідь на виклики післявоєнної епохи. Особливий твір, створений для піаніста, який втратив праву руку під час Першої світової війни, прозвучав у виконанні солістки Віоліни Петриченко та Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під орудою маестро Хобарта Ерла (США–Україна).

Солістка зазначила: «Мені випала честь виконати один із найсильніших творів, написаних у відповідь на жахи війни. Думаю про тих, хто вижив, вистояв, залишився з втратами, але жив і живе! Українські композитори теж писали такі твори. Концерт Борткевича для лівої руки – вже в моїх планах».

А у планах оркестру – продовження серії травмочутливого мистецтва у співпраці з ініціативами Victory Beats та Art Therapy Force ГО «Арт Дот». Уже з початку наступного концертного сезону щомісяця відбуватимуться події, де філармонія буде одним з осередків відновлення через музику.

Цей вечір став яскравим прикладом того, як філармонія розширює культурне поле, зберігаючи високий художній рівень і водночас відповідаючи на виклики сьогодення. Публіка зустріла обидві події з великою увагою та вдячністю, а музиканти вже готують нові ініціативи, в яких мистецтво залишається простором зцілення.

За інформацією пресрелізу

Фото Віталія ГРАБАРЯ