la-mer

18 жовтня з Національної філармонії можна буде потрапити на море

В основі красивого і чуттєвого концерту Симфонічного оркестру Національної філармонії під орудою маестро Наталії Стець 18 жовтня – водна стихія.

Цикл Клода Дебюссі Три симфонічних ескізи «Море» вважається одним із найвидатніших оркестрових творів ХХ століття. Вони натхнені картинами Джозефа Тернера та Кацусіки Хокусая й досі провокують слухача порівнювати звуки з кольорами і взагалі – шукати у творі візуальні «морські» відповідники самодостатнім музичним подіям. Це шедевр навіювання та витонченості у багатому зображенні океану, який поєднує незвичайне оркестрування зі сміливими імпресіоністичними гармоніями.

«Море» – яскраве модерністське полотно, що по-різному змальовує морські маси залежно від часу доби, вітряності й …настрою споглядальника. Французький композитор по-особливому любив водну стихію, хоча сам не вмів плавати. Своє зачарування він втілив у симфонічних ескізах, об’єднаних назвою «Море», що полонить різноманіттям настроїв та відчуттів. Так само, як море має велику кількість хвиль, у музиці Дебюссі – безліч коротких мелодій, що швидко змінюють одна одну, багато оркестрових барв і гармоній, за якими уявляєш вічний, безперервний потік та оновлення.

Фортепіанний концерт Моріса Равеля сам композитор із притаманною йому легкістю пропонує сприймати, як «не більше, ніж розвагу». Елементи джазу та баских народних пісень, яскраве оркестрове звучання та енергійні стрімкі пасажі… Усе ж не лише акустично привабливе звучання Концерту приносить задоволення від слухання, а й композиторська майстерність та глибина висловлювань.

Легкий тон Фортепіанного концерту соль мажор наслідує зразки Моцарта і Сен-Санса, поряд із використанням джазових тем. Критики Едвард Саквілл-Вест і Десмонд Шоу-Тейлор зазначають, що у повільному русі «однієї з найкрасивіших мелодій, коли-небудь винайдених Равелем», композитор «справді, можна сказати, об’єднався з Моцартом».

Солістом виступить піаніст Роман Лопатинський – відомий музикант як в Україні, так і за кордоном. Буквально щойно, у вересні соліст Національного будинку музики отримав Першу премію на George Enescu Festival і спеціальний приз. Завдяки нашому піаністу, прапор України вперше з’явився поряд із прізвищем володаря головної фортепіанної нагороди цього престижного конкурсу.

Геннадій Ляшенко – представник українського модернізму, який через радянську цензуру та пропаганду вповні зміг розкритися лише у 1970–1980-х роках. Його музика – це спроба вибудувати ідеалістичний, гармонійний світ серед зіткнень протилежностей і загострення протиріч. Його Симфонієта № 2 демонструє поєднання вікових традицій класичної музики, модерністських пошуків, української традиційної музики тощо. В інтерв’ю 2013 року він говорив: «Тільки інтонаційне середовище породжує в музиці інформативність. Музика, котра ґрунтується на інтонаційній драматургії, зрозуміла всім, хто насправді цінує цей вид мистецтва. Цікаво спостерігати за тим, як з інтонації виростає мелодія, потім оформлюється тема…»

Якщо хочете на море, – йдіть 18 жовтня у філармонію на концерт La Mer!

За інформацією пресрелізу

Фото Ельзи Логінової, надані Національною філармонією України