grygoriv-razumeyko

Саундтрек, як і всю музику до фільму, написали композитори Роман Григорів та Ілля Разумейко

Частину камерної музики було записано у Києві в студії Національної спілки композиторів України, а частину – у Відні в Інституті електроакустичної музики. «Відень обрали через пошук нетривіального звучання і хайтеку в музиці, а також заради найвищого пілотажу звукозапису електроакустичної музики», – розповідає Роман Григорів.

Режисер Заза Буадзе запросив композиторів до роботи над стрічкою після прем’єри опери «Аерофонія», що відбулася в Івано-Франківську у червні 2018 року. Там разом із вокалістами формації NOVA OPERA «співав» літак АН-2. Тому в увертюрі до фільму «Мати Апостолів» звучить голос Наталі Половинки в інфразвуковому супроводі літака.
Звуки літака й розмови пілотів і диспетчерів використано в сцені, коли Мати обходить розбитий літак і чує флешбек подій. Музика занурює в історію льотчиків і створює психоделічний ефект.

«Перше творче завдання, яке нам поставив режисер, це – глибоке, пронизливе звучання, що за естетикою мало б нагадувати мінімалістичний арт-хаус, де немає жодних натяків на типове голлівудськемистецтво. Музика у цій картині має проймати до глибини душі, адже фільм – присвята всім матерям, які втратили дітей. І заслуга Зази в тому, що він точно знав тональність фільму й серед багатьох варіантів музичних тем і звукових рішень обирав саме ті, що найточніше та найвиразніше передають атмосферу і стан головної героїні – Матері», – повідомив Роман Григорів.

У фільмі вчувається багато електроніки і ще більше – міксу електроніки та живих інструментів… «Для озвучення настрою Матері ми обрали віолончель (в унікальному виконанні Жанни Марчинської). А от у темі Орків задіяні абсолютно розладнані струнні інструменти: контрабас і віолончель», – розповідає Ілля Разумейко.

Фінальну сцену озвучено оркестровою сюїтою Messis (з лат. Жнива) з темою Софії, де використано фрагмент мелодії української народної пісні «Ой зелене жито, зелене» у поєднанні з текстом латинського духовного піснеспіву «Agnus Dei» (з лат. Агнець Божий).

«Тема звучить обрядово-трагічно, і ми її нібито “загорнули” у католицьку Месу, яку виконує дитячий хор (хор хлопчиків і юнаків КССМШ імені Миколи Лисенка, диригент Марія Коваль). Це – лейтмотив надії на очищення душі в усіх героїв фільму та мить для переосмислення подій глядачем», – пояснює Роман Григорів.

За словами композиторів, режисер Заза Буадзе дав їм творчу свободу, і що головне – дозволив побувати на знімальному майданчику, що допомогло відчути героїв і настрій фільму. «Усім композиторам варто надихатися кінопроцесом, побачити магію творення кіно. На нас ця робота так вплинула, що ми вирішили додати кінозйомку як прийом уже в наш інший проєкт – археологічну оперу “Чорнобильдорф (Chornobyldorf)”», – ділиться Роман Григорів.

До створення та запису музики фільму «Мати Апостолів» були залучені: звукорежисери Аркадій Віхорєв, Володимир Миндюк, Крісті Йорга; музиканти-солісти Жанна Марчинська (віолончель), Ігор Завгородній (скрипка, альт), Роман Григорів (гітара, контрабас, віолончель), Ілля Разумейко (препарований рояль, гітара), Христина Шушак (скрипка), Асмір Якупович (віолончель); Національний президентський оркестр (диригент – Євген Брага); хор хлопчиків і юнаків КССМШ імені Миколи Лисенка (диригент – Марія Коваль); соліст хору Микита Журавель, учасники хору Яромир Романенко, Йосиф Козловський, Іван Бойко, Арсеній Сарнацький, Антоній Безушка, Андрій Дорошенко, Тимофій Мельник; студія звукозапису Національної спілки композиторів України; студія звукозапису Віденського інституту електроакустичної музики ELAK; студія звукозапису Київського інституту музики імені Рейнгольда Глієра.
Військова драма Зази Буадзе «Мати Апостолів» – присвята матерям, діти яких загинули, захищаючи Україну.

Саундтрек – https://soundcloud.com/user-303723264/mesis-mother-of-apostles-remastered

За інформацією пресрелізу