maskarad

В Одеському національному академічному театрі опери та балету 26, 28 жовтня і 2 листопада 2018 року відбудеться прем’єра балету Арама Хачатуряна «Маскарад»

Цей балет має цікаву історію «життя» на сцені Одеської опери, яка розпочалася у 1980-ті. Тоді в театрі за короткий проміжок часу були здійснені гучні прем’єри кількох вистав: «Вірне кохання» Левка Колодуба, «Катерина» Миколи Аркаса, «Вій» Віталія Губаренка, «Маскарад» Арама Хачатуряна.

Одеський театр опери та балету початку XXI століття, вшановуючи пам’ять митців, які створювали його велику історію, працює над новим «прочитанням» творів, що свого часу стали значними віхами його творчого життя. Так, у 2014 році відбулася нова прем’єра опери-балету «Вій» Віталія Губаренка (через 30 років після світової), а у 2018-му настала черга балету Арама Хачатуряна «Маскарад» (з моменту світової прем’єри у 1982-му спливло 36 років).

Фото з фільму 1985 року

Цікаво, що у 1985 році одеську постановку було екранізовано кінорежисером Феліксом Слідовкером і режисерами-балетмейстерами Наталією Риженко і Віктором Смирновим-Головановим. У зйомках, які проходили в театрі та біля нього, брали участь провідні солісти балетної трупи театру – Наталія Баришева (баронеса Штраль), Олександр Кореньок (Адам Шпріх), кордебалет Одеського театру опери та балету. Кінострічка мала шалений успіх!

Повернення на сцену улюблених вистав публіки – це важливий стратегічний крок у вирішенні питань репертуарної політики театру.

Нова версія балету «Маскарад» містить зміни у художньому (сценографія, костюми) і хореографічному рішеннях, адже новий час потребує звернення до новітніх сучасних технологій, – а це, насамперед, використання фантастичних можливостей «magic mirror» (магічного дзеркала), нитяної завіси, яку театр придбав для цієї вистави з можливістю застосування в інших постановках.

Мінімалізм та умовність у сценографії «домальовуються» розкішшю костюмів і багатством освітлювального різнобарв’я. Ці художньо-театральні «інструменти» допомагають музиці (звучання якої, за винятком кількох купюр, повторів, збереглося) та новій хореографії (де використовуються як класична, так і сучасна хореографічна стилістика) в усій повноті розкрити світ, повний зради та пліток, у котрому живуть герої драми Михайла Лермонтова. Трагічний конфлікт між особистістю і суспільством у класичній літературі, виражений засобами балету і сучасними можливостями театру, – ось найскладніша задача, яку слід вирішувати митцям незалежно від часу.

Одеський національний академічний театр опери та балету знову звертається до безсмертного шедевра Михайла Лермонтова і представляє його в новому баченні постановників. На одному диханні постановочна група, весь колектив театру – артисти балету, оркестру, хору, солісти опери, художники-декоратори крок за кроком створюють нову «главу» в історії Одеського театру опери та балету.

Постановочна група:

Диригент-постановник – Віталій Ковальчук

Балетмейстер-постановник – заслужений артист України Гаррі Севоян

Художник-сценограф – Ігор Анісенко

Художник костюмів – Сергій Васильєв

Хормейстер-постановник – заслужений діяч мистецтв України Леонід Бутенко

Хормейстер – Іван Газінський

Художник зі світла – В’ячеслав Ушеренко

Диригент – Маргарита Гринивецька

За матеріалами прес-анонсу

Головне фото – Лев РАЙЗМАН