dyskriminatsiya

Академічний театр «Київ Модерн-балет» за фінансової підтримки Українського культурного фонду 21 жовтня презентує новий проєкт – балет на одну дію «ДискриміНАЦІЯ» на музику Георга Фрідріха Генделя та Валентина Сильвестрова. Вистава відбудеться на сцені МЦКМ Жовтневий палац

Постановний склад балету «ДискриміНАЦІЯ»: Раду Поклітару, головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет», заслужений діяч мистецтв України – лібрето, хореографія, постановка; Олександр Білозуб, народний артист України – сценограф; Дмитро Курята – художник костюмів.

Балет «ДискриміНАЦІЯ» – це хореографічна фантазія, що складатиметься із низки, на перший погляд, жодним чином не пов’язаних одна з одною новел-притч, які нелінійно й максимально узагальнено розповідатимуть про різні види дискримінації. Поєднані неперервними рухами хореографії й внутрішнього життя, емоціями та розбіжностями людського суспільства, в якому, як крапля води, схований увесь Всесвіт і все Людство.

Об’єднані між собою ідеями, що пропагуватимуть цінності демократичного цивілізованого світу. Зосереджуватимуть увагу навколо проблематики явищ дискримінації і толерантності, зневаги й взаєморозуміння, усвідомлення людиною своєї ідентичності, формування модерної спільноти людей, яку ми називаємо нацією.

Постановники про особливості проєкту «ДискриміНАЦІЯ»

«На перший погляд, дослідження такого комплексного поняття, як дискримінація, може здатися неочевидним вибором для головної теми великої танцювальної вистави. Проте в основі всіх проявів дискримінації лежить свідоме або несвідоме бажання зробити життя іншої людини нестерпним, це квінтесенція емоційного придушення, приниження людської особистості. Танець же, насамперед, – емоційний за природою. Тому все яскраво емоційне, нехай і з негативним забарвленням, у нашому житті є чудовим об’єктом для вивчення та роздумів шляхом створення хорео-режисерського тексту – тіла балетної вистави», – Раду Поклітару про ідеї нового балету.

«У проєкті “ДискриміНАЦІЯ” прослідковуватиметься звернення до тематики індустріалізації як нової знаково-семантичної системи й тематики новітніх форм міської комунікації. Апологетика урбанізму не лише диктує певне коло образів, тем чи сюжетів хореомалюнку, а й спонукає до інтенсивного пошуку нетрадиційних способів їхнього втілення, а відтак до кардинального оновлення всієї системи виразових засобів, що буде прослідковуватиметься не лише в сценографічному оформленні, а й естетиці костюмів», – розповідає про особливості сценічного оформлення Олександр Білозуб.

За задумом художника костюмів Дмитра Куряти, одяг відображатиме космополітизм та урбанізацію сучасного світу в колориті костюмів, подібному до кольорів калейдоскопу великого міста – колір асфальту, бетону і цегли.

«У формах і силуетах костюмів, які є алюзіями на архітектурні форми міст, відображатиметься так звана метафора зовнішньої оболонки, в яку ув’язнено живу душу. Структурність і геометрія міських будівель є основою ритмометричної побудови костюма», – зазначає Дмитро Курята.

За інформацією пресрелізу