«Політ янгола» під склепінням Органного залу

194

У католицькому костьолі Святого Миколая у Києві, який багато років слугує киянам концертним залом, відомим як Національний будинок органної та камерної музики України, 1 червня відбувся прекрасний концерт

Задіяні в ньому артисти присвятили виступ благородній справі – відзначенню Міжнародного дня захисту дітей. Символічно, що вечір отримав поетичну назву «Політ янгола», і велична, шляхетна культова споруда надала простір трьом володарям воістину янгольських голосів.

Однак, по порядку. Викладачка по класу вокалу КДМЛ імені Миколи Лисенка (Київського державного музичного ліцею, колишньої КССМШ), лауреатка багатьох міжнародних конкурсів, в минулому – солістка Національної опери України, сопрано Алла Родіна підготувала захоплюючу, різноманітну за жанрами та стилями, велику програму. Алла Валеріївна – володарка чарівного, багатого, рівного в усіх регістрах голосу. Вона виховує чималу плеяду юних вокалістів у стінах КДМЛ. Одним із кращих її учнів є наймолодший учасник концерту Олексій Єгоричев, щирий у почуттях і музичних уподобаннях юнак, який має високий, ніжний, прозорий, як струмок, дискант.

Усю концертну програму супроводжував широко відомий столичний Ансамбль класичної музики імені Бориса Лятошинського, за пультом якого в цей вечір стояв диригент Богдан Пліш. Гармонійні, свіжі, виразні аранжування творів, що прозвучали, здійснив композитор Олександр Родін.

Концерт почався невеликою оркестровою «прелюдією»: Першою частиною симфонії Антоніо Вівальді «Олімпіада».

Програму дуже вдало, охопивши всі епохи від середньовіччя, бароко, романтизму до сучасних мелодійних вокальних творів ХХ і ХХІ століть, склала Алла Родіна. Перші вісім номерів представили слухачам в основному ранньо- та пізньобарокову музику. А почалося вокальне дійство з Лауди ХІІІ століття у виконанні дуету Олексія Єгоричева та Алли Родіної «Ви любите Творця». Починав дискант, йому вторило сопрано. Два голоси зливалися в єдиний потік, немов два свіжих, чистих струмка.

Далі на сцену вийшов чудовий контратенор Роман Меліш, спів якого наближався до янгольського звучання. У чудовому ансамблі з дискантом було виконано дует «Хвалимо тебе» з кантати Антоніо Вівальді Gloria.

Небесне сопрано Алли Родіної натхненно й чисто озвучило фрагмент з опери Джованні Баттісти Бонончині «Грізельда». Сольний спів Олексія в наступному номері «Музика на повсякчас» Георга Фрідріха Генделя прозвучав вище за всякі похвали: голос підносився в багатих динамічних і тембральних переливах під купол храму. Мимоволі виникали асоціації з чистим, янгольським співом хлопчиків у католицьких церквах, і цьому сприяла вся атмосфера, інтер’єр величної споруди. Знаменитий дует Нерона і Поппеї з опери Клаудіо Монтеверді «Коронація Поппеї» виконали в благоговійному єдиному творчому пориві, злившися в ідеальний ансамбль двома неземними тембрами, Алла Родіна й Роман Меліш.

Завершилася барокова частина концерту органним хоралом Йоганна Себастьяна Баха «З глибини закликаю я» BWV 745 (солістка – Ірина Харечко). Її володіння технікою гри на органі, багатство регістрів, тембрів цього могутнього «духом і тілом» велетня, осмислення глибини бахівського стилю жіночим інтелектом і тендітними руками вкотре підкорили слухачів.

Далі почалася «романтична доба» концерту. Алла Родіна бездоганно, високо професійно, виразно та проникливо заспівала знамениту Каватину Норми з однойменної опери Вінченцо Белліні. До неї приєднався учень. Твір Енгельберта Гумпердінка «Вечірня молитва» став однією з кульмінацій імпрези. Саме в цей день музична спільнота України згадувала нашого уславленого композитора Мирослава Скорика, який помер рік тому й пам’яті якого присвятили цей номер солісти…

Наступну грайливу, рухливу популярну італійську пісню Луїджі Денца «Фунікулер» прекрасно, чисто, енергійно та весело заспівав дискант – юний герой концерту, вже цілком сформований артист Олексій Єгоричев. Публіка шаленіла від захвату.
«Просту пісню» Леонарда Бернстайна в супроводі незмінного оркестрового акомпанементу Ансамблю імені Бориса Лятошинського Алла Родіна донесла слухачам на хвилі тонкого відчуття стилістики американського майстра ХХ століття.
Співачку змінив Олексій Єгоричев. Юнак дуже просто й водночас експресивно виконав улюблену мільйонами мелодію Ніно Рота з кінофільму Франко Дзеффіреллі «Ромео і Джульєтта».

Солоспів Хосе Марії Кано «Син місяця» іспанською мовою виконала Алла Родіна. Пісню Луїзи Собрал, що у 2017 році підкорила з Києва з екранів Євробачення весь світ у виконанні її брата Салвадора, передостанньою заспівав Олексій. Неперевершене, зворушливе враження – краса голосу, глибоке проникнення у зміст тексту й музичні образи, прекрасний супровід оркестру – все надихало слухачів.

На закінчення дует Олексія Єгоричева та Алли Родіної ще вище піднесли настрій залу, прикрасивши склепіння костьолу високим вокальним мистецтвом, колоратурами. Прозвучав англійською твір Вангеліса (Евангеліса Папатанасіу) «Наче мрія».

У програмі лунали вокальні композиції італійською, англійською, іспанською, португальською. Соло в оркестрі прекрасно виконали артисти на фаготі, флейті, скрипці, віолончелі, роялі та клавесині. Велике задоволення, прекрасний музичний вечір.

«Незабутньо, щиро, світло, ніжно… дійсно янголи… щемливо і гармонійно». Так зворушливо прокоментувала враження від концерту одна зі слухачок. Щира подяка організаторам. Вітання та BRAVI!

Ольга КІЗЛОВА

Фото Сергія та Андрія МАРЧЕНКІВ