На камерній сцені Київської опери прозвучав твір Гаетано Доніцетті, названий за ім’ям головної героїні – Ріта
Цей травневий вечір зробила особливим для численних меломанів молода режисерка Лада Шиленко.
Легка комедія, написана італійським майстром майже 200 років тому, вже була знайома нашему глядачеві. Попри умовність простого сюжету, твір сприймається свіжо і невимушено завдяки чудовій музиці та майстерному виконанню.
Динаміка стосунків темпераментної особи з її двома чоловіками – нинішнім і колишнім – яскрава та непередбачувана. Образ Ріти – щирої, безпосередньої – відповідає стрімкій рухливості її музичної характеристики. Виконавиця цієї непростої у вокальному сенсі партії Рузанна Чабанова демонструє майстерне володіння голосом і натхненну сценічну гру. В ансамблі з нею подає розвиток ролі Беппо талановитий Микита Олійник. Його спів, міміка, малюнок ролі органічні й невимушені. Ідеальне потрапляння в образ демонструє Павло Денисенко – його пірат Гаспар сповнений мужньої сили і пристрасті.
Опера, побудована на ансамблях, потребує особливої майстерності, й тут усі троє артистів здобувають найвищий бал. Кожен із дуетів, а особливо фінальний терцет, вражають тонким відчуттям партнера. Фехтування шваброю і мітлою не заважає чоловікам потрапляти в кожен звук, незважаючи на швидкий темп.
Окремо слід відзначити витончений інструментальний ансамбль, що м’яко доповнював вокалістів. Квінтет дерев’яних духових разом із диригентом Ділявером Османом не тільки грав, а й, за задумом режисера, брав участь в акторських мізансценах під час невеликого застілля.
Порівнюючи виставу з іншими, наявними в інтернеті, можна сміливо констатувати самостійність режисерського вирішення, високий загальний рівень кожного учасника і їхню злагодженість у динамічній постановці.
Це засвідчила емоційна реакція глядачів і їхній піднесений настрій, що, впевнена, збережеться надовго.
Олена ГАЛУЗЕВСЬКА