«Stabat Mater». Версія Перголезі

468

2 червня у Музичному салоні Національної філармонії України прозвучить «Stabat Mater» для сопрано, альта, струнних і баса continuo Джованні Баттісти Перголезі

Давня католицька молитва «Stabat Mater» («Страдальна Мати») має безліч мистецьких версій різних форм і стилів. Перші авторські музичні перекладення гімну з’явилися в епоху Ренесансу. Найяскравіші музичні зразки цієї доби за багатоголосною фактурою, звивистими мелодіями й ускладненою ритмікою нагадують об’єкти готичної архітектури.

Бароко збагатило музичну традицію «Stabat Mater» композиціями кантатного типу. Натомість у ХVІІІ столітті вокальні форми молитви традиційно супроводжуються інструментальним супроводом із чергуванням віртуозних сольних і хорових номерів. Це період народження опери. Не випадково серед авторів «Stabat Mater» – імена композиторів, у чиєму доробку левову частку посідає, власне, опера.

Передусім оперним композитором є й Перголезі, який більшість днів свого короткого життя (усього 26 років!) провів у Неаполі. Чи не найпопулярніша його опера «Служниця-пані» задала новий напрям комічної опери в історії жанру. Втім, поряд зі світською, Перголезі писав і духовну музику. Саме його «Stabat Mater», створена незадовго до смерті, стала найвідомішим духовним твором італійського композитора, що не втрачає популярності до наших днів.

За інформацією пресрелізу