ukr-vymir-elektroakustyka

Електроакустична музика – наймолодший жанр сучасного українського музичного мистецтва, що постає з футуристичних марень поетів «наших 1920-х», перших звукових монтажів кінострічок Дзиґи Вертова у ВУФКУ, сміливих музичних експериментів композитора театру Леся Курбаса Анатоля Буцького, музики перших українських модерністів Бориса Лятошинського, Миколи Рославця.

Історія української електроакустичної музики – це хроніка задумів принципово нової «конкретної музики» Віталія Годзяцького, розробок власних методів синтезу звука Святослава Крутикова, алгоритмічної композиції Леоніда Грабовського. Це історія відкриття безмежного внутрішнього «простору звука», час багаторічних наукових досліджень і творчих експериментів Геннадія Когута, Ігоря Пясковського, Леоніда Диса. Досвід розбудови перших студій електроакустичної музики, фестивалів і музичних лейблів.

«Український електроакустичний вимір» дозволить відчути нерв сучасної української електроакустичної сцени, її жанрове різноманіття та здатність до відкритого емоційного висловлювання.

У фокусі дводенного проєкту – твори для інструментів та електроніки, сольні фіксовані електроакустичні опуси Антона Стука, Євгена Дубовика, Алли Загайкевич, Святослава Луньова, а також електроакустичні перформанси відомих київських артистів Edward Sol та Ujif_notfound.

Проєкт відбувається з використанням 8-канальної аудіосистеми.

Музична керівниця НФУ, диригентка Наталія Стець: «Якось у перерві одного з концертів у Національній філармонії України ми випадково зустрілися з Аллою Загайкевич. Я була безмежно рада її бачити, адже вже кілька днів до того відкладала “на потім” дзвінок. Вирішили швиденько випити кави й піти на другий відділ, але в нас розгорнулась така цікава бесіда (ті, хто знають Аллу Леонідівну, зрозуміють), що ми ледь встигли потрапити додому до комендантської години. Так народився один із проєктів #філармоніямайбутнього – “Український eлектроакустичний вимір”. Це два дні першокласного електроакустичного звучання в Музичному салоні НФУ».

Програма «День 1»: Антон Стук. The Last and the Greatest Day Of Obo’e, оптофонічний запис (2020); Євген Дубовик. new work; Алла Загайкевич. «Друже Лі Бо…» для бандури та електроніки, присвята Олегу Лишезі (2015); Прем’єра! Святослав Луньов: POST (2022).

Виконавці: Алла Загайкевич, Святослав Луньов, Євген Дубовик (електроніка), Єлизавета Соловйова (бандура)

Програма «День 2»: Edward Sol. Escapades (2024), прем’єра; Ujif_notfound, new work.

Проєкт відбувається за підтримки Асоціації електроакустичної музики України.

За інформацією пресрелізу