petrychenko-concerto-grosso

Liatoshynskyi Capella: Early Music Ensemble Національного будинку музики представив прем’єру «Concerto Grosso з позитивом» – нового твору відомого українського композитора Євгена Петриченка

Концерти відбулися у Києві та Львові й стали частиною програм двох найстарших міжнародних фестивалів класичної музики в Україні: «Київ Музик Фесту» і «Контрасти».

«Concerto Grosso з позитивом» – це цикл інструментальних і вокальних творів на тексти Володимира Вакуленка, Вікторії Амеліної, Романа Меліша, Олександра Козинця та Надії Косаревич.

Важливою художньою складовою концертної програми став віртуальний вимір – це доповнена реальність, яку кожен глядач створював самостійно за допомогою мобільного застосунку від команди Advin.

Кожен із 12-ти номерів проілюстрував графічний дизайнер Руслан Мотько. В його роботах можна легко розпізнати фантастичних звірів Марії Примаченко, героїв Поліни Райко, квіти Катерини Білокур, образи з художніх полотен Анжеліки Рудницької та графіті Banksy.

У команді Advin розповідають, що головною метою було створити візуальний і слуховий лейтмотив кожного номера, який би спонукав до взаємодії кожного глядача з доповненою реальністю.

«Завданням із зірочкою для нас було створення AR-історій так, щоб кожна з них виглядала на сцені гарно, незалежно від сценічного світла. А також візуалізувалась поруч із виконавцем та відтворювалась з ним як єдине ціле композиції», – коментують розробники.

Запис концерту, що відбувся в рамках «Київ Музик Фесту» 1 жовтня в Андріївській церкві: https://bit.ly/48PfLBn

Автор проєкту, композитор Євген Петриченко говорить, що «Concerto Grosso з позитивом» – це терапевтичний твір, який нагадує нам про важливі цінності:

«Сучасний простір перенасичений войовничою енергією і на те є абсолютно зрозумілі причини. Енергія “Concerto grosso з позитивом” є прямо протилежною, вона має відновлювати й відроджувати в людині дуже прості та зрозумілі речі, про які ми часто забуваємо і які часто губляться: споглядання заходу сонця, дотик до коханої людини, відчуття затишку та сімейної захищеності».

Виконавці твору, Liatoshynskyi Capella: Early Music Ensemble Національного будинку музики – відомий в Україні та Європі колектив, що спеціалізується на історично інформованому виконавстві. На концерті вони використали історичні інструменти доби Бароко: клавесин, теорбу та, власне, позитив – портативний орган.

Керівниця колективу Наталія Хмілевська відзначає, що переживання та емоції, якими наповнена музика доби Бароко, дуже близькі сучасним людям:

«Ми так само відчуваємо біль, страждання, радість, смуток, розчарування, захоплення та любов… Події, трагедії і звичайні, здавалось би, інтимні історії людей, які привідкривають доступ до своїх почуттів нам, стають неймовірно близькими через спільні переживання в музиці. Магічним чином вони впливають на нас і стають частиною історії не тільки учасників колективу, а й кожного, хто входить в цей простір щирого музикування та слухання».

Проєкт «Concerto Grosso з позитивом» Євгена Петриченка реалізувався завдяки підтримці Українського культурного фонду.

За інформацією пострелізу